30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Změny a novinky 2022  (Přečteno 2854 krát)

Huntfilihunt

  • Příspěvků: 62
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #1 kdy: 28 Prosince 2021, 19:51:37 »

Povinné asistenční systémy
Od šestého července vejde v platnost nařízení Evropského parlamentu a rady, které nově určuje požadavky na povinnou výbavu automobilů. V té se nově objeví celá řada asistenčních systémů: nouzové brzdění, nouzové držení v jízdním pruhu, asistent rychlosti, varování před únavou řidiče nebo varování před chodci a cyklisty při couvání. Povinná bude rovněž příprava na instalaci tzv. alkoholového zámku, jenž podnapilým znemožní nastartování auta, a černá skříňka, která má zaznamenávat dění před nehodou.
Od šestého července budou těmito funkcemi povinně vybaveny všechny vozy uváděné na trh (tedy nově schválené k provozu), pro všechna auta na trhu bude povinnost platit od sedmého července 2024.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/co-ridice-ceka-a-nemine-prehled-chystanych-zmen-pro-rok-2022/r~ee1598c2632711eca7d80cc47ab5f122/v~sl:2094b46a1c3f34756d8bbc98f7fb5ad5/
« Poslední změna: 28 Prosince 2021, 19:54:39 od Huntfilihunt »
IP zaznamenána

lc81

  • Příspěvků: 738
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #2 kdy: 29 Prosince 2021, 05:33:05 »

ty asistenční systémy, ať už dobré nebo špatné, celkem beru, protože stejně je většina nových aut už dávno má. můžeme se samozřejmě bavit o tom, jestli to tedy má smysl tlačit zákony, ale to je jiná. airbagy má každé nové auto ač to nebylo uzákoněno

ale co mně děsí, jsou ty černé skříňky...

každopádně se těším, že to někdo fundovaný shrne, dříve to občas dělal dfens osobně. články z běžných webů za moc nestojí
« Poslední změna: 29 Prosince 2021, 06:29:39 od lc81 »
IP zaznamenána

JF

  • Příspěvků: 157
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #3 kdy: 29 Prosince 2021, 20:08:39 »

Objeví se nová digitální profese: autohacker. Jeho výrobkem bude SW na vypnutí asistentů za jízdy a zapnutí při kontrolní kontrole a STK. Do černé skříňky nahraje reálně vyhlížející fake data. 
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #4 kdy: 29 Prosince 2021, 23:08:47 »

já trochu nerozumím tomu tučně
to jako že od 2024 se to do aut bude muset doinstalovat ?
ano, máme tu nějaké schválení způsobilosti s ohledem k datu uvedení do provozu, přesto většina z nás pamatuje povinnou instalaci zadní mlhovky bez ohledu na cokoli
takže teď nám v servisu donahrají i asistenty, které nechceme ?

ad soft, spousta aut je už dnes online a uživatel o tom kolikrát ani neví
časem se jistě dopracujeme k tomu, že aby šlo auto uvést do chodu, bude třeba do příslušného slotu vložit ID kartu...
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 678
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #5 kdy: 30 Prosince 2021, 06:39:41 »

Ta poznámka je dle mého o nově prodaných vozech. Ten první termín je totiž o vozech uvedených na trh, tedy těch, co jdou do schválení.

Jinak "autohckerů" je dost už dnes, osobně se nebojím toho, že by to nešlo vypnout, rušit, upravit. Spíše bych se pak bál odpovědnosti provozovatele za to, že to "nepremává", což je ale zase otázka na léta a neschopnost toto kontrolovat. Pokud by i bylo něco jako "vůz musí co 5min hlásit online polohu, nejpozději do 2 dnů při technickém problému zpětně doposlat" ala EET, tak můj vůz bude prostě pár let stát na parkovišti. A pokud mě zmerčí kamera/fízl, tak pak to budu řešit...
IP zaznamenána

Šušínek

  • Příspěvků: 121
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #6 kdy: 30 Prosince 2021, 21:13:42 »

"a černá skříňka, která má zaznamenávat dění před nehodou."
Jakože černá skříňka bude vědět, kdy se stane nehoda a třeba 15 sekund předtím se zapne? A čísla Sportky by nešly vyvěštit?
IP zaznamenána

Viktor Š.

  • Příspěvků: 91
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #7 kdy: 30 Prosince 2021, 21:47:13 »

černá skříňka bude vědět

Černá skříňka bude stále vědět a stále zaznamenávat a v případě potřeby nabonzuje, co se v posledních vteřinách / minutách / hodinách dělo. Po menším upgradu pak lze všechny údaje ze všech vozidel v reálném čase posílat třeba někam na vnitro. Mimo údaje o aktuální produkci CO2, ten by šel rovnou do brusele.
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 245
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #8 kdy: 30 Prosince 2021, 22:08:32 »

Podobne, jako to maji kamery do auta. Zaznamenavat to bude nonstop a pri narazu (cidlo pretizeni) to nebude prepisovat nejaky casovy usek pred a po vytipovane udalosti. Vzdy je to o pouzitem cidlu a nastaveni softwaru. U airbagu to funguje jakz takz, pri vetsich nehodach to sepne, naopak planych poplachu je prijatelne male mnozstvi. U systemu e-Call je to naopak totalni fiasko, vyguglil jsem asi pet oslavnych clanku za tri roky a desitky narku na zbytecna volani.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 999
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #9 kdy: 30 Prosince 2021, 23:24:38 »

Mě teda e-call nezavolal sám od sebe nikdy.
IP zaznamenána

Moto007

  • Příspěvků: 223
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #10 kdy: 31 Prosince 2021, 11:37:48 »

nestartuje e-call s vystřelením airbagu?
IP zaznamenána

motoosman

  • Příspěvků: 255
    • Zobrazit profil
Re:Změny a novinky 2022
« Odpověď #11 kdy: 23 Září 2022, 14:39:43 »

Z návodu Škoda Superb 3.......

Záznamník údajů o dopravní nehodě (Event Data
Recorder)
Vozidlo je vybaveno zařízením, které slouží jako záznamník údajů o dopravní nehodě
(dále jen „EDR“). Hlavním účelem EDR je zaznamenání dat při dopravní
nehodě nebo jiné mimořádné dopravní situaci (dále jen „nehoda“), při níž dojde
k aktivaci zádržných systémů.
EDR zaznamenává v krátkém časovém úseku, v němž došlo k nehodě (přibližně
10 s), např. následující údaje.
▶ Jak fungovaly některé systémy ve vozidle.
▶ Zda byli řidič a spolujezdci připoutáni.
▶ Jak řidič ovládal brzdový a plynový pedál.
▶ Jakou rychlostí vozidlo jelo.
Zaznamenané údaje mají napomáhat při analýze, jak se chovaly systémy vozidla
krátce před, v průběhu a krátce po nehodě a přispívat tak k lepšímu objasnění
okolností, při nichž došlo k nehodě se škodami na majetku a případně i na zdraví.
Dále se zaznamenávají i data z asistenčních systémů vozidla. Kromě informací,
zda byly dotčené systémy v dané době zapnuté nebo vypnuté, zda byly k dispozici
pouze v omezené míře nebo nebyly aktivní, je možné i dohledat, zda tyto
funkce vozidlo při nehodě řídily, zrychlovaly nebo brzdily. Podle výbavy vozidla
k těmto funkcím patří např.:
▶ Adaptivní tempomat (ACC)
▶ Asistent udržování jízdního pruhu (Lane Assist)
▶ Parkovací asistent (Park Assist)
▶ Pomoc při parkování
▶ Funkce nouzového brzdění (Front Assist)
Údaje se do EDR zaznamenávají, pouze pokud dojde k nehodě s aktivací zádržných
systémů. Za běžných jízdních podmínek k žádnému záznamu údajů nedochází
a také se nikdy neukládá audio nebo videozáznam z interiéru nebo okolí
vozidla. Osobní údaje, např. jméno, pohlaví, věk nebo místo, kde k nehodě
došlo, se do EDR také nezaznamenávají. Některé třetí osoby, např. orgány činné
v trestním řízení, však mohou s pomocí určitých prostředků slučovat obsah
EDR s jinými zdroji dat a při vyšetřování příčiny nehody tak dospět k identifikaci
některých účastníků nehody.
K získání dat z EDR je potřebné zvláštní zařízení se speciálním přístupovým
oprávněním, přístup k zákonem předepsané diagnostické zásuvce („On-Board-
Diagnostics“) ve vozidle a zapnuté zapalování.
Společnost ŠKODA AUTO nebude bez svolení majitele vozidla nebo jiného
oprávněného uživatele vozidla údaje z EDR o nehodě načítat nebo jakkoliv jinak
zpracovávat. Výjimky jsou uvedeny ve smluvních ustanoveních nebo jsou stanoveny
obecně závaznými právními předpisy.
Společnost ŠKODA AUTO je na základě zákonné povinnosti, která jí ukládá sledovat
kvalitu a bezpečnost svých výrobků, pouze oprávněna používat data
z EDR ke sledování výrobku na trhu, dalšímu vývoji, výzkumu a zlepšování kvality
bezpečnostních systémů vozidel. Pro výzkumné a vývojové účely poskytuje
společnost ŠKODA AUTO údaje i třetím osobám, avšak výlučně v anonymizované
podobě, tedy bez uvedení jakékoliv vazby na konkrétní vozidlo, jeho majitele
nebo jiného oprávněného uživatele.
IP zaznamenána