Co se týče registru, tak není možné aby bylo auto bez provozovatele/vlastníka, jako nový provozovatel jste tam veden Vy. Předchozí provozovatel auto odhlásil na Vás, což by nešlo bez předložení smlouvy, to že jste auto na sebe nedohlásil nic neřeší, protože v registru jste veden jako provozovatel (tzv. avizovaný). Když si necháte udělat výpis z registru, tak Vám to bude hned jasné. Předchozí provozovatel se odpovědnosti zbavil tím, že na Vás auto odhlásil, bohužel Vy jste toto neudělal, tedy je prozatím odpovědnost na Vás.
Pokud jde o to společné řízení, tak s tím už jsem se setkal osobně a argumentace úřadu byla asi takováto: v zákoně o silničním provozu je v § 125g uvedeno dopustil-li se provozovatel
vozidla (tímto slovíčkem je to svázáno s jedním vozidlem) více správních deliktů... ...vede se o těchto deliktech společné řízení. Ze zákona vyplývá, že se společné řízení týká provozovatele jednoho konkrétního vozidla. K vyšší instanci už to nedošlo, kvůli jiné chybě.
řídí se tím, že jsem napsán v technickém průkazu v kolonce "vozidlo odhlášeno/převedeno na"
v TP ale nejsem zapsán jako vlastník nebo provozovatel
Vůbec se to neřídí podle toho co je v TP, ale co je v registru.
To se ovšem bavíme pouze o situaci před novelou a pokud vozidlo není vedeno jako vyřazené, tak s největší pravděpodobností brzy bude.