30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Logika u povinného ručení  (Přečteno 5474 krát)

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #15 kdy: 04 Srpna 2023, 11:39:54 »

No, kdyby Vám ta pojišťovna ale neuhradila náhradní vůz, nebo třeba dělala ofuky a nakonec nezaplatila opravu, ani kdyby jste hrozil a metal blesky, co by jste dělal? A i kdyby nic, značí to, že poškozený, kterému jste Vy způsobil škodu, to nebude řešit s vámi? Overkill se dle mého nekoná, stačí se neřídit cenou, 5 minut práce a je to hotovo, těžko čekat, že stejný rozsah služeb bude jinde za zjevně výhodnější cenu, k tomu tradice, značka, takové ty klasické hdonotící parametry. Nezabráníte tomu samozřejmě ani tak, ale udělal jste alespoň, co šlo, aby jste se nazachoval jako ..., který "sorryjako" :)
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #16 kdy: 04 Srpna 2023, 11:40:33 »

Stalo se někdy někomu, že jste způsobili nehodu a poškozený po nějaké době občanskoprávně vymáhal rozdíl mezi tím, co mu zaplatila pojišťovna, a tím, co on vnímal jako škodu?

Mám za to, že jeden případ se tady řešil, ale přesně si nevybavuju podrobnosti.
IP zaznamenána

Quick

  • Příspěvků: 171
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #17 kdy: 04 Srpna 2023, 12:42:03 »

No, kdyby Vám ta pojišťovna ale neuhradila náhradní vůz, nebo třeba dělala ofuky a nakonec nezaplatila opravu, ani kdyby jste hrozil a metal blesky, co by jste dělal? A i kdyby nic, značí to, že poškozený, kterému jste Vy způsobil škodu, to nebude řešit s vámi? Overkill se dle mého nekoná, stačí se neřídit cenou, 5 minut práce a je to hotovo, těžko čekat, že stejný rozsah služeb bude jinde za zjevně výhodnější cenu, k tomu tradice, značka, takové ty klasické hdonotící parametry. Nezabráníte tomu samozřejmě ani tak, ale udělal jste alespoň, co šlo, aby jste se nazachoval jako ..., který "sorryjako" :)

No to náhradné auto som práve nedostal, pretože mi ten čas strávený komunikovaním s poisťovňou za to nestál. Žena teda nejaké 2 týždne jazdila na mojom aute.

Ale ani ma nenapadlo sa obrátiť na vinníka a požadovať preplatenie náhradného auta od neho.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #18 kdy: 04 Srpna 2023, 12:56:55 »

To je ale Váš problém, jak jste to řešil, možná stačilo více zatlačit, kdo ví. Samozřejmě, i pokud to byla solidnější pojišťovna, zkoušet to mohla. Sám
nevím, jestli by mi toto za řešení stálo, jednou mi snad taky nepřiznali pneu z POV viníka a chvilku jsem to řešil a pak nechal tak. Nicméně to na tom, že předem srát na poškozeného, alespoň dle mého, je špatně.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #19 kdy: 04 Srpna 2023, 13:15:06 »

swenak: A jaké jsou teda ty bezproblémové ověřené pojišťovny a jaké jsou ty špatné?
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #20 kdy: 04 Srpna 2023, 14:16:52 »

Já nepsal, že existují bezproblémové, psal jsem, že problémy mohou být u každé, ale např. Slavia je vyhlášená jako problematická, zároveň má, co si pamatuju, nenižší ceny. Osobně se dívám na Generali, Koop, ČPP, asi Allianz. Je to záruka? Ne. Ale vůči Slavii alespoň budu mít pocit, že jsem nešel cestou "sorryjako". Stejně tak mám i pojištění na blbost, ač nemusím mít. Ale prostě, mám pocit, že jsem udělal alespoň něco pro to, aby, pokud už někomu něco způsobím, měl poškozený co největší šanci, že utrpení bude co nejmenší. 
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 139
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #21 kdy: 04 Srpna 2023, 14:55:45 »

Ze zkušeností musím jen konstatovat, že ofuky dělají všechny pojišťovny, bez ohledu na "tradici", dobu trvání pojištění, nebo výši pojistky. Poslední dobou pouze vidím posun v tom, že někde s vámi vymetají už při sjednávání pojištění, takže máte šanci včas vzít roha.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #22 kdy: 04 Srpna 2023, 15:03:01 »

Ano, nedivil bych se a sám můžu potvrdit, že to ne vždy bylo OK. Např. Koop, kde jsem snad odešel taky z nasrání u HAV/POV, ale mám tam nějaké úrazové, nebo tak něco, protože v době podpisu smlouvy jsem neměl zdravotní potíže, které by mě teď při přechodu jinam omezily na obsahu nové smlouvy. Ale pořád je to za mně prostě menší riziko (a to i pro mně), než jít někam, kde to prostě nefunguje "systémově".
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #23 kdy: 04 Srpna 2023, 15:06:46 »

Slávii jsem měl a vyřešila vše k plné spokojenosti poškozeného, následně zvedla pojistku tak, že jsem šel jinam. Ale pokud je pojištění ze zákona povinné, pak považuji pojištění v nějaké kategorii 35/50/100 u různých pojišťoven za totožný produkt a jdu čistě po ceně. V případě způsobené škody jsem nápomocen to vyřídit, ale to je tak všechno. Rozdíly v ceně vnímám jako cenu za komfort v komunikaci případně za příplatek za tlustší koberce a větší barák jejich centrály. Plnit přece musí všichni, to co ze zákona mají.
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 250
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #24 kdy: 04 Srpna 2023, 19:27:23 »

Naprosto presne, jak rika predrecnik. Povinne ruceni mit musim, protoze se stat rozhodl, ze ho mit musim. Stat kontroluje pojistovny a ruci za to, ze jim narizeny system funguje. Sorry jako, ale v takovem nastaveni proste sezenu nejlevnejsi (a sam neberu nejlevnejsi, ale levny jakz takz vypadajici) produkt a at se stat stara a slibene sluzby splni.

PS: V zivote jsem asi za 250 kkm neresil za volantem pojistnou udalost, ani jako vinik, ani jako poskozeny. Nejake oderky byly, bud vinik neznamy, nebo to spravilo par storokun.
IP zaznamenána

P.

  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #25 kdy: 06 Srpna 2023, 00:41:34 »

Tak pokiaľ nespôsobím nehodu ako ožralý/sfetovaný v aute bez platnej TK a EK alebo nebude škoda prevyšovať maximálny limit môjho POV, tak som v cajku a nebudem doplácať nikdy a je jedno, či mám poistenie u najhoršej alebo najlepšej poisťovne.

Já bych řekl, že tam by mělo být mezi nebo i mezi tím ožralý/zfetovaný. Právě alkohol je často výjimka z pojištění.

Stalo se někdy někomu, že jste způsobili nehodu a poškozený po nějaké době občanskoprávně vymáhal rozdíl mezi tím, co mu zaplatila pojišťovna, a tím, co on vnímal jako škodu?

Tak todle by mě zajímalo taky, v zásadě mě, k mému případu, zajímá, jestli by dávalo smysl to hodit třeba právníkovi, ať se postará o vymožení nákladů při likvidaci/řešení té události.
A taky by mě třeba zajímalo, jak se pojišťovna staví třeba k faktuře za pronájem auta, např. z půjčovny, po dobu opravy? V servisu mi náhradní auto neposkytli, resp. nabídli, ale nakonec se zjistilo, že není žádné dostupné. Zrorvna v té době jsem ho nepotřeboval, navíc auto tam bylo asi tři dny, takže mě to stálo "jen" asi tři hodiny času na transport do/z domu. Ale i tak mi prostě přijde celej ten systém postavenej na hlavu.

Já nepsal, že existují bezproblémové, psal jsem, že problémy mohou být u každé, ale např. Slavia je vyhlášená jako problematická, zároveň má, co si pamatuju, nenižší ceny. Osobně se dívám na Generali, Koop, ČPP, asi Allianz. Je to záruka?

Já bych za sebe přidal Uniqu, resp. mám pojištění sjednané u AXA, kterou koupili. Cena sice není nejnižší, ale vzhledem k mým bonusům a ostatním parametrům jsou rozdíly k ostatním na úrovni desetikorun, ale za skoro minimální příplatek mají celkem dobré asistenční služby, kterých už jsem několikrát využil, takže rozhodně nelituju.

Ze zkušeností musím jen konstatovat, že ofuky dělají všechny pojišťovny, bez ohledu na "tradici", dobu trvání pojištění, nebo výši pojistky. Poslední dobou pouze vidím posun v tom, že někde s vámi vymetají už při sjednávání pojištění, takže máte šanci včas vzít roha.

Můžu potvrdit, v zásadě jsme řešili v rodině několik pojistných událostí a kdykoliv jsme řešili samoopravou (u těch starých aut to jde dobře), pojišťovna vyjebávala jak to šlo, navíc běžně jsme čekali několik týdnů na likvidátora s nepojízdným vrakem před barákem. Od té doby to nechávám na servisu, pokud mají smlouvu s pojišťovnou, ať si to pořeší sami.

Např. Koop, kde jsem snad odešel taky z nasrání u HAV/POV, ale mám tam nějaké úrazové, nebo tak něco, protože v době podpisu smlouvy jsem neměl zdravotní potíže, které by mě teď při přechodu jinam omezily na obsahu nové smlouvy.

Koop je tuším jedna z těch nejstarších pojišťoven, takže chápu, že mají nejvíc zkušeností "s ojebáváním". Měl jsem u nich POV taky, nějaká spoření, ale všechno přestěhované/ukončené po různých změnách podmínek a "sraní klientovi na hlavu".

Naprosto presne, jak rika predrecnik. Povinne ruceni mit musim, protoze se stat rozhodl, ze ho mit musim. Stat kontroluje pojistovny a ruci za to, ze jim narizeny system funguje. Sorry jako, ale v takovem nastaveni proste sezenu nejlevnejsi (a sam neberu nejlevnejsi, ale levny jakz takz vypadajici) produkt a at se stat stara a slibene sluzby splni.

PS: V zivote jsem asi za 250 kkm neresil za volantem pojistnou udalost, ani jako vinik, ani jako poskozeny. Nejake oderky byly, bud vinik neznamy, nebo to spravilo par storokun.

Tady asi můžu jen pogratulovat a popřát, ať to řešit nemusíš i v budoucnu, protože ta frustrace s nastaveným systémem zůstane v krku fakt dlouho. Stát nekontroluje nic, možná tu fungují nějaké dozorové/reklamační orgány, ale jinak je to spíš dost divočina mi přijde.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #26 kdy: 06 Srpna 2023, 02:50:42 »

Naprosto presne, jak rika predrecnik. Povinne ruceni mit musim, protoze se stat rozhodl, ze ho mit musim. Stat kontroluje pojistovny a ruci za to, ze jim narizeny system funguje. Sorry jako, ale v takovem nastaveni proste sezenu nejlevnejsi (a sam neberu nejlevnejsi, ale levny jakz takz vypadajici) produkt a at se stat stara a slibene sluzby splni.

PS: V zivote jsem asi za 250 kkm neresil za volantem pojistnou udalost, ani jako vinik, ani jako poskozeny. Nejake oderky byly, bud vinik neznamy, nebo to spravilo par storokun.

Ano, to jsem psal a proto je pak právě otázka, kde jsou ty rozdíly v ceně, jelikož ten základ v "balíku" je stejný a stanoven zákonem, ostatně, i jiné pojistné produkty jsou často v základu stejné. Na epojisteni jsem si nechal jenom tak něco propočítat a sice se to takto v seznamu špatně porovnává, protože tam do toho rvou i nabídky, které toho obsahují více, ale ceny při +- stejných limitech jsou docela velké. Dá se ale očekávat, že jakmile se upřesní podmínky, lítalo by to míň, ale o dost na to, aby někdo šel po ceně bez "rozmyslu".

Je fajn, že jste nic neřešil, já z POV řešil asi 2 roky nazpátek výslední částku 300tis a to na vozidle 10 let starém, žádný luxus, VW. Upřímně nevím, co to bylo za pojišťovnu, ale já v podstatě zavolal do autorizovaného servisu (můj neautorizovaný servisák to dělat na pojišťovnu nechtěl, že jsou s tím problémy a neoplatí se mu to), počkal jsem na odtahovku, asi pak poslal pár dokumentů podepsaných. Nebyl problém s ničím, dokonce ani neoriginální díly (např. zvětšený chladič vzduchu, doplňkový chladič oleje). Servis pouze předem řekl, že to může být problém, já řekl, kdyby jo, ať dají vědět, zaprudím. Absolutně nic problém nebyl, stejně tak ani auto na zapůjčení. Takto si představuju funkčnost POV. A i to jsem měl s tím vlastně starosti, dopravit se 1x do servisu po vlastní ose (reklamoval jsem opravu, přijeli, odtáhnuli, opravili a já jel sockou pro auto), čas. Předtím na obdobném vozidle taky škoda kolem 100tis a to byl vlastně jenom ťukanec, tam už problém popravdě byl, nechtěli jednu pneu uznat (jedna poškozena díky rárazu), upřímně teď nevím, jak to přesně dopadnulo a probíhalo, asi jsem musel něco překousnout, nebo si to "vytáhnout" jinak.

Nicméně, odhlédnu teď od "kvalit/nekvalit" jednotlivých ústavů a produktů, i od toho, jestli to značí pak "lepší/horší" služby v reálu, ale zajímalo by mně, jak by jste se choval, kdyby to pojištění nebylo povinné. Měl by jste pojištění? A jak by jste ho vybíral? Bral by jste to tak, že kromě sebe tím nějak chráníte i ty, kteří na Vás narazí a způsobíte jim škodu? Nyní se máte na co "vymluvit", proč vám na tom nesejde, je tam ta povinnost a tedy systémově je to pro Vás omluva. OK, respektuju, ač to vidím jinak. Ale choval by jste se při nepovinnosti jinak?

Jo, navzdory povinnosti jsou pořád lidé, co nemají POV a pak "díky tomu" máme tady ty sr.... z ČKP, což mi na tom všem asi vadí jako jediné (ani ne existence, jako spíše provedení, využítí fondu, ...).
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 250
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #27 kdy: 06 Srpna 2023, 07:59:46 »

Ale jsme pořád u toho, že mě stát nutí platit službu, jejíž kvalitu pro mě nejsem schopen nijak ovlivnit. Byl jste poškozený v rámci POV a píšete sem dobrou zkušenost, ale pojišťovnu viníka jste si nevybral a byla to náhoda daná kombinací lidí v konkrétním servise a pojišťovně.

Mám na sebe psaná dvě auta, u obou bych povinné ručení platil i dobrovolně, je tam nadprůměrný roční nájezd a řídí to více lidí. Tady se u mě bavíme o cca 2000 Kč na auto jako minimum, za 2500 Kč už jsou i lepší limity případně pocit základní asistence. Kdybych měl auto, které vytáhnu jednou za rok o dušičkách na cestu do vedlejší vesnice, tak se nepojišťuju, samozřejmě tak (proč vůbec mít auto na takové použití) to vidím dnes, až mi bude o třicet let více, bude to přesně naopak.

A aby byl můj psychologický profil úplný, tak havarijko mám jen na jedno auto a to s vědomím, že podmínky jsou tam úměrně ceně takové, že to většinu škod nekryje a jde jen o to, aby si HR u zaměstnavatelů udělali čárku u vozidla používaného na služebky.
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #28 kdy: 06 Srpna 2023, 08:54:25 »

Tu kvalitu ale ovlinit můžete v podstatě naprosto stejně, jako by Vás stát nenutil. Stát nutí určité parametrey, ty další jsou "kultura" dodavatele, nebo jako to zjednodušeně popsat. Nicméně, tím dalším jste mi odpověděl a zapadá to, stát je z mého pohledu u Vás vhodná výmluva. Tím neříkám, že to je špatně, nebo cokoliv jiného, pouze, že není potřeba si na nic hrát. Já třeba již pomalu 2 roky až na výjimky auto používám minimálně, ročně tak do 20tis km, tento rok to nebude zdaleka ani tolik. Ale nepojistit se mě nikdy nenapadlo, platím za vůz cca 7tis ročně POV (100mil plnění), HAV si platím taky (cca 15tis), ale to je věc jiná, to nemá nic s okolím a když si ho neplatíte, tak OK.

Jo a tím popisem té PU, co jsem uvedl, nebylo to pro to, abych řekl, že to byla správná pojišťovna, nebo že jsem to ovlivnil, ale proto, že tak si POV a obecně plnění osobně představuju. Co nejmíň papírování, dohadování, starostí. A pokud je šance to ovlivnit, jak pro sebe, tak pro poškozeného, kterému já způsobím škodu (ač dejme tomu, pokud ho půjčím, tak jsem to nezavinil přímo), tak si raději něco připlatím bez ohledu na to, že to stát nařídil, i když vím, že jistotu mít nebudu.
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 250
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #29 kdy: 06 Srpna 2023, 09:54:14 »

Ano, stát je pro mě výmluva, respektive stále nerozumím tomu, proč bych měl za povinně ručení platit x-násobek. Už dnes neberu nejlevnější 1-2 pojišťovny, čistě ze slušnosti vůči teoretickým poškozeným a zároveň je mi jasné, že až mě nekdo naboří, tak to nijak neovlivním a bude pro mě loterie, kde je viník pojištěný. Co se týče ceny POV/HAV, já jsem na třetině, takže bych do toho šel i dobrovolně, otázkou je cena u Vás (20 kkm ročně považuji za průměr reálně provozovaných vozidel), zda zajímavější auto, historie, věk, Praha,... Ani sem nesdílím "svojí" pojišťovnu, ani od nikoho nežádám reklamu/hejt na tu jeho, protože si pořád myslím, že to je dílo souhry okolností.

Nepojištěné vozidlo... Fakt to myslím vážně, že pro některá to nedává smysl. Typicky sváteční řidiči, trakroristé jedoucí sto metrů na pole atd. Nebo třeba si zahrávám s myšlenkou skůtru. Nikdy, nebo minimálně osobně a vědom si rizika, s tím nepojedu na pozemní komunikaci, bude to na dopravu po louce na koupaliště, případně na naučení se děcek právě na louce nebo parkovišti u obchoďáku, prostě z 99 % mimo pozemní komunikaci. Proč bych si měl platit povinné ručení? Když si na tom nabiju držku, tak mi to nijak nepomůže. Šance, že někomu na pozemní komunikaci způsobím škodu, se blíží nule.
IP zaznamenána