- Vnitročlánkový zkrat/poškození - to je průser, tam žádná pojistka nepomůže. Nicméně nové články jsou v tomto ohledu lepší. Sám pokukuji po short range Tesla 3, má LiFePO4 články, jež nehoří prakticky vůbec.
To je samozřejmě akorát pýčovina, řešení existuje a je triviální - dávat pojistky, resp. aspoň tavný drátky minimálního průřezu (aby to sneslo špičkovej odběrovej proud, ale při skutečný zkratu rychle přehořelo), na každej článek. Když de totiž jeden článek do zkratu a nemá vůbec nic, aby ušetřili prachy, místo atd., tak vostatní články co sou vedle něj paralelně do něj pustí i několik stovek ampér, omezení je jenom tloušťkou plechu, kerým to je zbondovaný. Takže pohádky vo tom, jak neco, co se během maximálně pár desítek sekund prakticky vodpaří, jakože nehoří, si nech pro nějaký blbečky z filcky, jó?
Proražená palivová nádrž v principu eště nic moc neznamená, je nutná souhra hned několika okolností, aby to pak blaflo.
Proražená akunda znamená průser prakticky s jistotou, a to eště nemusí byt proražená jenom fyzicky (třeba při nehodě), ale s ohledem na počet článků prostě minimálně geometricky, ne-li exponenciálně, rostou pravděpodobnosti průserů i elektrickým průrazem. Protože se prostě stane interní problém uvnitř článku. Jakmile to do něj ostatní pustí, tak ten jeden se změní v plazmu, ty vokolo něj o chvilku potom, pak se to přesune na sousední a už to není zastavitelný. S ohledem na množství plastů v tom celým (pže to je lehký a pže izolant) je těžkej požár naprosto nevyhnutelnej.
Dokaváď nezačnou jistit jednotlivý články, což asi hned tak (možná nikdy) nebude, rozhodně ne u kurvárny, kde těch článků jsou větší tisíce ks, tak todle je
inherentní konstrukční průser, můžete to vobkecávat, jak chcete, ale bude se to se vzrustající penetrací a taky STÁŘÍM těch pleček zhoršovat. A zatímco tu a tam se při všech blbejch okolnostech někomu stane, že shoří ai v autě se spalovacím motorem, tak tady to
bude rutina. Taky požáry na parkovištích potom budou běžný a to se škodama v desítkách milionů, pže to typicky (hlavně v PD) shoří všecko, nejaký sprchy co tam dají pár litrů za tejden požár tédne intenzity nezpomalí ani vo pět procent.
Navíc následky nehod těchto sraček budou samozřejmě strašný nejenom proto, že lopaty jako tesla eště nedávno neuměly ani plech nalakovat tak, aby nebyl rezavej už z fabriky, takže co tak asi mohli umět z hlediska konstrukční pevnosti kastle, ale protože ty kundy typicky mají tak vo půl tuny víc a z toho důvodu samozřejmě kvůli hybnosti budou ve hře zase úplně jiný energie. Nemusí to ani zhořet a lidi v tom budou chcípat jak chovná zvěř.