30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Ramer 10C posouzení fotky  (Přečteno 3373 krát)

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Ramer 10C posouzení fotky
« kdy: 20 Července 2025, 22:11:18 »

Zdravím, řeším fotku z Rameru 10C a mám pochybnosti o platnosti měření, nikde tam nevidím značku určující počátek měřeného objektu, navíc je v pozadí nějáký plot buhví z čeho. Existuje nějáký mód Rameru ve kterém nemusí být na snímku zmíněný indikátor (vždycky jsem předtím viděl červenou hvězdicku)? Děkuji za odpověď.
« Poslední změna: 23 Července 2025, 20:08:57 od majstr »
IP zaznamenána

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
« Odpověď #1 kdy: 20 Července 2025, 22:29:52 »

Přidávám rovnou foto pro posouzení.
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 505
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
« Odpověď #2 kdy: 21 Července 2025, 10:53:30 »

Hvězdička asi není oříšek.....zajímavý je ten zaměřovací rastr - asi ňáká novinka nebo dobrej odíl......
Spíše vidím na první nástřel tu geometrii měření....... jeví se ten úhel k měřící hlavě jako moc........kuk do mapy místopisu a do Návodu k měření.
Pokud soudruzi nedodrželi, ani proškolení nezachrání.
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 1 168
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
« Odpověď #3 kdy: 21 Července 2025, 10:57:48 »

Na druhou stranu úřad řekne "je fotka tak je měření OK". Nechci odrazovat, pouze zabránit nepřiměřenému optimismu....
IP zaznamenána

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C - chybí "hvězdička" začátek auta
« Odpověď #4 kdy: 21 Července 2025, 12:52:04 »

Úhel mi po lajckém výpočtu vychází na 23.75 stupňů. To místo kde stál radar má souřadnice: https://goo.gl/maps/poUVT88opkCskGnx7

A dokonce to vypadá, že měří na soukromém pozemku.
EDIT: vypadá to, že google ukazuje bohužel jiné souřadnice, než mapy.cz a cuzk:  https://mapy.com/cs/letecka?source=coor&id=14.561541666666667%2C49.84241666666667&ds=1&x=14.5611273&y=49.8424405&z=20
« Poslední změna: 21 Července 2025, 13:53:56 od majstr »
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 505
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #5 kdy: 27 Července 2025, 18:49:03 »

Geometrie zapracovaná do snímku je nějak nepřesná. Vozidlo s R10 asi zamalované není ...? Pokud by ten úhel měl být zakreslen správně - porovnejte ho s Návodem na měření, kde je stanoven úhel měřícího paprsku vůči směru pohybu měřeného vozidla. Jeho nedodržení by bylo v rozporu s Návodem, jako že cajt odflákl řádné nastavení dle Návodu. Neřádné nastavení = měření by nebylo platné.
IP zaznamenána

Jonas

  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #6 kdy: 31 Července 2025, 14:30:07 »

Z pohledu fyziky a toho jak ramer funguje, tak úhel nehraje vliv. Kamera se sběrnicí je na pevno montována na úhel 22° , samozřejmě vlivem polohy vozidla může dojít ke kosínové chybě kterou v návodu vzpomínají ve vzorci (tedy ten váš výsledný odchýlený úhel), ta ale podhodnocuje výsledek měření, nikoliv nadhodnocuje. Bohužel v návodu se ale výslovně neuvádí, že nedodržení 22° = špatné měření a zároveň nedodržení postupu měření. Spíš naopak uvádí, že pouze měření na vnější straně zatáčky není dovoleno. Jednoduše, za předpokladu že vozidlo stojí alespoň po směru vozovky (není kolmé k vozovce) tak se vždycky najde nějaký bod (svazek) kde ten úhel je dodržen i s nějakou přijatelnou kosínovou chybou. Pak jen stačí aby do této sítě (svazku) vjelo vozidlo.

Jinak řečeno, v situaci kdy je maska vozu ve svazku a máme v podstatě o tom fotku, tak i kdyby byl úhel rameru větší nebo menší než 22° tak by to znamenalo, že výsledek je pouze podhodnocený. Každopádně z fotky je zřejmé, že tak jak je kamera se sběrnicí na pevno namontována ( asi v úhlu 22°, neboť stále mohl někdo to zařízení nedbale připevnit do aretační konzole, když to meteorologové přezkoušely a podobně ) tak změřila vůz správně, neboť ten klín a svazek skutečně míří do středu vozovky a maska vozu je ve svazku.

Tady se pouze nabízí jediná možnost, vzhledem k tomu že to není na vnější straně zatáčky a úhel fyzikálně neprostřelíme; a to reflexe (str 15). Vzhledem k citlivosti 30m (což je hodně na takový úsek) tak by se dalo hrát na to, že do protivky vám jelo vozidlo a způsobilo dvojitou reflexy : radar vyšle paprsky do - vašeho vozidla a ty se - odrazí do protijedoucího vozidla a dál se vrátí stejnou cestou zpět do sběrnice na měřícím vozidle = součet rychlostí dvou pohybujících se objektů. Protože měli velkou citlivost, kterou neměli mít nastavenou (vidím že neprší, sluníčko, nefouká a jestli správně chápu, tak je to v zástavbě) tak mohlo dojít s větší citlivostí  snadněji k reflexi  a zde odkaz na návod k obsluze str17 a mými slovy interpretace= Čím větší dosah, tím větší je riziko rušivých reflexí; při prvním náznaku (a tedy vozidlo částečně ve svazku, vynechávka, dvojnásobná rychlost). U vás bych to hrál na tu 2x rychlost, cvakli vás bezchybně ale to se automaticky ≠ bez reflexe.

Návod k obsluze z 2015 str17:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu.
V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě
vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m
volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m
tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických
podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m. 
« Poslední změna: 31 Července 2025, 14:33:52 od Jonas »
IP zaznamenána

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #7 kdy: 01 Srpna 2025, 21:03:08 »

Čekám na výsledek řízení, předpokládám, že rozstřeleno na úhel (ktery roli hraje), pak sem dám podrobný návod.
IP zaznamenána

Jonas

  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #8 kdy: 01 Srpna 2025, 22:14:50 »

A jak přesně a co chcete na úhlu rozstřelit? Rozumíme tomu, že ta kamera se sběrnici je ve vozidle připevněná na onen uhel 22° a tedy pokud si nestoupnou vozidlem kolmo k vozovce, tak se vždy najde ve svazku nějaké místo kde bude maska vozidla v tom úhlu 22°?
IP zaznamenána

Jonas

  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #9 kdy: 01 Srpna 2025, 22:20:24 »

Ad úhel, on se v manuále specifikuje a graficky znázorňuje jako kdyby se mělo jednat o stacionární radar a ne o ramer ve  vozidle kde se úhel neřeší. Ten je v podstatě ve voze jasně dán aretační konzolí a pak dochází pouze ke kosinové chybě vlivem toho jak si vozidlo stoupne k vozovce a co ve finále vyfotí. Ten svazek potom reprezentuje výřez bodů (plochu) kde ten úhel je dodržen. Tzn kdyby nebyl úhel dodržen, vozidlo by bylo částečně ve svazku a klín a svazek by nebyly ve středu vozovky. Což tady jsou všechny 3 podmínky splněny.
IP zaznamenána

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #10 kdy: 01 Srpna 2025, 23:02:13 »

Vydržte prosím do ukončení řízení, pak se rád podělím a můžeme o tom debatovat a hledat v mém postupu chyby.

Prozradím dvě věci: cosinová chyba může i nadměřovat a hranice svazku nemusí odpovídat úhlu 22.
« Poslední změna: 01 Srpna 2025, 23:19:07 od majstr »
IP zaznamenána

Jonas

  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #11 kdy: 01 Srpna 2025, 23:23:25 »

Určitě to neberte tak, že hledám chyby spíš se snažím pomoct. Před pár dny mě také změřili a řešil jsem to s kolegou z Přf MU co se fyzikou zabývá, strávili jsme nad tím několik piv. Spíš chci abyste neupiral pozornost na úhel když výrobce v návodu jasně zmiňuje 4 způsoby kdy je měření neplatné (ani jeden z nich ale není úhel). Nicméně je potřeba si uvědomit, že špatný úhel (mimo 22°)= kosinova chyba, která ve vzorci Dopplera ale vede ke podhodnocení rychlosti. Což I mě zajímá jak je to z pohledu správního práva, my vlastně připustíme, že v 95% případů je chyba měření 3kmh a tak tedy měření podhodnotime těmi 3kmh ale ona může být větší vlivem nejen kosinové chyby (další možnosti nafouknutí chyby jsou v návodu k obsluze). Z pohledu matematiky jsme v malých číslech a tedy i kdyby úhel byl o +-10° mimo tak jsme nepřesáhli chybu měření 3kmh kterou automaticky odečítají. Kdybychom ale řekli, že vzniká chyba v úhlu+ vlivem moc velké citlivostí+ změny parametrů vozidla (to hraje především zásadní roli ale pro měření za jízdy a to nejen na tacho) tak vlivem velkému počtu operací s chybnými parametry bude výsledná chyba měření třeba 10kmh. Jenže to ramer neví. On ví že v 95% případů je chyba 3kmh a zbytek chyb se musíme pokusit vyčíst z fotky. Ta je ale fakt za mě bezchybná ale stále platí že mohlo dojít k dvojité reflexi (sečtení rychlosti dvou naproti sobě jedoucích vozidel) a nebo koutové reflexi (ale tady by byla rychlost správně změřena, pouze by bylo echo Dopplera slabší což by se takové měření vyfiltrovalo citlivosti na 20m = u vás je díky bohu 30m).


Moje otázka ale z pohledu práva zní, chceme ve finále říct, že jel jsem rychleji než jste změřili a proto ten důkaz neplatí, nebo jel jsem pomaleji a proto ten důkaz neplatí? V obou verzích zpochybňujeme důkaz měření, je to potom tedy právně jedno jakou cestou se vydám?
« Poslední změna: 01 Srpna 2025, 23:29:16 od Jonas »
IP zaznamenána

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #12 kdy: 01 Srpna 2025, 23:43:42 »

Já bych na vašem místě upravil definici neplatného měření jako "měření, které neproběhlo v souladu s návodem" ne jako "měření, které se podobá taxativnímu výčtu neplatných měření udaných výrobcem". V jakékoliv technické specifikaci čehokoliv vždy platí: co je v rozporu s požadavky na systém je vždy špatně. Výrobce vašeho auta Vám taky explicitně nezakazuje si nacpat bramboru do výfuku, ale přesto s reklamací asi neuspějete. Stejně tak jako 3km/h tolerance tu určitě není proto, aby mohlo být měřeno v rozporu s manuálem. Co výška vašich pneumatik? Kalibrace tachometru výrobcem etc. Ty tři kilometry máme k tomu, že neumíme (umíme, ale za jiný peníze) vyrobit dostatečně přesné věci a jsme rádi, že se ty kumulativní chyby vlezou do 3km/h i když vše použijeme podle manuálu.
« Poslední změna: 01 Srpna 2025, 23:49:59 od majstr »
IP zaznamenána

majstr

  • Příspěvků: 38
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #13 kdy: 01 Srpna 2025, 23:57:32 »

Klidně mi kdyžtak pošlete vaši anonymizovanou fotku do SZ, rád posoudím. Zamažte jen SPZ.
IP zaznamenána

Jonas

  • Příspěvků: 54
    • Zobrazit profil
Re:Ramer 10C posouzení fotky
« Odpověď #14 kdy: 01 Srpna 2025, 23:58:31 »

Teď se po pravdě ve vašem argumentu ztrácím. V návodu se jasně specifikuje úhel 22° ale taky Dopplerův vzorec s kosinovou chybou, tzn oni připouští, že ten úhel nebude vždy přesně 22° ale že přesně s tím oni počítají a tak zahrnou chybu měření 3kmh. Věci je ale, že když do toho vzorce jednou dáte cos= 5 a po druhé 30 tak se vám ten výsledek zmenšuje. Jenže to bychom šli až k limitě té funkce aby to bylo samo o sobě 0 tedy k úhlu 90° kdy by se pro danou vlnu zdálo, že se nepohybujete. Ale ve voze je na pevno ramer namontován na 22°. Opicajt nemá ani možnost jak měnit kameře se sběrnicí úhel protože je to v konzoli která je přišrubená k palubce (asi).

Potom teda vaše teze si zakládá na tom, že opice je schopná měnit úhel sběrnice a kamery ve voze, chápu správně? A tedy ho opicajti špatně nastavili?
IP zaznamenána