Jel jsem jednu zářijovou sobotu po D1 směr Brno. Před Velkým Meziříčím v rekonstruovaném úseku na 80 mě začala dojíždět civilní Oktávka a přibližovat se víc, než bylo potřeba. Na policajty sem si dával pozor, ale málo. Skočil jsem jim na to a zrychlil. Za chvíli majáky a stáhli mě na sjezdu.
Začal jsem nahrávat, ale blbě. Nahrál jsem jen tři vteřiny.
"Pane řidiči, při druhém měření jsme Vám naměřili víc a to 113 na 80, tedy 109 po odečtu." Nenašel jsem zelenou kartu, ale tu neřešili. Tisícovku jsem odmítl. Odmítl jsem se vyjádřit a podepsat.
Dorazil příkaz na 1900, kde už jsem řešen i za zelenou kartu. Příkaz přikládám.
Příkaz psala chytrá horákyně:
"Ze spisu nijak nevyplývá, že by spácháním přestupků došlo k ohrožení ostatních účastníků silničního provozu."
Materiální znak byl přesto naplněn protože:
"Dále správní orgán uvádí, že se obviněný přestupku dopustil na velmi frekventované komunikaci, tedy se zvýšeným rizikem možných negativních následků, v čemž je naplněna materiální stránka přestupku spočívajícím v překročení rychlosti."
Podobně variace na zelenou kartu, ale na to je čas do odvolání.
Jednání je na zítra od devíti. Podle webu MÚ je pracovní doba od osmi. Plánuji tam tedy dorazit na osmou a nahlédnout do spisu.
Jak probíhá ÚJ? Nejdříve provedení důkazů čtením listin, pak výslechy svědků a obviněného?
Moje univerzální odpověď na otázky bude, že odpovím po prostudování podkladů pro vydání rozhodnutí.
Dotazy ještě dávám dohromady. Zaměřit se chci zejména na:
1) Proč prováděli druhé měření
2) Pokusit se vymámit z nich, že se přibližovali na nebezpečně krátkou vzdálenost
3) Ověřit, zda postupovali přesně podle návodu k PolCamu
4) Proč na místě neřešili zelenou kartu
Přepis dosavadního šmíráku:
ad 1)
V protokolu stojí, že jste prováděli dohled v pravém jízdním pruhu. Co to znamená?
Je v autě instalován radar? Prováděli jste v době, kdy jsem Vás předjížděl, měření radarem? Pokud ano, jakou rychlost mého vozidla zaznamenal radar ve chvíli, kdy jsem Vás předjížděl? Pokud ne, čím jste provedli první měření?
Po zastavení jste říkali, že při druhém měření jste naměřili vyšší rychlost. Proč jste mě nezastavili hned při prvním změření?
ad 2)
Tady zatím moc nevím. Zkusím to společně s prvním bodem otázkami na vzdálenosti ode mě. Uvidím, jaké fotky budou ve spisu.
Má cenu zkoušet z Policie, ať už napřímo nebo zaúkolovat SO, dostat po třech měsících záznamy z kamer, předchozí měření z PolCamu, případně z Rameru pokud to bylo to první měření?
ad 3)
Kdy došlo ke kontrole ujeté dráhy? Kde kontrolujete ujetou dráhu?
Kalibrace byla v prosinci. Od té doby nedošlo k výměně pneumatik?
.....
Tady toho bude víc a jak už jsem psal nahoře, na fóru je z čeho čerpat.
ad 4)
Když jste na místě něřešili zelenou kartu, proč jste jí hlásili na SO? Prověřili jste si na místě, že je auto pojištěné?
Otázky na SO:
Je součástí spisu návod k měření? Žádám o doplnění do spisu.
Jaká je nehodovost v úseku, kde došlo k domnělému přestupku?
Děkuji předem za případné odpovědi a rady co udělat lépe.
Vím, že je to na rychlo a je to moje věc, ale přesto to zkusím. Pokud je tu někdo kdo rád výslechy pomahačů a vyhovuje mu termín, pak budu rád za podporu.