Obecně je v českém podání proces pořizování a změn územního plánu bohužel obtížně kontrolovatelný a lze jej snadno zcela zamlžit, a to i před samotným zastupitelstvem, pokud není dostatečně kvalifikované. Protože se v tom aspoň částečně orientujete, navrhuju nejprve si pročíst příslušné pasáže Stavebního zákona, kde jsou uvedeny i lhůty - konkrétní data záleží na vyvěšení a pořizovateli.
Veřejné projednání musí být zveřejněno v souladu se Stavebním zákonem i se Zákonem o obcích, dále musí být zveřejněna možnost k vyjádření včetně termínů.
Obecně musí být přístupné naprosto všechno. Pokud není, je to závažná procesní vada, jen se to musí dostatečně zadokumentovat.
Nečekejte na zápis, ztratil byste drahocenný čas. Podklady mají být vyvěšené na netu, ale nemusí se podařit technicky dát tam vše. Ihned zjistěte, kdo je oficiálně pořizovatelem změny, a obraťte se na něj. Ten také jako jediný má kompletní informace. Pořizovatelem by měla být obec (město), pak by ještě paralelně měl existovat pověřený zastupitel, který by také měl mít všechny informace, ale je otázkou, jestli se o ně chce nestranně podělit. V praxi úkoly pořizovatele spadnou na odbor územního plánování nebo podobně pojmenovaný, pokud není, tak většinou stavební odbor/úřad (nesledoval jsem, zda v tomto ohledu již nenastala legislativní změna), pokud není, pak je v nejbliže nadřízeném úřadě. Schvalování je vždy v kompetenci zastupitelstva. Katastr s tím nemá prakticky nic společného, nanejvýš eviduje některé dílčí údaje.
Pokud to jdete studovat, vyplatí se fotit úplně všechno, ne jen to, co Vás zajímá. Klíčové je třeba vypořádání námitek a připomínek. Ty také musíte podat, pokud možno v kvalifikovaném znění. Tady se ovšem radí dost těžko, každá situace je specifická. Také je dobré najít např. původce požadovaných změn, i když to má spíš politický význam.
K Vašemu druhému dotazu - obecně je obrana v případě, že zastupitelstvo zblbne, velmi složitá. Je třeba zjistit aktuální stav a správně formulovat námitky a připomínky a dohledat pak jejich vypořádání. Většinou je také třeba nachytat pořizovatele či úřad na detailech a ty pak použít v návrhu na zrušení tohoto opatření obecné povahy (generický pojem pro akty, kterými se ÚP a jeho změny vyhlašují/vydávají), případně na procesních vadách, protože obec většinou podobnou zhůvěřilost odhlasuje. Pokud je vás víc se stejným postojem, pak vzhledem ke složitosti problematiky doporučuju složit se na pečlivého právníka, který se tímto oborem zabývá. Ovšem pozor na termín.