Ja mam lepsi gumy vzdy vzadu, je totiz lepsi resit nedotacivy smyk nezli pretacivy.
Drtivá většina aut, se kterejma sem jezdil, je nedotáčivá. Některý (třeba dodávky) utrhnout na zadek v podstatě ani
nejde. Tam můžou být klidně loukoťový kola a je to
jedno. Ovšem s mizernejma šmejdama (klidně naprosto novejma) na předku se ta věc zahrabe na mokré trávě, je problém s rozjezdem do kopce na mokré vozovce a hlavně když to člověk přežene, moc dobře to na sebe neupozorní a prostě to jede jako sáně. Been there, done that

Je naprosto kruciální mít co nejlepší gumy vpředu, jinak to bude dělat strašný věci.
Jinak jsme se sice dostali trochu někam jinam, nicméně co tady píšete i o smycích jsou naprostý hovadiny, pravej opak toho, jak se to má řešit, takže ste možná šli na nějaký školení, ale v provozu jste ještě nebezpečnější.
- nedotáčivej smyk s pohonem přední nápravy (u osobáků tak 90 % vozidel) je v drtivé většině případů doporučeno řešit přidáním plynu s natočením kol do směru zatáčení, pomůže zatažení ručky (poháněná přední náprava potáhne vozidlo ve směru natočení kol, jakmile se chytnou, a přibrždění zadku to naopak přibrzdí ve vleku za přední nápravou, která se tak
chytne)
- netodáčivej smyk s pohonem zadní nápravy řešit vyšlápnutím spojky a mírným přibržděním (optimálně zase ručkou, nedojde tak k blokaci předních kol)
- přetáčivej smyk s pohonem přední nápravy je dost blbá situace, ale taky se normálně skoro neděje (leda fakt na ledu atd.), natočení kol částečně ve směru přetáčení a přidání plynu má šanci z toho opět vozidlo vytáhnout ve směru zrychlení poháněné nápravy
- přetáčivej smyk u zadokolky je právě to jediný typický řešení s vyšlápnutím spojky a natočením kol ve směru přetáčení
Dál bych teda všechny požádal o ukončení diskuse o vašich pocitech, dojmech, zaručeně babskejch radách a dalších chytristikách o něčem, co má velice volnou vazbu na realitu vnímanou ostatníma, předem díky.
Spíš bych poprosil o rady k tomu, kdo by se mohl ke stavu gum
fundovaně vyjádřit ze své odbornosti:
- zkusím určitě co k tomu řekne autorizák, ti mají vždycky i pneuservisní část
- pak přímo nějakej samostatnej pneuservis
- z nezávislejch institucí, co dělají širší rozsah, včetně odbornejch testů atd., TÜV-SÜD
- eště mě napadá zkusit oslovit akreditovaný laboratoře, u nás to bohužel mají (snad mimo T-S) jenom výrobci pneumatik
- soudní znalce v auto-moto co dělají pnematiky sem u nás vůbec nenašel
- soudní znalce v oblasti gumárenství sem taky žádný nenašel
- nejbližší výzkumnej ústav v oblasti pneumatikářství je na SR