30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Legální stání ve vjezdu?  (Přečteno 1616 krát)

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 541
    • Zobrazit profil
Legální stání ve vjezdu?
« kdy: 18 Října 2022, 12:57:49 »

Zdravím,

zajímal by mě názor někoho v této problematice kovanějšího, zda je možné v místě, kde je vjezd, zřídit vyhrazená parkovací stání pro členy organizace, k níž daný vjezd náleží?
Taškařice typu souhlasy obce apod. teď prosím ponechme stranou, ty mám zhruba vyřešené v rámci přípravy návrhu - co mě však napadlo a co mi není úplně jasné, je střet místní úprava PPK = zřízení parkovacích stání vs. stání ve vjezdu? Prolétl jsem tu nějaké diskuze, ale pořád mi to z nich není úplně jasné.

Předem díky za odpovědi.
« Poslední změna: 18 Října 2022, 13:05:06 od IZS »
IP zaznamenána

hh

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 6 325
    • Zobrazit profil
Re:Legální stání ve vjezdu?
« Odpověď #1 kdy: 18 Října 2022, 13:31:02 »

Praktickou zkušeností sloužit nemohu. Spíš bych to viděl na průzkum bojem a právničení až o tom, co případně jako překážku identifikuje úřad.

Jinak teoreticky - zákaz stání ve vjezdu je obecná úprava, označená parkovací stání místní, a místní úprava má před obecnou přednost, v tom není problém. Drobný zádrhel může představovat § 3(7) značkové vyhlášky, podle kterého platnost svislé značky IP 11*,12,13* je přerušena vjezdem/výjezdem. Tedy tam nastává trochu deadlock, že svislá značka má sice přednost před zákazem stání ve vjezdu, ale z definice nemůže v tom vjezdu platit.

Podle mě by mohlo být klíčem vodorovné značení. Smysl této výjimky je IMHO čistě ten, aby šlo na začátek ulice vrazit jednu značku P a nebylo nutné před každým vjezdem dávat B 28 a za vjezdem zopakovat P. Pokud je to doplněno vodorovným značením, tak opět stačí jedna značka P a na silnici jsou načmárané chlívky pro auta, které logicky v místech vjezdů chybí (může a nemusí tam redundantně být V 12c). Bez té výjimky by ani V 12c pro zákaz nestačila, protože svislá značka upravující v úseku své platnosti tutéž věc odlišně by měla přednost.

Pokud by tedy někdo cíleně chtěl upravit parkování ve vjezdu, měla by fungovat kombinace svislého a vodorovného značení (pro vyhrazené parkoviště zřejmě IP 12 + V 10e). To by mělo být dostatečně srozumitelné, a s tou výjimkou pro platnost svislé značky kompatibilní (formálně minimálně ta vodorovná značka platí, a teleologicky těžko dospět k jinému závěru, než že to je parkovací stání).
IP zaznamenána