Stručně - jde o neoprávněný odtah. Když už jste zaplatil, řešit to ex post nemá smysl, sice je reálná šance se domoci vrácení/náhrady peněz za odtah i v té souvislosti vzniklé další újmy, ale pravděpodobně by to znamenalo vynaložit tolik času, energie a potažmo nákladů, že je jak ekonomicky, tak z hlediska ochrany vlastního duševního zdraví, racionálnější to hodit za hlavu.
Pár náhodných poznámek k věci samé.
Že jde o soukromé parkoviště (z hlediska kategorizace PK patrně o veřejně přístupnou účelovou komunikaci) nehraje roli, pro řidiče platí úplně stejná pravidla. Možnost vlastníka určovat režim užívání PK nějak jinak než klasickými značkami je pouze u veřejně nepřístupných účelových komunikací, případně na cestách/plochách, které vůbec PK ve smyslu zákona 13/1997 Sb. nejsou.
Značení je přinejmenším zmršené. Žlutá cedule (patrně nepovedený pokus o IP 22), i když dáme stranou tu barvu, nemá normativní význam, sama o sobě nemůže zavést režim vyhrazeného parkoviště ani ten zákaz zastavení, který je tam namalovaný, jednoznačně nejde o IZ 8a.
Značka IP 11a s dodatkovou tabulkou říká, že jde o parkoviště. Nejde o vyhrazené parkoviště (to by musela být použita IP 12) ani o parkoviště s povinností kotouče (IP 13b). Dodatkovou tabulkou lze sice význam značky modifikovat i stanovit nějaké další povinnosti nad rámec významu "holé" značky, ale je vcelku konzistentně judikováno, že limitem pro kreativitu je existence jiné značky s odpovídajícím významem, tedy pokud někdo chce vyhrazené parkoviště, musí použít IP 12 s tím francouzským slovíčkem, nelze to suplovat dodatkovou tabulkou.
Pokud jde o výklad tabulky "po-ne 7-20 max 2h", je zřejmé, že v časech 7-20 má být omezena doba stání na 2h. Takové omezení je sice obvykle spojeno s povinností kotouče, ale že zde to je pod IP 11a v zásadě nevadí, to už je problém toho, kdo by chtěl dodržení tohoto omezení kontrolovat. Jak přesně číst to 7-20 je nutno dovodit z obecných principů výkladu normativních textů (nebo chcete-li, pomocí selského rozumu), ze ZPPK ani značkové výhlášky žádné specifické výkladové pravidlo neplyne, např. nikde není stanoveno, že by uvedení časového vymezení na DT automaticky znamenalo omezení platnosti značky jako celku na takové časy (něco takového je jen u IP 12). V konkrétním případě je to ale jedno, protože možnost stát tam přes noc je jediné možné řešení, ať už se k interpretaci postavíte jakkoliv
- Pokud 7-20 omezuje platnost celé značky, lze tam stát na základě obecné zákonné úpravy a vodorovného značení.
- Pokud to přečtu jako analogii k IP 12, lze tam mimo vymezené časy stát bez omezení.
- Pokud 7-20 přečtu jako časy omezující platnost pravidla 2h, platí v noci IP 11a bez dalších omezení.
- Je-li jazykový výklad nejasný, pomůžu si zřejmým účelem, omezení doby stání mimo otevírací dobu obchodů nedává smysl.
- Pokud 7-20 mělo ve výsledku znamenat zákaz stání 20-7, mělo to být vyjádřeno k tomu určenou značkou (viz výše), nelze takovou věc dělat dodatkovou tabulkou k IP 1x, když existuje B 29.
- Je-li značení skutečně sporné a rozpor nelze s přihlédnutím k obvyklé praxi odstranit, je třeba volit výklad ve prospěch řidiče (zásada in dubio mitius).
Dopručuji poslat zprávu @Ladislav Laker ...
Doporučovat bez náležitého varování komunikaci s tímto
gigantem je jako radit schválně šlápnout do lejna. Pro fajnšmekry snad, pro většinu lidí zkažený den ...