3556
Jízda na červenou, pásy, světla / Re:Projetí na čevenou, krátká žlutá, správní delikt
« kdy: 23 Května 2014, 18:23:06 »
topten:
Hezký pokus, ale ta "oprava" rozhodnutí bude nezákonná.
§70 SŘ by mohli použít na opravu něčeho, co je zjevná chyba a správné znění je zřejmé ze zbytku rozhodnutí. Pravopisné chyby, překlepy, podle judikatury tak jde doplnit i nějaká čistě formální náležitost rozhodnutí. Ale rozhodně není možné tím měnit obsah samotného rozhodnutí.
Z rozsudku NSS 1 Afs 58/2009 - 541:
Další perla je vyjádření: "orgán rozhodl na žádost účastníka z moci úřední takto".
To je blbost. Orgán nemůže rozhodnout na žádost z moci úřední, to se navzájem vylučuje.
V čem bych to rozporoval:
1) Rozhodnutí padlo "na žádost účastníka", přestože účastník žádnou žádost nepodával.
2) Věta "orgán rozhodl na žádost účastníka z moci úřední takto" si protiřečí.
3) Odstranění výroku o překročení povolené rychlosti není možné považovat za opravu zřejmé nesprávnosti. Naopak jde o velmi podstatnou součást obsahu rozhodnutí s velkým vlivem na rozhodnutí jako takové.
4) Podle NSS 1 Afs 58/2009 - 541 a II. ÚS 237/02 opravami zřejmých nesprávností podle §70 SŘ není možné měnit vlastní skutková zjištění či jejich již provedené právní hodnocení.
Hezký pokus, ale ta "oprava" rozhodnutí bude nezákonná.
§70 SŘ by mohli použít na opravu něčeho, co je zjevná chyba a správné znění je zřejmé ze zbytku rozhodnutí. Pravopisné chyby, překlepy, podle judikatury tak jde doplnit i nějaká čistě formální náležitost rozhodnutí. Ale rozhodně není možné tím měnit obsah samotného rozhodnutí.
Z rozsudku NSS 1 Afs 58/2009 - 541:
Citace
Institut opravy zřejmých nesprávností v písemném odůvodnění rozhodnutí podle § 70 správního řádu lze aplikovat pouze na zjevné omyly ohledně údajů, které jsou však dostatečně podloženy zjištěními
prokazujícími jejich správné znění. S odkazem na toto ustanovení nelze naopak měnit vlastní skutková zjištění či jejich již provedené právní hodnocení, na jejichž základě bylo ve věci
rozhodnuto. Není tedy možné, aby se z odkazem na uvedené ustanovení měnil obsah rozhodnutí. Takový postup by nasvědčoval libovůli rozhodování správního orgánu a byl by
jednoznačně v rozporu s principem právní jistoty (obdobně viz např. nález Ústavního soudu ze dne 11. 3. 2003, sp. zn. II. ÚS 237/02, N 38/29 SbNU 327). Tento institut tak umožňuje
jen odstraňování chyb, kterých se dopustil správní orgán ve vydaných rozhodnutích, tedy opravy různých méně významných překlepů a zkomolenin, opravy dat a rodných čísel, ale také opravy početních chyb.
Další perla je vyjádření: "orgán rozhodl na žádost účastníka z moci úřední takto".
To je blbost. Orgán nemůže rozhodnout na žádost z moci úřední, to se navzájem vylučuje.
V čem bych to rozporoval:
1) Rozhodnutí padlo "na žádost účastníka", přestože účastník žádnou žádost nepodával.
2) Věta "orgán rozhodl na žádost účastníka z moci úřední takto" si protiřečí.
3) Odstranění výroku o překročení povolené rychlosti není možné považovat za opravu zřejmé nesprávnosti. Naopak jde o velmi podstatnou součást obsahu rozhodnutí s velkým vlivem na rozhodnutí jako takové.
4) Podle NSS 1 Afs 58/2009 - 541 a II. ÚS 237/02 opravami zřejmých nesprávností podle §70 SŘ není možné měnit vlastní skutková zjištění či jejich již provedené právní hodnocení.