30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Oceneni rozmr.ane cesty  (Přečteno 7094 krát)

nechapavy

  • Příspěvků: 151
    • Zobrazit profil
Oceneni rozmr.ane cesty
« kdy: 08 Srpna 2018, 08:31:43 »

Jel jsem ted parkrat skrze Popkovice u Pardubic a nestacil jsem se divit. Nejakeho exota na urade napadlo pridat ostruvek (nepocitam uz samotnou debilitu v podobe bottlenecku). Nicmene ho postavili (cca 2 mesice se to tam susi, ted uz konecne dodelali druhou stranu zuzeni = osazeni obrubniky) zpusobem, ktery vidite na obrazcich. sirka silnice po konec bile cary oznacujici krajnici je 195cm. Obzvlaste kamionaci maji radost, protoze jezdi uz mimo silnici. Muj dotaz zni, je mozne nejak ocenit dotycneho urednika ne za vymysleni nebezpecneho mista obecne, ale to, ze z nebezpecneho mista tim, ze nebyla nejdriv rozsirena silnice, udelal ECHT NEBEZPECNE misto?


https://www.google.cz/maps/@50.0207323,15.7279689,3a,75y,271.12h,96.25t/data=!3m5!1e1!3m3!1sEoRgtt6PX32nGaBVNZyO0A!2e0!6s%2F%2Fgeo1.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DEoRgtt6PX32nGaBVNZyO0A%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D144.50363%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100

tady prispevek podobne smyslejiciho

https://www.facebook.com/groups/670320926407048/permalink/1527613787344420/
« Poslední změna: 08 Srpna 2018, 08:51:07 od nechapavy »
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #1 kdy: 08 Srpna 2018, 09:12:01 »

Silnice je obecní nebo krajská?
Můžete si o 106 zažádat o dokumentaci i o jména těch kdo to schválili a pak podat stížnost na osobu a nějakou výzvy k prošetření nebo odstranění toho bazmeku.
Případně kontaktovat příslušné pracoviště dopravní policie - ta do schvalování těchto píčovin také má co říct.
IP zaznamenána

nechapavy

  • Příspěvků: 151
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #2 kdy: 08 Srpna 2018, 09:27:06 »

no, problem je v tom, ze kdyz dam katastralni uzemi Popkovice (okres Pardubice);718068, podivam se na tu silnici (394/1, ulice Prazska), tak mi nahlizeni do katastru neukaze nic. jak tedy jednoduse zjistim, ci to je?
IP zaznamenána

gogobrno

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 644
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #3 kdy: 08 Srpna 2018, 09:51:58 »

Zaměstnejte dopravní inspektorat (okresní):-) pošlete tam tyhle fotky a upozorněte na tenhle bordel. Většinou to řeší.
IP zaznamenána

nechapavy

  • Příspěvků: 151
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #4 kdy: 08 Srpna 2018, 10:27:33 »

tak pri hledani kontaktu na dopravni inspektorat jsem nasel i toto
https://www.pardubice.eu/urad/radnice/odbory-magistratu/odbor-dopravy/aktualni-dopravni-omezeni/stavebni-prace-na-silnici-c-i-2-ul-prazska-k-u-popkovice/
ta logika, ze nejdriv udelaji ostruvek do pulky jednoho jizdniho pruhu...
IP zaznamenána

gogobrno

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 644
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #5 kdy: 08 Srpna 2018, 12:46:29 »

Od kdy hledáte v práci (pokud se tomu tak dá řikat) logiku?
Je jim prostě u prdele kudy a jak budeme jezdit v době kdy rozmr..j celou republiku a většina věcí se dělá 2x,4x,10x dýl a xkrát dráž, než kdekoli ve světě.
Příklady netřeba uvádět každej jich zná hodně. Takže jeden ostrůvek je banalita proti jinejm průserům.

Ale není problém napsat na daný inspektorát ať zdělí kdo to zprasil a proč to udělali zrovna tímhle postupem.
Bohužel i když vám odpoví tak se nic nikomu nestane, a naprava už vůbec ne.
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 684
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #6 kdy: 08 Srpna 2018, 16:22:55 »

Dnes jsem trochu vyrazil po strednich Cechach a trend zneprujezdnit silnice je uplne jasny. Tyhle ostruvky jeste pred oznacenim obce, i kdyz ne tak debilne stavene, se rozmahaji jako houby po desti. Silnice rozbite, jak nikdy nebyly. Kamer na uplne nesmyslnych mistech jako nasrano. Oni vymyti prestupky tim, ze zastavi veskery provoz. Do bezpecnosti provozu ta paka nedavaji ani korunu.
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #7 kdy: 08 Srpna 2018, 18:13:40 »

Na podobné píčovině před Mikulovem jsem dělal osvětlení. V noci, za horizontem a na celkem přímé silnici je to slušná past.
https://mapy.cz/s/2VHYY
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #8 kdy: 08 Srpna 2018, 19:39:50 »

Notykrávo, předpokládám že většina místních to bere protisměrem.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

motoosman

  • Příspěvků: 255
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #9 kdy: 08 Srpna 2018, 19:43:55 »

Je to docela vytížená komunikace. Dneska jsem tudy projížděl a řekl bych, že už tam byla DN.
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #10 kdy: 09 Srpna 2018, 18:18:41 »

Notykrávo, předpokládám že většina místních to bere protisměrem.

Kamiony určitě, těžko se tam vejdou kvůli mostku který je před ostrůvkem. Podobně umístěný  ostrůvek nedávno zbudovali v Čebíně a už začíná být na náběžné hraně ohlodaný. Trefit takovou věc musí být slušný záhul na pneu a ráfek.
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #11 kdy: 10 Srpna 2018, 13:45:36 »

Podobně umístěný  ostrůvek nedávno zbudovali v Čebíně a už začíná být na náběžné hraně ohlodaný. Trefit takovou věc musí být slušný záhul na pneu a ráfek.
V tom Čebíně to navrhoval dement a doufám, že si to hodnocení tady přečte, protože je to ještě horší řešení, než úvodní příspěvek.
Ostrůvek je směrem do Brna umístěný vlastně na konci levé zatáčky. Dříve auto projelo plynulým obloukem s předchozí zatáčky do rovinky, teď řidiče komunikace směřuje při objíždění ostrůvku na zeď domu a musí udělat prudkou myšku.
Dobrý projektant kreslí komunikace tak, aby byly informativní a odpouštějící. Tady není ani jedno.
Nejsem svině, ale rád bych viděl jeho počínání třeba v noci, když ho při objíždění ostrůvku oslní protijedoucí auto.
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #12 kdy: 08 Září 2018, 18:12:21 »

Zhruba před měsícem si o jeden z čebínských ostrůvků vozidlo napůl demontovalo motor. Souvislosti neznám, možná byl řidič na šrot.....
IP zaznamenána

nechapavy

  • Příspěvků: 151
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #13 kdy: 10 Listopadu 2018, 14:17:20 »

tak se ke me dostala komunikace s zodpovednou osoba ing. Tomasem Jilkem z mestskeho obvodu Pardubice 6.

Citace
Dobrý den, pane Jílek,
Na základě našeho telefonického hovoru Vám zasílám dotaz písemně a požádal bych Vás o vyjádření. Znovu opakuji, že toto téma zajímá více lidí a tedy Vaši odpověď ať už osobně, nebo zprostředkovaně zveřejním. Tedy k samotnému dotazu:
Již více jak měsíc jezdíme skrze Popkovice s omezením daným vybudováním ostrůvku. Tento ostrůvek ale zasahuje do poloviny jízdního pruhu směr výjezd z Pardubic bez toho, aby byla provedena úprava na straně druhé, tedy rozšíření silnice. S tímto, po konzultaci, nesouhlasí ani pan Ing. Salaba z Odboru dopravy a silničního hospodářství Pardubického kraje, který konstatoval, že tím byla zničena silnice první třídy (č.2). Také na dopravním inspektorátu Pardubického kraje o této částečné úpravě ani osazení značek nevědí.
Po rozměření stavu tedy vychází, že od kraje obrubníku postaveného ostrůvku (nepočítám do toho šíří značek Z4e s patkou, které jsou posazeny vedle ostrůvku) až po vnější okraj bílé čáry označující kraj silnice 195cm. Po samotný kraj asfaltu je celkem 267cm. Pak je již podloží a nezpevněná část silnice. Obzvláště u nákladních vozidel (šíře 250cm a více) tedy dochází k pojezdu mimo silnici i mimo krajnici (nikdo nepojede s kolem na hraně obrubníku). Vzhledem k tomu, že na stavební úpravy odkazuje pouze značka A15 (práce na silnici), zatímco horizontální značení navádí vozidla přímo na ostrůvek zasahující do poloviny jízdního pruhu, nejen za prostorově výraznějším vozidlem může dojít k velmi rizikové situaci. Stejně tak byla (vzhledem k tomu, že v tuto chvíli – cca týden je již utvořen obrubník na druhé straně) možnost utržení krajnice pod těžším a širším vozidlem, vyhýbajícím se ostrůvku a směrovým značkám Z4e, umístěným kolem něj. Pominu-li samotnou nesmyslnost ostrůvků a jejich vlivu na plynulost dopravy (výměny poškozených značek na ostrůvcích jsou v Pardubicích taktéž sledovatelné) a radost občanů bydlících kolem z neustále brzdících a opět se rozjíždějících vozidel, tedy se tímto ve svém dotazu nebudu zabývat, pochopil bych logiku výstavby v podobě rozšíření silnice a posléze výstavby ostrůvku. Provádění v podobě svátků, obzvláště o letních prázdninách, se mi zdá nesmyslné, protože kyvadlová doprava vytvořila kolony taktéž. Vzhledem k tomu, že i na stránkách magistrátu jsou uvedeny etapy obráceně a vzhledem k datům je i výstavba chodníků a rozšíření silnice hned v červenci, ačkoliv tam z pohledu řidiče nebyla více jak měsíc změna (opět možno dokumentovat záznamem), se tedy ptám, kdo za toto dopravní omezení a vytvoření potenciálně velmi rizikového místa jmenovitě zodpovědný a vyvodí-li za tuto situaci, která ovlivnila tisíce řidičů, nějaký výstup.
V příloze je kopie několika fotografií, stažených z internetových stránek a z facebooku, kde tuto situaci lidé řeší.
Děkuji za odpověd a jsem s pozdravem,
....

Citace
Dobrý den,
dne 04.07.2018 bylo předáno staveniště společnosti TIMRA s.r.o. s tím, že jako první bude zřízen střední dělící ostrůvek v době státních svátků, kdy je nejnižší intenzita provozu, jelikož jeho výstavba je v provozu nejsložitější a vyžaduje nevíce pracovních dnů omezujících provoz. Následně byly plánovány ostatní stavební práce. Bohužel dodavatel i přes veškerá upozornění práce odkládal. Několikrát bylo místo kontrolováno jak z důvodu kontroly zachování provozu tak z důvodu stavu přilehlých pozemků a staveb. Místo a jeho okolí nevykazovalo žádné poruchy a je stále průjezdné rychlostí 50 km/h i pro nákladní automobily.
Nyní je zde vystavěna i obruba. Která již místo opticky rozšířila a zpevnila krajnici, která bude v rámci stavby nahrazena novým souvrstvím i s částí stávající komunikace.
Ostrůvek je zde vystavován pro zlepšení stavu přecházení komunikace v tomto místě. Maximální  délka pro přecházení je 8 m, což tato komunikace nesplňuje. Bylo by zde možné dát vysazené chodníkové plochy, avšak tento ostrůvek donutí řidiče zpomalit na maximální povolenou rychlostí 50 km/h, což přispěje k větší bezpečnosti.
Po dokončení stavby bude šířka jízdního pruhu min. 3,75 m a místo bude průjezdné bez omezení rychlosti. Nikde na stránkách magistrátu jsme nenašli zmínku, že by etapy byly obráceně, je zmiňována nejdřív výstavba ostrůvku a následně zbylé úpravy. Dodavatel je nucen veškeré práce omezující provoz na komunikaci I/2 dokončit do 31.08.2018 jak je psáno ve stanovení dopravního značení. Celá stavba bude dle harmonogramu dokončena do konce září.
Veškerou odpovědnost za vzniklou situaci nese společnost TIMRA s.r.o., se kterou je na tento pátek svoláno jednání, na kterém budou řešena možná východiska ze vzniklé situace.


S Pozdravem

Ing. Tomáš Jílek
Odbor vnitřních věcí, investic, dopravy a životního prostředí
Úřad městského obvodu Pardubice VI

Citace
Dobrý den, pane Jílek,
Děkuji za odpověď. Rád bych si doplnil vědomost, kdo (jmenovitě) schválil nejdříve výstavbu ostrůvku a teprve posléze rozšíření silnice (což je uvedeno i na webových stránkách, jak jsem psal v předchozím mailu, čímž vzniklo dotazované nebezpečné místo). A zároveň se zeptal na výsledek jednání s firmou TIMRA s.r.o.
S pozdravem,
....

Citace
Dobrý den,

Postup prací na ostrůvku je vždy řešen kolegou Jílkem, stavebním dozorem panem Novotným spolu se stavbyvedoucím TIMRY (p. Veselý).
Na úseku se po jednání s firmou TIMRA  pracuje každý den, místo je opatřeno dopravním značením se sníženou rychlostí na 30 km, předpoklad ukončení domluven s firmou TIMRA do konce srpna 2018.

S pozdravem
Ing. Aleš HERÁK
tajemník
Úřad městského obvodu Pardubice VI

Citace
Dobrý den, pane Jílek,
Před časem jsem s Vámi komunikoval na téma nově zřízeného ostrůvku poblíž nově zřízené prodejny Mountfield v bývalých Popkovicích, nyní Svítkovu. Nebudu se již vracet, v mých očích k nesmyslnosti tohoto projektu, ale zeptám se na aktuální bezpečnost. Za pomoci statistiky nehodovosti a dopravního inspektorátu Pardubice jsem si ověřil, že od roku 2009 se postupně v dotyčném místě staly nehody:
16.7.2014
15.1.2017
3.8.2018
15.8.2018
23.9.2018
12.10.2018
25.10.2018 – 2 nehody v tento den.
Z toho tedy vyplývá, že Váš zásah do silnice první třídy vytvořil abnormálně nebezpečné místo, které již od počátku způsobilo za 3 měsíce 6 zadokumentovaných nehod, zatímco za předchozích 8 let pouze 2 nehody!
Nejen já, ale I lidé se mnou v tomto zainteresovaní, by rádi znali odpověď na tyto tři zásadní otázky:
1)      Na základě jakých podkladů se toto reálně nebezpečné místo (a to nejen po dobudování, ale I během realizace) schválilo?
2)      Jakým způsobem se bude řešit to, aby toto místo přestalo být reálně nebezpečné pro řidiče (a tedy I pro chodce) a do kdy toto řešení bude realizováno?
3)      Kdo ponese za vytvoření tohoto nebezpečného místa zodpovědnost morální I finanční? (nepředpokládám, že toto by mělo jít na vrub občanům poplatníkům).
Děkuji za odpověď a jsem s pozdravem,
...
PS Dovolím si také znovu připomenout, že naši komunikaci osobně či zprostředkovaně zveřejním.

Citace
Dobrý den,
Zde posílám odpovědi na Vaše dotazy.

Add. 1)
Stavba se zrealizovala dle projektové dokumentace, která byla schválena všemi dotčenými orgány ( ŘSD, PČR, IZS, Pardubický kraj, Odbor dopravy …) a bylo na ní vydáno stavební povolení. Odpovídá tedy všem bezpečnostním předpisům a dle vyjádření PČR je v souladu s technickými normami. Stavba je postavena zcela dle PD a dokonce prostor mezi obrubami je o několik centimetrů větší (oproti PD) v obou jízdních pruzích. Stávající úprava vodorovného značení vyhovuje normám, avšak pro zvýšení bezpečnosti budeme značení upravovat. Místo není nebezpečné pro všechny řidiče i chodce, denně zde projede až 14 000 automobilů.  Ve všech případech dopravních nehod se jednalo o vinu řidiče (nepřizpůsobení rychlosti, nevěnování se řízení, alkohol…).

Add. 2)
Uvědomujeme si, že za snížené viditelnosti je místo hůře postřehnutelné, proto již nyní jsou na ostrůvku umístěné všestranné obrubníkové odrazky, před ostrůvkem dvě balisety a další baliseta bude umístěna po dokončení úprav vodorovného dopravního značení. Ta bude probíhat v příštím týdnu. Jako poslední úprava bude umístění SDZ IS 10c v upraveném vzhledu. Ta bude objednána až po schválení dotčenými orgány a neprodleně umístěna.

Add. 3)
Nejedná se o nebezpečné místo, ale o místo, které umožní chodcům snáze přejít komunikaci a zpomalí dopravu před vjezdem do obydlené části obce. Všechny dopravní nehody, které se zde staly, jsou zaviněny řidiči a to jak nepřiměřenou rychlostí, alkoholem tak nevěnování se řízení jak již bylo výše uvedeno.

S Pozdravem

Ing. Tomáš Jílek
Odbor vnitřních věcí, investic, dopravy a životního prostředí
Úřad městského obvodu Pardubice VI
« Poslední změna: 10 Listopadu 2018, 14:24:20 od nechapavy »
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil
Re:Oceneni rozmr.ane cesty
« Odpověď #14 kdy: 10 Listopadu 2018, 18:12:55 »

Zajímavé. Podle tohoto vzoru bych měl pokecat s úřadem, který hlídal opravu/rekonstrukci silnice Tišnov - Deblín. Podle informací místních (i vlastní zkušenosti) je nová silnice u obce Čížky široká pouze 5,3 m!! Až pojedu kolem zkusím změřit a nafotit, ale místo je dost nepřehledné a tak bych tam nerad zůstal pod kamionem. Dokonce neudělali na vozovku dělicí čáru, protože by bilo do očí, že se mezi čáry s větším autem nevejdete.  Na stejné silnici v obci Žernůvka posunuli zastávku až na konec obce těsně před zatáčku, takže buď chtěli aby si nikdo netroufl objet autobus a čekal, a nebo jsou to absolutní debilové. Dokonce se bude posouvat jeden z nových přechodů pro chodce v Deblíně. Silnice byla zavřená 1 rok.
IP zaznamenána