1) Fichtl (bavime se o Jawa 50 typ 05/20/21) nema na ramu vyklepane cislo - ma pouze stitek a na nem "cislo stroja", ktere se shoduje s cislem uvedenym v dokladech. Toto cislo obvykle obsahuje cislo motoru (ktere je na motoru vyklepane) ale uz jsem parkrat prihlasoval fichtla, kde cislo motoru nebylo obsazene v cisle stroja a nebyl s tim zadny problem. Koupite-li soucasne doklady na fichtla (ne tu malou knizecku) tak tam cislo motoru 100% nebude vyplnene.
2) Pokud je majitel (zapsany v dokladech) po smrti, je to problem. Existuji dve legalni moznosti:
a) fichtl prosel dedickym rizenim a existuje novy majitel, ktery neni zapsan v dokladech - to se da vyresit na registru.
b) fichtl neprosel dedickym rizenim, potom je treba znovuotevrit dedicke rizeni a fichtla nekdo zdedi. Zde je nelegalni podmoznost spocivajici v antedatovane kupni smlouve. Ale to neni uplne reseni pro eMDusiny a je k
tomu treba spoluprace soucasneho majitele
3) Veteranska atestace - at uz a) "plna" (zelene znacky a odhlaseni z registru) anebo b) "castecna" (normalni RZ) je ta posledni cesta, kterou bych se ja vydal. Uz jenom proto, ze veteranske spolky jsou z 99% klientelistecke tlupy nacpane arogantnimi nedouky, kteri jsou peresvedceni, ze Zeme se bude tocit na druhou stranu, kdyz oni na to daji razitko. Nemate vubec zadnou jistotu, ze totez vozidlo, ktere proslo testaci, testaci projde i priste. Trochu lepsi situace je u b), tam to veteran-bossove tolik neresi.
Oficialne historicke vozidlo nesmi byt pouzivano k podnikani ani jako kazdodeni dopravni prostredek. Ale v praxi (to druhe) nikdo nekontroluje.