Vznikne celá řada právních otázek, na které nebude jednoduchá odpověď, např.
1) senzory autonomního vozidla přehlédnou překážku - bude odpovědný výrobce vozidla? výrobce software vozidla? prodejce vozidla? nebo řidič vozidla, provozovatel atd?
2) co se stane, pokud provozovatel prošvihne nějakou garanční kontrolu - přejde odpovědnost v případě 1 na jinou osobu? a na koho?
3) v případě POV, která je konstruována na principu objektivní odpovědnosti dojde ke změně? Bude odpovědným výrobce? nebo někdo jiný?
4) v případě přestupku na úseku rychlosti přestane být v režimu autonomní jízdy odpovědným řidič/provozovatel?
5) bude se zkoumat dostatečná čitelnost značek pro senzory autonomních vozidel v případě překročení rychlosti? různé výšky umístění, případně natočení, zrezlé značky apod.?
těch problémů vyleze 1000 a v naší lihově bolševické zemi, kde musí být s plebsem zatočeno odhaduji, že si zákonodárce vytře prdel nějakými problémy a ponechá odpovědnost v nezměněné podobě, protože to pro něj bude nejjednodušší.
upgrade:
pracovní skupiny (rozumějme bruselské pracovní skupiny) rozmýšlejí, že se odpovědnost rozpadne na 3 větve 1) řidič/provozovatel 2)výrobce vozidla 3) výrobce software vozidla. Nutná bude černá skříňka v trochu odlišné podobě - resp. s archivem úplně všeho. Povinné ručení by zřejmě v 1. kole šlo "postaru" za provozovatelem vozidla a následně by se plnění regresovalo po těch dvou dalších větvích viníků. Zatím se počítá s orientací pomocí satelitní navigace jako nutnou podmínkou, mezi další sekundární podmínky patří velmi přesné značení krajnic, jízdních pruhů atd.