30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: Dýkej 12 Listopadu 2020, 11:55:54

Název: Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Dýkej 12 Listopadu 2020, 11:55:54
Pěkný den všem,

včera jsem měl při cestě z Přerova trochu pirátskou chvilku, kdy sem na tom úseku tý téměř nepoužívaný dálnice potkal dalšího kolegu ´´pyráta´´ ( není třeba tady? Modrá RS Octávka) a protáhlí jsem to na naprostý maximum.

Když sem viděl kolik ukazuje tacho a kolik je rychlost dle GPS, napadla mě ´´strategie´´ jak se pokusit vyvinit z toho, když opicajt změří řidiče. ( samozřejmě v rozumném rozmezí)  Šlo by pravděpodobně použít pouze v případě, že auto není přímo řidiče. K přestupku je totiž třeba ono zavinění. Jenomže já jako řidič, nemůžu nést odpovědnost a to ani nedbalostní za to, že tachometr ukazuje špatně. Vím, že všechny tachometry ukazují více, ale co když to auto ukazuje méně?

Umím si představit situaci ( jde o papíry) kdy se vyplatí nechat si to takto ´´poštelovat´´ zpětně auto a pak argumentovat tím, že já jako řidič půjčeného vozidla jsem nijak nemohl způsobit přestupek ohledně rychlosti, protože sem jel podle tacha 50 km a nelze si představit, že by SO a kdokoliv mohl po řidiči chtít něco jako ověření toho, že tacho ukazuje správně. Kdyby vozidlo bylo moje, už je to pro SO docela asi snadná argumentace, ale pokud moje není. Takže by se trvalo na tom, že řidič jel podle předpisů a jako jediné vysvětlení je to, že tacho neukazovalo správně. Navrhlo by se tady provedení důkazu..

Díky za diskusi, kde vidíte slabá místa, či jestli už to někdo zkusil či na to dokonce existuje judikatura, nebo je to blbost, protože ten zásah do tacha je nereálný.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Tormans 12 Listopadu 2020, 12:13:51
Korekce údaje tachometru možná je (je třeba znát správné adresy, čísla jednotek a kódy pro rozšířenou adaptaci plus vlastnit správné železo a netriviální penzum znalostí) u aut, která mají řídící jednotku štítu přístrojů vyrobenou po roce cca 2008. Nezkoušel jsem, jaký korekční koeficient jde nastavit maximálně/minimálně, ECU jsou na podobné divočení dost háklivé :)
Jinak u vozu z výroby nesmí být rychloměrem indikovaná rychlost menší, než rychlost faktická (prověřuje se v rychlostech 40,80 a 120 km/h nebo při 80% maximální rychlosti, udávané výrobcem vozidla, jeho maximální rychlost je menší, než 150 km/h). Maximální dovolená odchylka Vs-Vi se počítá jako (Vs/10)+4 km/h. a musí být větší, než nula.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: lerion 12 Listopadu 2020, 13:53:57
Kdyz jsem se ve svem aute dostal do servisniho menu infotainmentu, zaujalo me, ze ve vypisu udaju ukazuje dve polozky - actual speed a speedometer speed. Takze auto ocividne presne vi kolik jede a akorat to zkresluje presne jak pise Tormans.

Kazdopadne si nemyslim, ze by argumentace na nepresny tachometr prosla. Me u veterana nefunguje podsviceni tachometru, takze pri nocnich jizdach jedu podle zvuku otacek motoru s obcasnou "kalibraci" sveho sluchu na tech obecnich radobyradarech. Take pochybuju, ze bych poruseni dovolene rychlosti uspesne uhral na nesviticim tachometru.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: asmodeus 12 Listopadu 2020, 14:40:39
Možná by šlo provést korekci konfigurací rozměru pneu v palubním počítači. Tzn. fyzicky mám pneu 205-55-16 a nastavím třeba 215-55-16.
Vlastní výpočet zde (https://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php).


Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: medved 12 Listopadu 2020, 15:16:55
Zakladni problem predlozene uvahy tkvi v tom, ze v ZPPK se o rychlomeru nemluvi. Ridic je proste povinnen dodrzet maximalni povolenou rychlost a jak si to zaridi je jeho problem.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: plešoun 12 Listopadu 2020, 16:11:37
medved> V případě ulhaného rychloměru by se dalo mluvit o absenci zavinění. Jak to má člověk od oka poznat, že :) OTOH, provozovatel je zodpovědný za stav vozidla. Takže těžko říct. Osobně jsem ale názoru, že tudy cesta nevede.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Dýkej 12 Listopadu 2020, 16:19:46
lerion- popisuješ případ, kdy to že ti něco nefunguje ne tvém voze je tvůj problém jako majitele. A tam samozřejmě moje argumentace nesměřuje :)

medved - no úplně si tak nejsem jist, myslím, že na tohle téma existuje milion judikatur, kde najdeš že řidič je vinen překročením rychlosti protože si toho že jede mimo limit musel všimnout na tachometru :) Takže lze argumentovat reverzní logikou.  Navíc jak jinak než na tachu může řidič split zákonný požadavek? Tady naivně věřím, že u NSS by se to povedlo protlačit :)

plešoun - ano samozřejmě to směřuji na absenci zavinění :)



Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: pk202 12 Listopadu 2020, 16:29:20
Nedivil bych se kdyby to skončilo tím, že Vám napaří pokutu a doporučí abyste se zahojil na majiteli vozidla.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Dýkej 12 Listopadu 2020, 16:36:50
Tím by defakto přiznali to na co hraju - absenci zavinění. Jak by potom odůvodnili tu pokutu?
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: cocomoon 12 Listopadu 2020, 18:22:47
V dnešní době, kdy je v každé páté vesnici radar s informací o rychlosti by si člověk musel přeměřujícího tachometru všimnout maximálně do 50km.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Dýkej 12 Listopadu 2020, 18:27:30
Asi by to zkusili, ale nejsem si jist, že mám povinnost sledovat něco jiného než značky. Kór když se nejedná o certifikovaný radar a jeho údaj je orientační i tak. Nelze mi to tedy přičíst k tíži.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: fu 12 Listopadu 2020, 18:32:06
V dnešní době, kdy je v každé páté vesnici radar s informací o rychlosti by si člověk musel přeměřujícího tachometru všimnout maximálně do 50km.
A v kazde vesnici ukazuje jinak, nehlede je vseobecne znamo, ze tyto barevna blikatka casto umyslne rychlost nadsazuji.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: paty 12 Listopadu 2020, 19:37:25
Asi by to zkusili, ale nejsem si jist, že mám povinnost sledovat něco jiného než značky. Kór když se nejedná o certifikovaný radar a jeho údaj je orientační i tak. Nelze mi to tedy přičíst k tíži.
Ale auto rychloměr musí být nastavený jak psal Tormans, takže se skončíš s vozidlem nezpůsobilým k provozu.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Tormans 13 Listopadu 2020, 04:15:33
Toť otázka a spíš na místní právní guru s mocným tech-fu. To, co jsem uváděl výše je podmínkou pro výrobce motorových vozidel k udělení příslušného typového schválení a hromadné homologace. Přemlasknutí paměťového místa v ECU nebo přímo přeflashnutí celé jednotky (v daném případě se bavíme o štítu přístrojů) sice formálně je neschválený zásah do konstrukce vozidla, nicméně znalec (a nikdo jiný kromě techniků výrobce a možná Dekry de-facto nemá šanci podobnou věc odhalit) by se asi hodně opotil při dotazu na jednoznačné prokázání způsobu a doby vzniku diskrepance mezi schváleným a faktickým stavem jednotky.
Jako námět na kočkování bych - pokud by se takový střelec našel - viděl spíš napojení budíku tacha na nějaký třeba arduinem řízený modul, upravující původní výstup *) ECU na potenciometrem korigovanou hodnotu a kameru třeba  na hlavovou opěrku, snímající budíky během jízdy, samozřejmě s velkým přesahem do předního okna. 

*) Tohle taky není úplně easy job, protože budíky mohou být podle výrobce a typu buzeny z D/A převodníku, z emitorového sledovače, pulsně-šířkovou modulací a znám i případy, kdy samotný měřák má vlastní pidi ECU a na vstupu očekává osm nebo dvanáct bitů.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Jenyk 13 Listopadu 2020, 07:56:49
A v kazde vesnici ukazuje jinak, nehlede je vseobecne znamo, ze tyto barevna blikatka casto umyslne rychlost nadsazuji.
Mám v autě trvale puštěné GPS. Tyhle vesnické radary jsou vesměs zcela přesné. Odchylku jsem nikdy nezaznamenal.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: ViktorN 13 Listopadu 2020, 09:56:57
Jenyk: už jsem zažil několikrát, že tyhle radary někdy schválně přeměřují. Nepamatuji si kde to bylo, ale zaznamenal jsem to…
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: lerion 13 Listopadu 2020, 11:32:38
Casto i meri presne, ale jen v nejaky okamzik. Na techto zarizenich je krasne videt, jak se paprsek odrazi od uplne vseho mozneho. Casto se stane, ze clovek se k nemu priblizuje konstantni rychlosti a radar vypada spis jako nahodny generator cisel.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: johncreek 13 Listopadu 2020, 11:57:27
A v kazde vesnici ukazuje jinak, nehlede je vseobecne znamo, ze tyto barevna blikatka casto umyslne rychlost nadsazuji.
Mám v autě trvale puštěné GPS. Tyhle vesnické radary jsou vesměs zcela přesné. Odchylku jsem nikdy nezaznamenal.
Musím souhlasit. Mně se ty informační radary skutečně v 99% liší o 3 kmh s tachometrem. Ten ukazuje právě o 3 kmh víc.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: fu 13 Listopadu 2020, 12:50:57
johncreek> Pak nezbyva nez gratulovat, ze rychlomer Vaseho vozidla je ethalon a jezdi za ruznych okolnich teplot s ruzne vysokym vzorkem vzorne a dokonce se shodne se se vsemi cca 100 radary v  okoli.
Bohuzel me vozidlo je zlobive, v pneu si meni tlak dokonce i za jizdy,  zima horko mu vadi, a sjizdi se mu neposlusne vzorek od 8-1.6mm. A dokonce i okolni radary nejsou zdaleka tak poslusne a jezdi malo, tedy jestli jsem vubec 50 blikatek za poledni rok potkal.
Nekdy mam pocit, jestli jsem ho nezakoupil od pana Cikuse.


Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Mike 13 Listopadu 2020, 21:26:04
při správném úhlu k příjezdu k infoceduli je to asi takhle
radar 55
gps 53
tacho 60

v různých úhlech příjezdu je pak rychlost vozidla zhruba stejná a infotabule od 76 do 34
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Číkus 13 Listopadu 2020, 22:12:59
Většina infocedulí mi rychlost neukáže, mají jen dvoumístný displej.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Šmarjá Josef 14 Listopadu 2020, 20:16:52
GPS taky může znamenat cokoliv. Garmin, SnapDragon, MediaTek. . . . Za mně je nejhorší MediaTek
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Tormans 15 Listopadu 2020, 06:22:38
Když už jsme se ponořili do technikálií - ono měření rychlosti via GPS je poměrně velká alchymie, do které spadá i míra ochoty implementátora prostudovat ty dva šanony aplikačních poznámek k datasheetu (třeba, jako příklad)  u-bloxu. On modul samozřejmě poskytuje dost rozsáhlou instrumentální podporu, ale ta je strašlivě košatá, vzhledem k tomu, že se stejný modul třeba dá použít pro pěšáka v poli i pro instalaci do avioniky letadla. Při implementaci je teda v prvé řadě zapotřebí zvolit správný modul (a jen u-blox jich pro primární použití v automotive prodává přes padesát),  profil použití a v něm vyladit a nastavit téměř dvě stovky parametrů, pokaždé specifických  pro zvolenou satelitní síť či kombinaci sítí. Každý z profesionálních výrobců navigací (a ti moduly nakupují) má trochu jinou firemní kulturu a jiné představy o tom, jak se má dobrá navigace chovat - typickým příkladem je scénář vyčítání nové pozice, tedy jak často se provádí hrubá a přesná lokace, jak a zda vůbec se stahují agps data, s jakou frekvencí se aktualizují efemeridy a almanach satelitů a další věci,  et cetera at nauseam :) 
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: 2M 26 Listopadu 2020, 21:20:47
Doplním ještě jeden problém..
řidič by argumentoval že kvůli nesprávnému měření nemohl vědět jakou rychlostí jede..
může to být hratelné třebas u 55 ve vesnici.

Ale když se na začátku zmiňuje situace kdy jde o papíry tak tam to asi hratelné není.
SO napíše že tak velký rozdíl musel řidič poznat i bez tachometru.. asi nikdo neuvěří že řidič nepoznal rozdíl třebas mezi skutečnou rychlostí 50 a 90.
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: Mike 26 Listopadu 2020, 22:02:54
otázka vhodné argumentace
kolega, co jezdil nějakou dobu Vitarou a poté přesedl do Octavie, to komentoval
"jedu kilo a ani o tom nevím"

samo, úřad by si tím asi vytřel, ale ....
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě - diskuse u kulatého st
Přispěvatel: pk202 27 Listopadu 2020, 01:58:11
Pravda je že když jsem sedl do nově zakoupeného vozu s poněkud vyšším obsahem než dříve, tak jsem si to šinul v levém po dálnici s pocitem že jedu tak 110 a že se ti v pravém šourají jak šneci no a ono tam bylo o 70 více...
Název: Re:Přestupek překročení rychlosti - nová taktika k obhajobě
Přispěvatel: Panek 01 Prosince 2020, 11:54:16
Ale když se na začátku zmiňuje situace kdy jde o papíry tak tam to asi hratelné není.
SO napíše že tak velký rozdíl musel řidič poznat i bez tachometru.. asi nikdo neuvěří že řidič nepoznal rozdíl třebas mezi skutečnou rychlostí 50 a 90.
Ale je to zajímavé, protože by mohl argumentovat, že 90 jet nechtěl, jen necelých 70. A pak už nejde o ŘP.