30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Témata - Medojed

Stran: [1] 2
1
Ahoj,
jako OSVČ neplátce DPH se mi minulý rok podařilo přesáhnout 1M, o pár set tisíc a ke konci roku, zjistil jsem to až letos při daňovém přiznání.
Vyplnil jsem přiznání, měsíc se nic nedělo a najednou volá baba z úřadu, že se musím přihlásit k DPH, zpětně!

Vůbec se mi do toho nechce, papírování, navíc to pro mě nemá moc smysl. Letos je limit už 2M a ten s jistotou nepřekročím.

Úřednice pak přišla s nápadem, že když jim doložím příjmy za poslední 2 roky, že se tedy přihlašovat nebudu muset - nechápu.

Máte nějaký nápad, co s tím? To doložení příjmů jim klidně udělám, ale z principu se mi do toho nechce.

2
Odborná literatura / Měření TruCAMem z okna stojícího auta?
« kdy: 03 Září 2021, 19:31:54 »
Mohou opice měřit laserovým TruCAMem rovnou z okna stojícího auta, bez trojnožky, bez ničeho?

Ostrava Poruba, opičí auto zaparkované kolmo k vozovce, z okna řidiče kouká ven trojčočka TruCAMu.
Nějakého nešťastníka změřili, on je mezitím minul, pak se rozjeli, klidným tempem kličkovali v koloně aut, zastavili ho až po 600 metrech.


3
Nevědomost neomlouvá, to je mantra našich zkurvených soudů. I když to jsou desítky (stovky?) tisíc různých paragrafů, kde není v silách nikoho vědět, co vlastně má a nemá, budiž, změny nejsou časté a než se aplikují, obvykle se o nich člověk dozví.

Teď ale debílek prohlásí, že celý MSK musí nosit roušky, s platností okamžitě.
Vztahuje se "neznalost neomlouvá" na člověka, co:
  • nečte noviny
  • nesleduje televizi
  • neposlouchá obecní hlášení
  • ...?

Od jakého okamžiku je obecně úředně vymahatelná "platnost okamžitě" vyhlášená nějakým úředníkem, aniž by se úředník ráčil o tom rozhodnutím postižené informovat, resp. postižení neměli možnost se o tom dozvědět, protože je nezajímá, co kdo prohlašuje do médií?

Šiju roušku ze záclony. Už se těším, jak úřad bude prokazovat neúčinnost mé roušky proti bavlněné, která též nefunguje.

4
Jedna ze zde známých společností pro válčení s úřady dnes přišla s "virtuálním provozovatelem" - nevím, jestli to zatím není "tajné", tedy společnost nezmiňuji.

Protože se mi to zdá až příliš snadné a hlavně, protože to samé už provozuje i Kocourek a spol., ptám se, jaká jsou možná rizika pro majitele vozidla v případě, že změní provozovatele vozidla na někoho jiného?
Může "virtuální provozovatel" vozidla jakýmkoli jednáním způsobit problémy majiteli vozidla? Ať už nedbalostí, nebo dokonce úmyslným jednáním.

Co když se provozovatel dostane do exekuce?
Co když provozovatel (právnická osoba) zanikne a přitom dluží na pokutách?

5
Zdravím,
dnes jsem měl opět "štěstí" narazit na silniční cyklozávod. V obci prvně cedule s vykřičníkem "pozor závod". Na křižovatce pak pitomec s plácačkou (ne policajt) a nějaká osoba s vzezřením vyžilé uklízečky... že tam nemůžu, že tam je závod...

Nikde žádný zákaz nebyl, ty dvě osoby jsem považoval za vtip.
Jel jsem tam a samozřejmě jsem žádnou pumpu nepotkal, předpokládám, že to uzavřeli široko daleko, protože můžou.

Kdyby mě cestou zastavil fízl, co zmůže? Worst-case-scenario je, že mi přikáže se otočit/odjet.
Spíš mě ale zajímá, co kdybych ty pumpy opravdu potkal? Jedu ve svém pruhu, předpisově, dbám zvýšené opatrnosti a najednou zpoza zatáčky to do mě pošle vláček závodníků... kdo za to může?


Edit, našel jsem toto:
Závod je organizován na základě vydání Zvláštního užití komunikace dle § 25 zákona 13/1997 a pravidel cyklistiky, ustanovení sportovně technických směrnic ČSC, ustanovení Rozpisu ČP pro rok 2019 a ustanovení tohoto rozpisu. Všichni účastníci se závodu zúčastní na vlastní nebezpečí a náklady a jsou povinni dodržovat ustanovení zákona č. 361/2000 Sb. a uposlechnout pokynů policie, pořadatelů, a rozhodčích. Pořadatel neručí za škody účastníkům vzniklé ani jimi způsobené.

Edit2:
Bylo by naopak pro pumpu přitěžující, že by způsobil nehodu při závodu?

ZPPK říká:
...věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích,...
...přizpůsobit jízdu technickým vlastnostem vozidla nebo fyzickým vlastnostem zvířete,...
...Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky...
...Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou...
...Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla...

- tohle je přímo konfliktní se závodem

...užít vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem...
- jejich kola nemají povinnou výbavu.

Tedy buď mohou závodit, nebo dodržovat ustanovení zákona č. 361/2000 Sb., jak po nich chce pořadatel.

6
Vážení,
chci Vás požádat o radu ohledně totální škody a aukce vraku.

  • den 0 - nehoda, pojišťovna zařídila odtah vozidla
  • den 5 - pojišťovna prohlásila, že je to totálka (havarijní pojištění) a vozidlo sama umístila do aukce
  • den 6 - volám na infolinku pojišťovny, ptám se na průběh aukce a speciálně se ptám na to, jak to bude dlouho trvat, protože vrak je na placeném parkovišti - prý to bude rychlé, nemám se obávat, pak jim pošlu fakturu za parkování a proplatí mi to
  • den cca 10? - přišel dopis od pojišťovny, že aukci vyhrál ten a ten, že ho mám kontaktovat prostřednictvím této společnosti, že cena za vrak je závazná, pokud se výherci ozvu do asi 14 dní
  • den 20 - domluvil jsem se s výhercem (v termínu daném pojišťovnou)
  • den 23 - kupující odváží vrak, platím na parkování, posílám fakturu pojišťovně
  • den 24 - pojišťovna mi proplácí jen prvních 5 dní parkování... že prý víc neproplatí, že pro ně je důležitý pouze čas mezi nehodou a okamžikem, kdy rozhodnou o totálce

Mám nějakou reálnou šanci z nich dostat proplacení celé částky za parkování? Ten hovor s jejich infolinkou bych měl mít nahraný.

7
Jiné / [LOST] Moje první nehoda -> správní řízení
« kdy: 19 Května 2019, 11:08:04 »
Vážené forum,
stala se mi nepříjemnost, že jsem to poslal autu přede mnou do kufru a to následně ťuklo do auta před ním, které (asi) chtělo odbočit, tudíž zpomalovalo.

  • Vyběhl jsem z auta, všechny zúčastněné dotázal, zda jsou v pořádku -> všichni v pořádku.
  • Volala se policie, protože jedno z aut bylo služební.
  • Za pár minut přijela hlídka. Až mě překvapila jejich ochota. Všem dali fouknout, všichni 0. Všech se zeptali na to, zda jsou v pořádku, všichni v pořádku. Od této hlídky nemám žádný papír, nic.
  • Asi hodinu se čekalo na dopravní policii. Jeden z nich vůbec nemluvil, druhý si hrál na kovboje a hned začal zkoušet "to jste jel moc rychle?", "nevěnoval jste se řízení?", "tak co to bylo, něco jste musel provést, já to nějak musím uzavřít!"
  • Kovboj následně sdělil "všichni dostanete ode mně papír pro pojišťovnu a vy dostanete nějakou pokutu" -> na to jsem sdělil, že to chci poslat do správního řízení. Kovboj mi to trochu rozmlouval a říkal, že to protáhne plnění z mé pojistky poškozeným - je to pravda?
  • Kovboj od všech vybral všechny dokumenty a snad hodinu v tom jejich minivanu něco psal
  • Vylezl s ručně tužkou kresleným papírem s nákresem nehody a že to mám podepsat, když mi sdělil, že si to ani nesmím vyfotit, odmítl jsem podepsat. Byla to doslova prázdná A4, bez hlavičky, po celé ploše pokreslená obyčejnou tužkou a vpravo dole se měli všichni podepsat.
  • Následně asi půl hodiny něco řešil s jedním poškozeným uvnitř minivanu, načež najednou ho bolí za krkem a oko?! Přijela sanitka a vzala si ho. Přitom je to ten z prvního vozidla, které má jen trošku promáčklý zadní nárazník.
  • Kovboj mi zabavil ORV, což asi nevadí, protože mé auto je pravděpodobně totálka - nekupujte francouzská auta, ten nepoměr rozsahu poškození je neuvěřitelný.
  • Kovboj všem rozdal potvrzení o dopravní nehodě a odjel - zde prakticky nic není, jen místo, čas, kdo to šetří, účastníci a popis vozidel, poučení, nic o jakémkoli zranění
  • Obě auta poškozených odjela po vlastní ose.

Hned v pondělí to oficiálně nahlásím na svoji pojišťovnu (zatím je to jen nějak "částečně nahlášené") a chtěl bych, aby poškození dostali peníze co nejdřív.
Na pojišťovně se přihlásím jako viník - nezkomplikuje to moji situaci v SŘ?
A naopak nezkomplikuje SŘ vyplácení peněz poškozeným?



Je něco, na co si teď dát pozor?


8
Úplně off-topic,
máte někdo zkušenost s uvedením výrobku na trh, resp. čím vším takový výrobek musí projít, aby byl legálně prodejný?
Jedná se o elektrické zařízení na 12V DC, nic speciálního, není to "stanovený výrobek".
Jde mi o naprosté zákonné minimum, k tomu se nikde nemohu dopracovat. Zkušenost z praxe, příslušné normy na mě působí, že se všechno dá naroubovat na všechno, ale taky na nic.

Každá zkušebna mi změří, co mi na očích vidí, ale nechce se mi platit stovky tisíc za něco, co nakonec nebudu potřebovat.

Klidně do soukromých zpráv, nechcete-li to tu plevelit. Díky.

9
Nedopravní tématika / Střelná zbraň nezbraň
« kdy: 21 Ledna 2019, 21:34:22 »
Narazil jsem na toto video: https://www.youtube.com/watch?v=S8x6rusRAM4

Stručně, v DE nemohou mít střelného prakticky nic, ale současně mají střelnou zbraň definovanou tak, že střela letí uvnitř hlavně. Zde šipka se nasouvá přes hlaveň, to je u nich neregulováno.

Jak se k tomu (přesně k takovému zařízení z videa) staví česká legislativa?

edit: případně něco od FX: http://aczshop.cz/vetrovky/fx-airguns/fx-indy-arrow.html
Je to z hlediska legislativy kuše, nebo ne? Předpokládám, že to bude mít hodně přes 16J.


10
Nedopravní tématika / 1ks na zákazníka
« kdy: 13 Ledna 2019, 13:58:42 »
Může si nějaký eshop nárokovat pravidlo "max 1ks na zákazníka"?

Tedy ne "max 1ks na objednávku", ale "max 1ks na osobu na život", když to přeženu. Produkt mají skladem, ale nakonec neprodají, objednávku zruší - mají na to právo?
Uzavřel jsem kupní smlouvu a oni ji zruší z pro mně irelevantního důvodu.
Přeci když si do obchodních podmínek dají "černochům neprodáváme, vyhrazujeme si právo na zrušení objednávky", taky jim to neprojde.

Může tedy eshop/provozovatel si sám rozhodovat, komu prodá, na základě libovolné podmínky?



12
Potřebuji poradit - ostatní / Auto a koloběžka
« kdy: 04 Října 2018, 22:47:00 »
Vážené forum,
dnes jsem byl svědkem dopravní nehody. V Brně, na Cihlářské se potkalo auto a koloběžka. Auto odbočovalo vpravo a následně z parkoviště vyjel asi 12letý kluk na koloběžce, předpokládám, že bez rozhlížení. No, auto jelo minimální rychlostí, co jsem tak periferně viděl, zastavilo prakticky na místě. Kluk s koloběžkou se otřel o přední nárazník a spadnul. Na autě jen částečně ohnutá RZ, kluk v šoku, ale vypadal fyzicky v pořádku. Okamžitě se tam seběhlo několik lidí, včetně takové hyperaktivní matky s kočárkem, a řešili to, tak jsem to neřešil a šel dál.

Když jsem po 15 minutách vracel, už tam byla malá sanitka, velká sanitka, fízl auto a několik fízlů si bralo občanky od okolních svědků. Ctil jsem zásadu, že s fízlem se člověk nebaví a šel dál.
Co mě na tom zaujalo je to, jak snadno se člověk, řidič, může dostat do problému. Je to dopravní nehoda se zraněním to jsou až dva roky a 50kKč, žádná legrace. Jak jsem nad tím přemýšlel, napadlo mě několik otázek, na které nevím odpověď.
  • V případě, že je to tak, jak jsem viděl a nejsou tam další okolnosti, kdo je viníkem nehody? Koloběžka je nemotorové vozidlo, tudíž by mělo mít přednost zprava, nicméně kluk vyjížděl z místa, co je právně asi parkoviště… tzn. měl dát přednost… může za to kluk na koloběžce?
  • Pokud to nakonec hodí na řidiče auta, může se nějak bránit… resp. může být jako polehčující okolnost, že kluk neměl helmu a koloběžka nebyla, způsobilá k provozu? Předpokládám, že koloběžka musí mít též odrazky apod., jako kolo.
  • Mohl bych řidiči případným svědectvím nějak pomoci, nebo pořád platí, že s fízlama se nebavíme?
  • A nakonec, kdyby se to stalo někde uprostřed ničeho, neúčastnilo se toho děcko a jako oba účastníci nehody se mezi sebou dohodli, že to nebudeme řešit, případně to nějak na místě vyřešíme hotovostní a dobrý… je to vůbec možná varianta, nebo není žádná obrana vůči tomu, když mě následně ten druhý nařkne z ujetí od nehody?
  • Lze se nějak dopátrat informace, jak to dopadlo - kdo je nakonec uznán viníkem?

Nákres:

13
Zajímavé články z internetu / Vlastní pokuta za stěračem
« kdy: 06 Září 2018, 11:05:52 »
Dobrý den,
zaujalo mě toto. Vytisknout reálně vypadající pokutový blok asi dokáže každý. Má to nějaký reálný zádrhel? Třeba, že fízl/kinderfízl každé auto předtím lustruje v systému a tedy pozná, jestli má/nemá pokutu?

14
Nedopravní tématika / Technické možnosti fízlaut
« kdy: 20 Července 2018, 00:24:39 »
Ahoj, dnes jsem jel delší dobu v koloně před pomahači, přemýšlel jsem, že vlastně ani nevím, co ta auta umí?

A) Předpokládám, že většina z nich má kameru minimálně vpředu - nahrává ve smyčce, nebo ji aktivují manuálně? Nebo auto od auta?
B) Městapa - mají v autech vestavěné radary?
C) ... umí měřit za jízdy? (ať už radar, nebo jako Polcam)
D) PČR běžné označené - umí měřit za jízdy? (ať už radar, nebo jako Polcam)
E) PČR skryté - umí měřit stacionárně?
F) PČR motorky -  umí měřit stacionárně? (četl jsem, že z bezpečnostních důvodů za jízdy neměří)
G) ... mají to pouze na BMW, nebo i na ostatních? (třeba Fazer)
H) PČR dodávky (VW Transporter apod.) - umí něco?

Jednoduše hledám odpověď, na co si dát pozor a kdy je ignorovat.

15
Nedopravní tématika / Provize realitce
« kdy: 07 Ledna 2018, 15:04:18 »
Ahoj,
nedávno jsem řešil pronájem. Našel jsem inzerát, zavolal na něj,vyměnili jsme si asi tři emaily, realiťák mi dal kontakt na majitele nemovitosti. S majitelem jsem pak absolvoval prohlídku a podepsal nájemní smlouvu. Realiťák se nijak neangažoval, s ničím nepomohl, jako by vůbec nebyl.
No a teď se realiťák ozval, že chce provizi. Toho člověka jsem ani neviděl, nic jsem mu nepodepsal (ani nic takového nenabízel/nechtěl) a za jeden telefonát a tři emaily chce XX tisíc. To ne.
Mezi mnou a realiťákem nic na papíře není, dokonce ani s majitelem nemá nic oficiálně sjednáno.
Mám se tím nějak vzrušovat?

Stran: [1] 2