30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Objektivní odpovědnost provozovatele za rychlost - řidič úřadu uveden  (Přečteno 1529 krát)

zdenekk

  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil

Dobrý den , přicházím s dotazem jak postupovat, za každou radu budu moc rád.

V Dubnu bylo vozidlo registrované na mou osobu změřeno policejním vozidle v civilním provedení systemém RAMER 10C, kdy vozidlo mělo jet rychlosti 98km/h v obci kdy se stalo na přehledném místě v době kolem 01:00 hod. ranní - tudíž o společenské škodlivosti, zde nemůže být moc řeč.  Vozidlo nebylo na místě zastaveno a nebyl tím ustanoven řidič. Vozidlo měla v tuto chvíli svěřena osoba, kterou jsem po dohodě sní dále uváděl jako řidiče.

1) v Květnu přišlo předvolání k PČR o podání vysvětlění a sdělení údajů k řidiči - uskutečnil jsem tak, kdy jsem uvedl veškeré údaje řidiče.
2) v Září přišěl požadavek na podání vysvětlění a sdělení údajů k řidičií od příslušného Městského úřadu pod které místo, kde bylo voidlo vyfoceno spadá - uskutečnil jsem tak, kdy jsem uvedl veškeré údaje.

Nyní přišel příkaz k úhradě od městkého úřadu s tím, že mám uhradit pokutu ve výši 7.000Kč a to z důvodů, že řidič kterého jsem uvedl ( cizinec žijící v zemi EU ), je nekontakní a dopis se 2× vrátil jako nedoručitelný. Já s tou osobou od incidentu nejsem v kontaktu. A nevím kde se momentálně nachází. Údaje které jsem úřadu sdělil byly pravdivé a vycházel jsem z občanského průkazu osoby. Do této doby jsem neviděl fotodokumentaci z místá spáchání přestupku ( vím, že úřad nemá povinost ji posílat ) a dále žádné důkazní prostředky kromě textu v nynejším příkazu kde stojí, že systém Ramer byl certifitkován ( datum ) a obsluha proškolena.

Dá se považovat RAMER 10C za automatizované technické prostředky, aby mohl úřad požadovat zaplacení sankce po provozovateli ?
Je nějaký postup po případné podaní odporu, či je zde nějaká šance jak tuto sankci jako provozovatel neplatit ?

Děkuji.
« Poslední změna: 27 Prosince 2023, 14:45:36 od zdenekk »
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 027
    • Zobrazit profil
Re:Objektivní odpovědnost provozovatele za rychlost - řidič úřadu uveden
« Odpověď #1 kdy: 27 Prosince 2023, 14:58:13 »

Určitě podejte odpor. Pokuta se navýšit nemůže, pouze v případě prohry to bude dražší o 1000 Kč správní poplatek.

Ohledně automatizovaného prostředku se můžete inspirovat zde nebo zde.
IP zaznamenána

zdenekk

  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil

Tak nový edit ...

Po náhledu do spisu zjištěno :

1) fotografie auta opravdu provedena policejním vozidlem bez označení - to nemohlo vozidlo údajně zastvait vzhledemk vysoké rychlosti

2) v úředním záznamu hlídky napsáno : výše uvedené vozidlo vyfoceno systémem Ramer10c, kdy oblsuhu tohoto zařízení vykonávala policistka ta a ta ... oba policisté ve vozidle proškolení ( tzn. Jsou v rozporu se zákonem dle mého o automatizovanem měření bez obsluhy)

K bodu 2 jsem se hned zmínil úřednici, že dle zákonů je toto trošku mimo, ta mi odpověděla, že v tomto kraji se to tak dělá a je to v pohodě protože se jedná o automatický systémem ač trochu znejistěla.

3) policie jelikož ji byl sdělen řidič vozidla ( helmut ) oznámila na mag. Helmuto pro porušení předpisů, úřad toto oznámení odložil ( 2× se jej snažily zkontaktovat ) jelikož byl helmut nekontaktni ( ac realna osoba s ridicskym průkazem ) a dále čistě svoji iniciativou založila C.j. kde oznamuje provozovatele za chybu řidiče ..

4) veškerá komunikace od úřadu ke mě probíhá poštou, ač vlastním datovou schr. a já jim odpovídám pouze přes ni .. už toto se mi zdá napadnutelne neboť, úřad má povinnost pokud nejsou další okolnosti vyučující tento systémc komunikace, komunikovat přes datovou schránku nepletuli se ...

Chystám se podat odpor vůči příkazu ..

Nějaké postřehy od Vás k tomuto na co dál se připravit ?


Děkuji.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil

2) Nějaká obsluha být musí. (minimálně někdo ten radar musí zapnout a namířit na požadované místo). Záleží v jakém režimu byl ten radar zapnutý.

K bodu 4)
to těžko. Jelikož na to reagujete, tak jste se defakto přiznal, že jste dopisy obdržel, tudíž z pohledu úřadu je doručeno správně.
Kdyby jste nereagoval, to by bylo jiné.

Ale určitě by šel podle mě tento špatný způsob doručování využít v budoucnu.
« Poslední změna: 02 Ledna 2024, 12:58:37 od cocomoon »
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 027
    • Zobrazit profil

Ad 4: Jaký typ DS máte? Vozidlo je zaregistrováno na RČ nebo na IČO? Jakým způsobem jste se k tomu dopisu s příkazem dostal (převzato přímo od pošťáka, vyzvednuto na poště, nebo vhozeno do schránky)?
IP zaznamenána

zdenekk

  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil

Vozidlo je registrováno na ŘČ.
Dopis převzat přímo od pošťáka.

Na foto z Rameru je uvedeno, že byl v režimu automatizovaný, ale pořád se točime kolem toho, že ho někdo musel zapnout a nastavit právě na tom konkrétním mistě, kde pcr stála chvíli, a že policie do úředního záznamu uvedla konkrétně obsluhu zařízení. Kdy na místě sedí dle meho policista, ktery kontroluje např dvojitou relfexi atd.. což znamenáže je to focení s obsluhou.
« Poslední změna: 02 Ledna 2024, 18:08:39 od zdenekk »
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 027
    • Zobrazit profil

A datovku máte jakého typu FO (na RČ) nebo PFO (na IČO) nebo dokonce PO? Ale ať už jakoukoli, pokud jste dopis přebral osobně, je doručeno tak jako tak. Pro příště bych doporučil pošťákovi neotevírat.

Úřední parazit bude určitě tvrdit, že se jedná o automatizovaý režim, aby Vás mohl jednodušeji okrást. To zapnutí a nastavení spíše nebude cesta, s takovou by neexistoval žádný automatizovaný systém (každý systém musel být zapnut a nastaven). Spíše mne zaujalo, že vozidlo nemohlo být zastaveno z důvodu vysoké rychlosti. To je napsáno kde a jak je to formulováno? Z toho mi totiž vychází, že pokud by vozidlo jelo pomaleji, tak by za ním opice vyrazily. A to pak už svědčí o neautomatizovaném měření.
IP zaznamenána

zdenekk

  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil

Toto napsáno v úředním záznamu hlídky.

Cituji : Vozidlo se vzhledem k jeho vysoké rychlosti na pozemní komunikaci nepodařilo zastavit a tak provedenou lustraci v systému ...

Bohuzel mi zde nejde nahrát foto úřednici záznamu atd ...

Datová schránka na FO
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 9 027
    • Zobrazit profil

Tak to skutečně vypadá, že se nejednalo o automatizované měření, když se vozidlo pokusili (nebo minimálně mohli pokusit) zastavit. Tzn. nelze aplikovat přestupek provozovatele.

Tzn. by Vám měli ohledně vozidla na RČ skutečně psát do DS FO. Ale pokud to neudělají a obešlou poštou, pouze nelze aplikovat fikci doručení. Když dopis přijmete, je doručen tak jako tak.

Pokud nelze nahrát foto, zkuste zmenšit rozlišení (a pak "rozšířené možnosti" pod oknem, kam píšete příspěvek).
IP zaznamenána

Eric

  • Příspěvků: 635
    • Zobrazit profil

Moment, na to, co je automatizovaný režim, jsme tady přece nedávno odkazovali buď nějaký judikát nebo metodické stanovisko MD.
IP zaznamenána

zdenekk

  • Příspěvků: 5
    • Zobrazit profil

Upravím fotografie, a během zítřka se je pokusím nahrát. Odpor je v tuto chvíli jiz podaný, takže jen získávám argumentaci..

Každopádně děkuji moc.
IP zaznamenána

Eric

  • Příspěvků: 635
    • Zobrazit profil

Nehledáme automatizovaný režim měření, ale dle zákona "automatizovaný technický prostředek používaný bez obsluhy".

Je to MDCR 25/2017-160-OST, https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Silnicni-doprava/Legislativa-silnicni-doprava-(1)/Silnicni-doprava-metodika-MD/komplexni-metodika-k-OOPV-finalni-verze.pdf.aspx?lang=cs-CZ . Viz str. 11:
"Na základě uvedeného je nutné odmítnout situace, kdy je prováděn dohled nad bezpečností a plynulostí silničního provozu ze strany policie a kontrolovaná vozidla jsou zastavována, tedy řidiči jsou zjištěni, avšak některá vozidla se z různých důvodů nepodaří zastavit (kontrolní stanoviště jsou plně obsazena či vozidla změnila svůj směr jízdy a ke kontrolnímu stanovišti nedojedou). Pokud je ze strany policie uskutečňována kontrola projetých vozidel na místě, nejedná se již o bezobslužnost zařízení, naopak jeho užití je ovlivněno následnou obsluhou, resp. na „změření rychlosti projíždějícího vozidla aktivně participovala konkrétní osoba“. Takový postup je v rozporu s institutem objektivní odpovědnosti provozovatele vozidla v tom smyslu, že již samotný účel, kdy je předem rozhodnuto o tom, že se vozidla budou na místě fakticky kontrolovat, jej vylučuje subsumovat pod pojem ATP."
IP zaznamenána

Hrebos

  • Příspěvků: 39
  • Bojovník za pravdu a lásku proti lžím a nenávisti
    • Zobrazit profil
Re:Objektivní odpovědnost provozovatele za rychlost - řidič úřadu uveden
« Odpověď #12 kdy: 09 Února 2024, 21:57:28 »

Jak již bylo zmíněno ve stanovisku MDCR. Bohužel o ATP se nejspíš jedná, protože jak psáno, někdo ho nastavit musí a nevylučuje se to. To na čem se dá ale podle mě otočit je, že pokud jste kolem nich projel, nic jim nebránilo se za vámi vydat. Z toho, že je v tzv. automatickém režimu lze dovozovat, že tam prostě jenom stáli a chytali a pak to posílali.

Proto bych je vyslechl, protože mi přijde, že nezastavili zrovna VÁS. Což je ale v rozporu se zákonem. Policie si nemůže vybírat, koho zastaví a koho ne. Což se tady vlastně stalo a pokud zbytek zastavovali, přijde mi to trochu nekomfortní. Jako další stojí za zmínku fakt, že pokud jste jel 92, tak není možné překlopit na provozovatele. Protože o 40 v obci nelze projednat na místě. Sice 92-3, takže se vejdou, ale zároveň takě 92+3. A použije se pro účastníka komfortnější výklad.

Jelikož pro Vás je komfortnější výklad jet rychleji, právě kvůli nemožnosti to překlopit, musí vycházet z toho a tím pádem by to měli zastavit.

Ale je to teda hodně teoretický výklad.
IP zaznamenána
Žádné zlo se ještě nepodařilo odstranit tím, že byly odstraňovány jeho symptomy. Je třeba odstranit jeho kauzu. - Václav Havel

Eric

  • Příspěvků: 635
    • Zobrazit profil
Re:Objektivní odpovědnost provozovatele za rychlost - řidič úřadu uveden
« Odpověď #13 kdy: 09 Února 2024, 23:11:54 »

Myslím, že tam mělo být "nejedná".
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 920
    • Zobrazit profil
Re:Objektivní odpovědnost provozovatele za rychlost - řidič úřadu uveden
« Odpověď #14 kdy: 09 Února 2024, 23:55:53 »

Jako další stojí za zmínku fakt, že pokud jste jel 92, tak není možné překlopit na provozovatele. Protože o 40 v obci nelze projednat na místě.

Můžete toto tvrzení podložit?
IP zaznamenána