Spousta toho "predjizdeni" je podle mě daná tím, že valná většina řidičů nechápe jízdu v pruzích, tedy, že mají i ve třech pruzích ve městě jet v tom pravém, když je volný.
Viz § 12 ZPPK. Povinnost jet zásadně v (nejvíc) pravém pruhu a ostatní pruhy používat jen k předjíždění, objíždění, odbočování platí jen mimo obec, čímž je v daném kontextu myšlen úsek komunikace mezi značkami IZ 4x. Není podstatné, zda jde o dálnici či silnici pro motorová vozidla, akorát je třeba sledovat značky, protože často je rychlá silnice značena jako mimo obec, i když fyzicky vede intravilánem obce.
V obci je možné užít libovolný pruh a jedinou výjimkou je situace, kdy obsazení všech pruhů brání průjezdu, ale zároveň ještě nejde o tzv. souběžnou jízdu. V této situaci má povinnost uvolnit pruh ten, kdo jede v tom nejvíc vlevo.
Samozřejmě, jde (jen) o aktuální kocourkovskou úpravu, a netřeba zde zdůrazňovat, že ne vždy vše, co umožňuje či přikazuje ZPPK, je vhodné z jiného úhlu pohledu. Já si třeba osobně myslím, že dvojí režim jízdy v pruzích je ptákovina, a kdyby se (např. skrz autoškoly a fokus kontrol) ridiči většinově dozvěděli, že blinkry nejsou na vozidle jen jako dekorace a z jejich používání nebolí ruka, tak by se klidně dal současný městský režim aplikovat globálně (ostatně je docela dost zemí, kde to zhruba tak funguje, a carmageddon se tam nekoná).