30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st  (Přečteno 5165 krát)

Dýkej

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 370
    • Zobrazit profil

Pěkný den všem,

včera jsem měl při cestě z Přerova trochu pirátskou chvilku, kdy sem na tom úseku tý téměř nepoužívaný dálnice potkal dalšího kolegu ´´pyráta´´ ( není třeba tady? Modrá RS Octávka) a protáhlí jsem to na naprostý maximum.

Když sem viděl kolik ukazuje tacho a kolik je rychlost dle GPS, napadla mě ´´strategie´´ jak se pokusit vyvinit z toho, když opicajt změří řidiče. ( samozřejmě v rozumném rozmezí)  Šlo by pravděpodobně použít pouze v případě, že auto není přímo řidiče. K přestupku je totiž třeba ono zavinění. Jenomže já jako řidič, nemůžu nést odpovědnost a to ani nedbalostní za to, že tachometr ukazuje špatně. Vím, že všechny tachometry ukazují více, ale co když to auto ukazuje méně?

Umím si představit situaci ( jde o papíry) kdy se vyplatí nechat si to takto ´´poštelovat´´ zpětně auto a pak argumentovat tím, že já jako řidič půjčeného vozidla jsem nijak nemohl způsobit přestupek ohledně rychlosti, protože sem jel podle tacha 50 km a nelze si představit, že by SO a kdokoliv mohl po řidiči chtít něco jako ověření toho, že tacho ukazuje správně. Kdyby vozidlo bylo moje, už je to pro SO docela asi snadná argumentace, ale pokud moje není. Takže by se trvalo na tom, že řidič jel podle předpisů a jako jediné vysvětlení je to, že tacho neukazovalo správně. Navrhlo by se tady provedení důkazu..

Díky za diskusi, kde vidíte slabá místa, či jestli už to někdo zkusil či na to dokonce existuje judikatura, nebo je to blbost, protože ten zásah do tacha je nereálný.
IP zaznamenána

Tormans

  • Příspěvků: 77
  • Specialista zahraničních projektů v automotive
    • Zobrazit profil

Korekce údaje tachometru možná je (je třeba znát správné adresy, čísla jednotek a kódy pro rozšířenou adaptaci plus vlastnit správné železo a netriviální penzum znalostí) u aut, která mají řídící jednotku štítu přístrojů vyrobenou po roce cca 2008. Nezkoušel jsem, jaký korekční koeficient jde nastavit maximálně/minimálně, ECU jsou na podobné divočení dost háklivé :)
Jinak u vozu z výroby nesmí být rychloměrem indikovaná rychlost menší, než rychlost faktická (prověřuje se v rychlostech 40,80 a 120 km/h nebo při 80% maximální rychlosti, udávané výrobcem vozidla, jeho maximální rychlost je menší, než 150 km/h). Maximální dovolená odchylka Vs-Vi se počítá jako (Vs/10)+4 km/h. a musí být větší, než nula.
IP zaznamenána
Tesla toho má moc, občas to beru za něj

lerion

  • Příspěvků: 847
    • Zobrazit profil

Kdyz jsem se ve svem aute dostal do servisniho menu infotainmentu, zaujalo me, ze ve vypisu udaju ukazuje dve polozky - actual speed a speedometer speed. Takze auto ocividne presne vi kolik jede a akorat to zkresluje presne jak pise Tormans.

Kazdopadne si nemyslim, ze by argumentace na nepresny tachometr prosla. Me u veterana nefunguje podsviceni tachometru, takze pri nocnich jizdach jedu podle zvuku otacek motoru s obcasnou "kalibraci" sveho sluchu na tech obecnich radobyradarech. Take pochybuju, ze bych poruseni dovolene rychlosti uspesne uhral na nesviticim tachometru.
IP zaznamenána

asmodeus

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 630
    • Zobrazit profil

Možná by šlo provést korekci konfigurací rozměru pneu v palubním počítači. Tzn. fyzicky mám pneu 205-55-16 a nastavím třeba 215-55-16.
Vlastní výpočet zde.


IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 920
    • Zobrazit profil

Zakladni problem predlozene uvahy tkvi v tom, ze v ZPPK se o rychlomeru nemluvi. Ridic je proste povinnen dodrzet maximalni povolenou rychlost a jak si to zaridi je jeho problem.
IP zaznamenána

plešoun

  • Příspěvků: 193
    • Zobrazit profil

medved> V případě ulhaného rychloměru by se dalo mluvit o absenci zavinění. Jak to má člověk od oka poznat, že :) OTOH, provozovatel je zodpovědný za stav vozidla. Takže těžko říct. Osobně jsem ale názoru, že tudy cesta nevede.
IP zaznamenána

Dýkej

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 370
    • Zobrazit profil

lerion- popisuješ případ, kdy to že ti něco nefunguje ne tvém voze je tvůj problém jako majitele. A tam samozřejmě moje argumentace nesměřuje :)

medved - no úplně si tak nejsem jist, myslím, že na tohle téma existuje milion judikatur, kde najdeš že řidič je vinen překročením rychlosti protože si toho že jede mimo limit musel všimnout na tachometru :) Takže lze argumentovat reverzní logikou.  Navíc jak jinak než na tachu může řidič split zákonný požadavek? Tady naivně věřím, že u NSS by se to povedlo protlačit :)

plešoun - ano samozřejmě to směřuji na absenci zavinění :)



IP zaznamenána

pk202

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 4 879
    • Zobrazit profil

Nedivil bych se kdyby to skončilo tím, že Vám napaří pokutu a doporučí abyste se zahojil na majiteli vozidla.
IP zaznamenána

Dýkej

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 370
    • Zobrazit profil

Tím by defakto přiznali to na co hraju - absenci zavinění. Jak by potom odůvodnili tu pokutu?
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 997
    • Zobrazit profil

V dnešní době, kdy je v každé páté vesnici radar s informací o rychlosti by si člověk musel přeměřujícího tachometru všimnout maximálně do 50km.
IP zaznamenána

Dýkej

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 370
    • Zobrazit profil

Asi by to zkusili, ale nejsem si jist, že mám povinnost sledovat něco jiného než značky. Kór když se nejedná o certifikovaný radar a jeho údaj je orientační i tak. Nelze mi to tedy přičíst k tíži.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 172
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

V dnešní době, kdy je v každé páté vesnici radar s informací o rychlosti by si člověk musel přeměřujícího tachometru všimnout maximálně do 50km.
A v kazde vesnici ukazuje jinak, nehlede je vseobecne znamo, ze tyto barevna blikatka casto umyslne rychlost nadsazuji.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

paty

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 636
    • Zobrazit profil

Asi by to zkusili, ale nejsem si jist, že mám povinnost sledovat něco jiného než značky. Kór když se nejedná o certifikovaný radar a jeho údaj je orientační i tak. Nelze mi to tedy přičíst k tíži.
Ale auto rychloměr musí být nastavený jak psal Tormans, takže se skončíš s vozidlem nezpůsobilým k provozu.
IP zaznamenána

Tormans

  • Příspěvků: 77
  • Specialista zahraničních projektů v automotive
    • Zobrazit profil

Toť otázka a spíš na místní právní guru s mocným tech-fu. To, co jsem uváděl výše je podmínkou pro výrobce motorových vozidel k udělení příslušného typového schválení a hromadné homologace. Přemlasknutí paměťového místa v ECU nebo přímo přeflashnutí celé jednotky (v daném případě se bavíme o štítu přístrojů) sice formálně je neschválený zásah do konstrukce vozidla, nicméně znalec (a nikdo jiný kromě techniků výrobce a možná Dekry de-facto nemá šanci podobnou věc odhalit) by se asi hodně opotil při dotazu na jednoznačné prokázání způsobu a doby vzniku diskrepance mezi schváleným a faktickým stavem jednotky.
Jako námět na kočkování bych - pokud by se takový střelec našel - viděl spíš napojení budíku tacha na nějaký třeba arduinem řízený modul, upravující původní výstup *) ECU na potenciometrem korigovanou hodnotu a kameru třeba  na hlavovou opěrku, snímající budíky během jízdy, samozřejmě s velkým přesahem do předního okna. 

*) Tohle taky není úplně easy job, protože budíky mohou být podle výrobce a typu buzeny z D/A převodníku, z emitorového sledovače, pulsně-šířkovou modulací a znám i případy, kdy samotný měřák má vlastní pidi ECU a na vstupu očekává osm nebo dvanáct bitů.
IP zaznamenána
Tesla toho má moc, občas to beru za něj

Jenyk

  • Příspěvků: 678
    • Zobrazit profil

A v kazde vesnici ukazuje jinak, nehlede je vseobecne znamo, ze tyto barevna blikatka casto umyslne rychlost nadsazuji.
Mám v autě trvale puštěné GPS. Tyhle vesnické radary jsou vesměs zcela přesné. Odchylku jsem nikdy nezaznamenal.
IP zaznamenána