A najezdíte aspoň 30k? Ne? Tak vo co jde? Když vám dá výrobce nádrž na 100 litrů benzínu místo 50, taky najedete přes 1000 km. A kolik stálo pořízení auta? Kolik stojí údržba a opravy všech těch sání, turb, pětihmot, EGR, DPF, PDF, PPF a dalších nesmyslů? Aha, vono to pro běžnýho vohnouta co najezdí 15k tak supr není, kdyby teda uměl počítat a zjistil, že oproti normálnímu benzínovýmu motoru kolem 1,6-2 l to nakonec vyjde ještě dráž…
A kolik to ušetří, tři deci na milion kilometrů? Proboha živýho…pravděpodobně už první servis a oprava té voloviny vyjde mnohem dráž, než kolik ušetříte na palivu za celou životnost auta. Která nebude valná, dokud ten krám nevyndáte ven. S ohledem na to, že už po pár tisících to začne zalepovat naprosto všechno a to nastále (tedy i když budete ten vzduch tam chtít), tedy známý vliv snižování výkonu a zvyšování spotřeby, což?
ADD// a taky nám platí zákon zachování energie, což všichni u těchto teoretických konstruktů rádi zapomínají, není tak? Tzn. pokud odeberu tlak z výfukového potrubí, navíc před katalyzátorem, projeví se mi to tím, že spaliny neodchází tak dobře (a kór při horším spalování se katík rychlej ucpe) a musí na ně motor tlačit při výfuku. A jelikož celý proces má ztráty, tak jako vždy platí, že abych ty spaliny odtlačil, musím vynaložit víc energie, než kolik ušetřím tím, že mi ty spaliny pomůžou tlačit něco do válce. Inženýři v 80. a 90. letech nebyli blbí a dokázali si promyslet, co má smysl dělat, však se podíval, kolik skvělejch věcí tehdá vzniklo! To jen dneska je to samej ekologickej ekspert, kteří tvoří takovýhle paskvily, který sice jsou na papíře výborný, ale v reálu to jenom škodí. (Je taky otázka, zda se jich tam navíc nepošle moc, v takovém případě naopak může v sání vzniknout přetlak a zejména u turbomotoru se pak turbo vlastně přetlačuje se spalinama a opět klesá účinnost!)