Jenom několik faktických bodů:
- existuje metodika Ministerstva dopravy, dle které je skutečně potřeba pro naplnění
§ 125c 1 f11 aby bylo jak vodorovné, tak svislé značení. Ministerstvo dále dodává, že jeli splněna jen jedna podmínka, pak se jedná o § 125c 1k, tedy zbytkový přestupek (s menší sankcí, bez bodů), který spočívá v tomto případě v parkování na vyhrazeném/rezervovaném parkovacím místě. Teď se mi nechce ten dokument hledat, nicméně to určitě zde na fóru najdete, opakovaně se to tu řešilo.
- vemte na vědomí, že v případě prohry provozovatel ve sprdelním řízení zaplatí 5000+1000 Kč. To neříkám, abych vás odradil, naopak, myslím, že bojovat smysl má (pokud na to aspoň trochu máte chuť), ale abyste s tím předem počítal a nebyl pak překvapený
- dále vemte na vědomí, že jako řidič byste za tento delikt mohl nově získat až 2 body, to ale pouze za předpokladu, že byste nenásledoval místní rady a postupy a opakovaně se (ideálně na ústním jednání) přiznal. Úvodní přiznání v rámci podání vysvětlení úřadu nestačí
- na udání řidiče je 15 dnů od doručení výzvy k uhrazení určené částky (... ačkoliv jsem nikde nenašel pramen odkud zrovna 15 dnů plyne, to si to stanovuje úřad sám?), zatímco na zaplacení je nově od tohoto roku 30 dnů, tak to nespleťteAť vás provozovatel označí jako řidiče. Myslím, že minimálně na rekvalifikaci z §125c 1 f11 na 1k máte velice slušné šance. A dost možná to úřad někde v průběhu posere, nebo se na to vykašle. Ačkoliv zde již bohužel promlčení sprdele nehrozí, i tak bych doporučil být pasivní a využívat lhůt na maximum, včetně např. podávání emailem a následným potvrzováním po pěti dnech.