30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [LOST] Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli  (Přečteno 10872 krát)

piratjakkrava

  • Příspěvků: 12
    • Zobrazit profil
[LOST] Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« kdy: 21 Srpna 2020, 10:16:30 »

Ahoj. Prosím o kontrolu snímku. Je to v pořádku - zaplatit, nebo podat odpor? Co to druhé auto popřípadě značka?
Děkuji.
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 023
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #1 kdy: 21 Srpna 2020, 10:21:55 »

Odpor proti čemu? Příkaz řidiči nebo příkaz provozovateli? Co tomu předcházelo?

Já bych odpor podal určitě. Na snímku vidím dokonce 4 auta , dopravní značku, sloupy vedení vysokého napětí...
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 868
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #2 kdy: 21 Srpna 2020, 10:28:21 »

Rozhodně neplatné měření. Více vozidel v radarovém svazku, špatně určený typ vozidla, chybně nastavený dosah, ..
IP zaznamenána

piratjakkrava

  • Příspěvků: 12
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #3 kdy: 21 Srpna 2020, 11:38:00 »

Omlouvám se. Byl jsem moc rychlý  :) Nechat tedy na zahájení řízení.
IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #4 kdy: 21 Srpna 2020, 13:06:46 »

Mohli merit automaticky timhle?

https://www.ramet.as/ramer10-t-1419322574

Pripadne mi, ze hlava radaru byla proklate nizko.
IP zaznamenána

Dýkej

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 370
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #5 kdy: 21 Srpna 2020, 14:48:15 »

Forgyn - dosah je v pořádku, 30 metrů je ok, tam nic nevymyslíš.
IP zaznamenána

piratjakkrava

  • Příspěvků: 12
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #6 kdy: 21 Srpna 2020, 17:32:03 »

Ano. Tam mívají přesně toto v trávě.
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #7 kdy: 21 Srpna 2020, 17:58:27 »

V návodu je popis foto auta z radaru:
"Rozlišení vozidel na nákladní a osobní automobily se provádí na základě platných předpisů podle jejich hmotnosti, takže radarové
měření délky je pouze informativním doplňkovým údajem. Přesto je však možné zadat rozdílné
limity rychlosti pro nákladní a osobní automobily. Protože u měření na příjezdu se provádí
dokumentace před vyhodnocením výsledků měření, jsou všechna vozidla, která dosáhla nebo
překročila nastavený nižší limit dokumentována. V následujícím automatickém vyhodnocení
výsledků měření je prováděna selekce, zda se jedná o nákladní nebo osobní automobil. Vozidla,
která neodpovídají právě nastavenému limitu, jsou z paměti vymazána.
Další selekci (např. velké
osobní vozidlo může být změřeno na limitu pro nákladní) je však nutné provést při práci
s evidencí vozidel a vozidla dodatečně označit podle těchto údajů."
Tím by se dalo vysvětlit, že radar zaměřil buď značku nebo protijedoucí vozidlo a proto vyhodnotil osobní auto jako autobus. V návodu jsem nenašel nic o tom, že by se typ vozidla nastavoval manuálně. EDIT: byl by nesmysl měřit rychlost určitého typu vozidel.

Citlivost a její nastavení:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu.
V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě
vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m
volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m
tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických
podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m.

Rušení: V anténním svazku +10° od osy antény, mezi anténou a vozidlem, se nesmí nacházet žádné
překážky, které by mohly zasahovat do anténní charakteristiky radarové hlavy a zapříčinit tak
rušivé reflexe vysílaného signálu. K těm patří zvláště stromy, vysoká křoviska nebo tráva
(zvláště mokrá), stožáry pouličního osvětlení, dopravní značky, informační tabule apod.
Rušivá reflexe se projevuje vícenásobným měřením jednoho a téhož vozidla (na snímcích je
pouze část změřeného vozidla nebo je snímek bez vozidla), případně radar vynechává měření,
přestože je nastavena správná citlivost měřící jednotky.

« Poslední změna: 22 Srpna 2020, 19:36:30 od Šmarjá Josef »
IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #8 kdy: 21 Srpna 2020, 19:20:44 »

Ano. Tam mívají přesně toto v trávě.

Zeptam se jinak, je mozne na 10T na stativu, obsluhovanem kymkoli, poslat Vyzvu k uhrade urcene castky?
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #9 kdy: 22 Srpna 2020, 19:08:56 »

Zeptam se jinak, je mozne na 10T na stativu, obsluhovanem kymkoli, poslat Vyzvu k uhrade urcene castky?

Citace: § 125f odst. 2 písm. a) ZPPK
Provozovatel vozidla za přestupek podle odstavce 1 odpovídá, pokud porušení pravidel bylo zjištěno prostřednictvím automatizovaného technického prostředku používaného bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích nebo se jedná o neoprávněné zastavení nebo stání,
IP zaznamenána

Neridic

  • Příspěvků: 232
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 023
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #11 kdy: 24 Srpna 2020, 19:55:25 »

piratjakkrava> Posílal jsem soukromou zprávu.
IP zaznamenána

jozinzbazin

  • Příspěvků: 14
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #12 kdy: 25 Srpna 2020, 20:35:15 »

Dekuji. Doplnil jsem si znalosti.

https://www.epravo.cz/top/clanky/podminky-objektivni-odpovednosti-provozovatele-vozidla-110508.html
Tohle je slušné wtf:

"Jediným relevantním důkazem je záznam o dopravní nehodě, který se zasílá pojistiteli nebo protokol o dopravní nehodě pořízený policií. Jen takto si správní orgán může ověřit tvrzení účastníka u nezainteresovaných subjektů, a samotný přestupek (překročení nejvyšší dovolené rychlosti nebo neoprávněné zastavení a stání) bude projednatelný, protože z protokolu i ze záznamu bude známa osoba řidiče. "
IP zaznamenána

jozinzbazin

  • Příspěvků: 14
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #13 kdy: 25 Srpna 2020, 20:37:01 »

Dekuji. Doplnil jsem si znalosti.

https://www.epravo.cz/top/clanky/podminky-objektivni-odpovednosti-provozovatele-vozidla-110508.html
To asi není dobrý odkaz k nastudování, ne?

"Pod pojem „znaky přestupku podle tohoto zákona” lze tedy podřadit pouze formální znaky skutkové podstaty přestupku uvedené v zákoně o silničním provozu. Po zahájení řízení o přestupku provozovatele není již možné, aby se účastník odvolával např. na neposouzení materiální stránky přestupku řidiče nebo jednání v krajní nouzi, protože nelze zaměňovat okolnosti vylučující protiprávnost (zde krajní nouzi) s naplněním skutkové podstaty (znaků) přestupkového jednání."
IP zaznamenána

IZS

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 518
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10T, dvě auta v měřeném poli
« Odpověď #14 kdy: 25 Srpna 2020, 21:49:43 »

@jozinzbazin: Jakkoli je epravo.cz v praxi haněno a označováno za neodborné, tady to máte o odstavec výš nad vaší citací vysvětlené a doplněné i o judikaturu.
IP zaznamenána