Já třeba olej při výměně odsávám. Starý auta tak nechci riskovat.
To je blbost, fakt maximální. Todle právě dělají leniví zmrdi v takyservisech místo výměny. Nedostaneš z toho ani omylem ten sajrajt, kterej zůstane ve vaně, a pak to čerpadlo rozprcá po celým motoru. Ten motor co rozebírám, jasný, vylejval sem volej studenej a je v tom roky bez hnutí atd., ale prostě jak to kuchám, tak v řadě míst je z toho normálně vazelína, cucky, které by se celý ani omylem nerozpustily i kdyby se to vypouštělo zahřátý.
Proto na všech autech, co sem pořídil a kde mám výměnu v rukách, tak zásadě naleju před vypuštěním výplach (koncentrovanej detergent, kterej je v malým množství ai v čerstvým voleju, ale na konci intervalu už spotřebovanej). Pak tam tydle sračky nebudou vznikat, a ty starý se rozpustí. Testovací prolití deckou čistýho oleje nálevkou rovnou z vany ven vždycky ukazuje, když z toho ten čistej olej hned vytíká, že opravdu ten blok je propláchlej a prakticky všecko je fuč.
MatesBrno: nedávno sem na bazošu viděl týpka, co prodával spoustu malejch skládacích/pojízdnejch heverů co osobně repasoval. Je to hodně na úvahu. Zatim sem nedávno pořídil rampy z kaufu a člověk na tom taky udělá hodně práce. Mj. třeba to že zlodějská podvodnická kunda vod kterés to koupil (anebo jeho takovej garážnickej ksindl, jako je možný, že třeba nevěděl, aspoň né vo všem, co ten servisáckej debil zkurvil) tě posere takovým způsobem, že: utrženej závitovej krožek z výpustnýho šroubu z vany? No tak sundá vanu, kleštěma si to podrží, utáhne, a vanu tam nalepí silikonem. Takže jednak vana furt chčije a pak si přectav to překvápko, dyž to povolíš a začně se to protáčet a nemůžeš to ani utáhnout, ani povolit, tvl. Sem si teda užil, na ulici na rampách (když na tebe chčije ten volej) sundat vanu, všecky ty sračky vymejt benzínem aby se to lesklo, kolem díry zbrousit lak, u garážníka ten kroužek co nejvíc bodovejmá svárama to pude nechat přivařit, nový těsnění samozřejmě a zase to tam na ulici dát. Přičemž eště že sem našel po jednom zlodějským kokotovi, co sem mu pak aspoň znárodil bordel, nejaký malý vořechy a vohebnou hřídel na 6,3 mm, jinak bych byl v prdeli, né na všecky šrouby té vany (a že jich je!!!) se dá dostat, dyž je motor obskládanej vším. Naštěstí to dopadlo a už 2 výměny v pohodě, závit drží jak skala, vana je tak suchá, že navopak jak není impregnovaná, tak začíná orezat :DDDD