doctor +1
Z hlediska principu měření nemohlo dojít ke změření ničeho v protisměru. Druhý nastíněný argument je zjevně přitažený za vlasy. Obecně si lze představit nouzové zrychlení v režimu krajní nouze (něco by muselo být na kolizním kurzu, a kolizi by se zabránilo "průletem" na poslední chvíli místo brždění). Ale jak to napasovat na ten odbočující traktor mi není jasné. Navíc u úsekového měření by to stejně nejspíš nefungovalo - krizová situace by byla otázkou řekněme 2 vteřin, a i kdybychom změřenému autu v těchto 2 s přiznali parametry formule 1, na celém úseku by to nejspíš nestačilo k vysvětlení rozdílu proti času odpovídajícímu průjezdu předpisovou rychlostí. Nehledě na to, že podle google to ve směru na Benešov údajně měří úsekovou i okamžitou rychlost.
Další věc je, že podle zatím nezpochybněné judikatury nelze úspěšně argumentovat krajní nouzí z pohledu provozovatele. Takže by se musel nabonzovat/přihlásit nějaký řidič, s ním by SO vedl přestupkové řízení, a pokud by ta krajní nouze neklapla a dotyčný by nestál o záznam a body, tak jako plán B by si následně vzpomněl, že to celé viděl ze sedadla spolujezdce. Na můj vkus trochu překombinované.