30kmhcz
Poradna => Přišla mi "výzva" - co mám dělat? => Téma založeno: sax 24 Srpna 2025, 03:02:23
-
Zdravím všechny. Dorazila mi výzva z MU viz příloha. Stalo se letos v lednu. Pokud máte někdo zkušenost s řešením podobných situací, určitě dejte vědět. Vím, že pojmout vše správně a na první dobrou není snadné. Cílem je minimalizace ztrát + poučení pro ostatní. Díky moc!
-
Kladou Vám za vinu porušení značky B1, ale toto vůbec nemůžou řešit přestupkem provozovatele. Pokud by to chtěli řešit s provozovatelem tak, jak se má, museli by poslat žádost o výpalné kvůli stání, popř. automatizovanému tech. prostředku bez obsluhy (což asi nebude tento případ).
-
Co mi tedy zde doporučujete? Nechat být, zaslat Odpor nebo něco jiného? Díky.
-
Volba je na Vás. Kdyby to byl můj případ, zajistil bych si spis. Podrobně bych si prostudoval FSM na Road-fens.
Podle spisu bych potom pravděpodobně podal odpor. Počítal bych s tím, že SO1 pravděpodobně rozhodne vinen, SO2 to podrží a skončím správní žalobou u soudu.
Vše zvládnete sám. Jsou tu na to ilustrativní případy. Stačí hledat a věnovat tomu čas.
-
Nebyl tady už nějaký podobný případ, kdy se MU snažil vyvozovat z porušení zákazu vjezdu to, že došlo i k neoprávněnému zastavení či stání ?
-
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=13105.0
Třeba zde.
-
Prej podle principu „a maiori ad minus“ ze zákazu vjezdu vyplývá i zákaz stání.
https://mv.gov.cz/clanek/stanovisko-mv-odpovednost-provozovatele-vozidla-pri-poruseni-dopravniho-znaceni-b1.aspx
-
Předpokládám, že právníci MV si hravě výkladově poradí i s případem, kdy vozidlo bylo přivezeno ...
-
Teď jsem na to myslel. Reálně to vozidlo tam přivést na podválu a nahrát si to pro SO. Provozovatele soupravy za B1 nelze Sprdelizovat a provozovatele stojícího vozu taky ne.
-
Já jsem ten argument z MV pochopil tak, že podle jejich názoru, ze zákazu vjezdů vyplývá i zákaz zastavení. Proto je bezpředmětné, jestli se na dané místo vozidlo dostalo vlastní silou nebo na podvalu.
Přijde mi ale, že argumenty tohoto druhu jsou protiústavní. Viz. článek 2, odst 3 a 4
(3) Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.
(4) Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.
Pokud by zákonodárce zamýšlel zahrnout do zákazu vjezdu i zákaz zastavení, bylo by to tak napsáno v příslušném zákonném ustanovení.
Dále by bylo možné argumentovat, že aplikace komplexních právních principů typu „a maiori ad minus“ v kontextu zákon o provozu na pozemních komunikacích je v rozporu s bezpečností provozu na pozemních komunikacích. Pravidla provozu na pozemních komunikacích by měla být jasná a srozumitelná každému i bez toho, aby musel strávit několik let studiem práva.
-
No přiznám se bez mučení, že nejsem právník a z výše uvedených případů a argumentů mi zatím nic relevantního nevychází. Ale jak říkám, nejsem právník.Pokud se někdo ze zdejších borců bude mít chuť utkat s terorizujícím šimlem, tak dejte vědět. Předem VELKÉ díky!
-
Přijde mi ale, že argumenty tohoto druhu jsou protiústavní. Viz. článek 2, odst 3 a 4
(3) Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.
(4) Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.
Pokud by zákonodárce zamýšlel zahrnout do zákazu vjezdu i zákaz zastavení, bylo by to tak napsáno v příslušném zákonném ustanovení.
Přesně s těmito důvody (mimo jiných odvolacích důvodů) mi od loňského listopadu u brněnského soudu leží správní žaloba. Sám jsem zvědav jak dopadne. Budu informovat.
-
Co tedy v tomto případě doporučujete? Díky.
-
Já bych v tomto případě použil také argument "auto přivezli na plošině a na místě ho složili". Zákaz vjezdu porušil řidič auta s plošinou. Zákaz stání nebo zastavení v místě žádnou dopravní značkou dán není a auto, které tam stálo, nemělo řidiče. Je to totéž, jako kdyby tam někdo složil balík slámy. Řidič (neexistující) ani provozovatel se za mě tedy ničeho dopustit nemohli. Samozřejmě u té plošiny bych byl dostatečně konkrétní - tedy jim sdělil údaje řidiče (asi bude mít bydliště někde na Krymu) a ideálně též několika svědků, kteří u toho byli a viděli to (pokud by náhodou byli předvoláni, což je pravděpodobnost na hranici nuly, tak samozřejmě na úřad přijdou, celou událost dosvědčí a nechají si proplatit svědečné).
-
Eště je tady taky ve hře obvyklá možnost, že se vozidlo do oblasti dostalo jinama. Není tam nejaká jiná cesta, ai třeba polňačka, kudy by se do oblasti dalo vjet, aniž by vozidlo míjelo jakoukoli zákazovou značku? Dost často se neco takovýho dá najít. Tudle sem dokonce takovou vjec objevil ai v oblasti práglofskýho kulaťáku :D Dá se tam v jednom místě vjet do zóny zákazu stání přes neco, co je minimálně podle katastru ostatní plocha-ostatní komunikace, není tam žádnej zákaz, závora, nic. Třeba to je v tomdle případě podobný.
-
Studuji možnosti z větší šíře - nestálo by za úvahu oznámit, že porušení mělo příčinnou souvislost v malé dopravní nehodě ? Hlášení cajtům je nepovinné u malé škody, nepojízdnost technická nemusí být viditelná, svědek spolupachatel se dá najít...?
-
@Behemot: Bohužel se v tomto případě prakticky jednalo o slepou ulici.