Co bude úřední opuce dělat dál?
Ke spáchání přestupku pravděpodobně došlo mimo pozemní komunikaci.
Pokud by se snad jednalo o přestupek podle zákona o provozu na pozemních komunikacích, pak zákonnou povinností provozovatele podle § 10 odst. 4 je
... na výzvu policie, krajského úřadu nebo obecního úřadu obce s rozšířenou působností sdělit skutečnosti potřebné k určení totožnosti řidiče vozidla podezřelého z porušení ustanovení tohoto zákona.
Neexistuje tedy zákonem uložená povinnost
"sdělení řidiče (jméno, příjmení, dat. nar.), který postavil na uvedené místo uvedené vozidlo". A po nesplnění této (neexistující) povinnosti není možné "postihnout provozovatele".
Kdyby snad šlo o přestupek podle zákona o pozemních komunikacích, pak sdělení totožnosti řidiče je pouze DOBROVOLNÁ možnost podle § 125h odst. 6 zákona: Provozovatel
může obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, který jej vyzval k uhrazení určené částky, písemně sdělit údaje o totožnosti řidiče vozidla v době spáchání přestupku. V tomto případě ovšem provozovatel nebyl ještě vyzván k úhradě částky, takže dopis z Kladna je pouze poníženou prosbou o dobrovolné napráskání osoby řidiče (což je informace kterou provozovatel není povinen ani znát, ani sdělit).
Úřad má i nadále povinnost učinit kroky ke zjištění totožnosti řidiče/pachatele. Úřad by tedy měl provozovatele následně vyzvat k podání vysvětlení, a to
ke sdělení skutečností potřebných k určení totožnosti řidiče vozidla podle § 10 odst. 4 zákona. Což není totéž jako napráskat osobní údaje řidiče.