Jste drzý, „kdejaký“ gumidosi. Já tu smlouvu s pojišťovnou mám, protože se skutečně jednalo o mé sekundární vozidlo.
Rozdíl je totiž v přístupu. Zatímco Vy byste zřejmě šel verbální silou, vymýšlel paragrafy v domění, že pracovník pojišťovny je prostě taky úředník a pod., já jsem se s tím pánem u stolu přímo v té pojišťovně domluvil. Já jsem po něm nic nepožadoval, já ho poprosil o pomoc.
Po mém příchodu mne přivítal otázkou „jak Vám mohu pomoci?“ a já mu odpověděl, že to je moc pěkná otázka, ale že nevím, jestli je možné mi pomoct a začal jsem mu vysvětlovat celý můj problém (nikdo jiný na pobočce nebyl, takže jsem měl čas a on mi k tomu ještě dal kávu, protože si zrovna také uvařil). Tak jsem mu vše vysvětlil, jak se věci mají. Že mám auto delší dobu v garáži a protože jsem ho dlouho nepoužíval, ztratil jsem klíčky. A než auto opětovně zprovozním, nechce se mi platit těch 8,5k povinného ručení a navíc že jsem asi přes 14 dnů v prodlení platby, protože jsem si myslel, že stihnu vozidlo vyřadit z evidence a kvůli svým služebním cestám do zahraničí jsem to nezvládnul a že se bojím vyděračů z ČKP.
Po delším přátelském rozhovoru (a po jeho telefonickém rozhovoru s nějakým kolegou) mi dotyčný pán nabídnul, že to vyřeší následujícím způsobem:
0) podle něj je zbytečné vyřazovat vozidlo, je to byrokratická komplikace a on nabízí lepší řešení — viz dále;
1) doplatím (zpětně) pojistné ve výši 780 Kč (a následně smlouva bude tím řádně ukončena bez dopadu na parazity v ČKP);
2) uzavře se nové pojištění na dobu neurčitou (náhrada smlouvy předchozí), jehož podmínkou bude, že vozidlo nevyjede z garáže, cena 1020 Kč (na celý rok, srovnej s předchozí částkou 8,5k);
3) pokud vozidlo budu chtít odvézt do servisu (a následně STK a pod.), přijdu opět (ale s předstihem) a pojištění se zaktualizuje na plnou verzi.
Takže možné to je, jde jen o to, zda-li člověk narazí na rozumného zástupce pojišťovny, který je ochoten pomoci s reálným výhledem, že nepřijde o klienta…
Dovětek: jen došlo k malému pochybení. Dostal jsem do ruky papír k provedení platby, kde byly obě částky sloučeny do jedné a tedy s jedním variabliním symbolem. Pak mi došel od té pojišťovny (účetní oddělení) mail „pokus o smír, výzva k úhradě“. Odpověděl jsem mailem, kde jsem uvedl parametry platby a přiložil jsem sken toho papíru s pokyny k platbě. Druhý den mi odpověděla pojišťovna omluvou, že je vše v pořádku a že obě platby byly řádně přiřazeny a že vše platí tak, jak bylo domluveno…
