30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Logika u povinného ručení  (Přečteno 5478 krát)

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #30 kdy: 06 Srpna 2023, 22:28:04 »

zrovna ten skůtr mi nabídli za asi 280,- se spoluúčastí a asi za 320,- ve standardu
takže to nepojištění mi nedává smysl
spíš bych uvítal to pojištění řidiče
prostě mám jako řidič 5 vozidel, tak ať mi navrhnou něco a ne že první je 175ccm a to poslední 3200ccm....
IP zaznamenána

P.

  • Příspěvků: 108
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #31 kdy: 06 Srpna 2023, 23:09:12 »

Těch víc aut je jeden aspekt, druhý je nájezd. Já se třeba primárně pohybuju pomocí MHD, auto prakticky jen na větší nákupy, návštěvy rodičů a občas nějaký výlet. Průměr mám za posledních 15 let kolem 8kkm ročně, což i při těch 2kkč za POV zvedne cenu jízdného řádově o 10%. Otec je v důchodu, auto používá prakticky jen na městské pojezdy a můj odhad je, že ty kilometry bude mít možná i poloviční.

Průser hlavně vidím v tom, že nemůžu auto půjčit někomu, o kom si nejsem úplně jistej, že se za problémy postaví, pokud se stanou. Tj. půjčím někomu auto, když něco zboří, tak se zvedne povinný mně, já budu muset nejspíš i řešit papíry a ve finále pro dobrotu...
Třeba tahle pojistná událost mě stála řádově 6 hodin času během pracovní doby, nemohl jsem pracovat, nemohl jsem čas vyfakturovat klientovi a zcela prokazatelně mi ušel zisk, který můžu prokázat. Patrně jediná možnost tady je občanskoprávní žaloba vůči druhé straně, ale právě bych čekal, že todle bude jedna z těch služeb, co ta pojišťovna vyřeší za mě (jakože to zaplatí a po protistraně bude vymáhat).

Jinak kdyby pojištění bylo na dobrovolné bázi, platil bych si ho dál a asi ve stejném obsahu jako je teď, přihodil bych asi nějaké pojištění zavazadel, sebe a spolucestujících. Nemyslim, že existuje někdo, kdo by si byl 100% jistej, že nikdy nezpůsobí nehodu.

Tak mě teď napadá, co kdyby u nehody nebyl viník? Řekněme, že třeba náhodně dvěma autům, které na dálnici pojedou vedle sebe, praskne ve stejný čas guma a pošle je to proti sobě. Nejspíš budou existovat lepší případy, ale .. řeší se tohle nějak z povinnýho nebo tam musí být jasně danej viník, čili tenhle případ by musel jít leda z havárka?
IP zaznamenána

Quick

  • Příspěvků: 171
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #32 kdy: 07 Srpna 2023, 07:35:25 »

Účastník nehody môže byť podľa mňa vinný aj v prípade, kedy nehodu nespôsobil sám svojou jazdeckou chybou, ale išlo o zlyhanie techniky, napr. ako ten Váš spomínaný prípad. Taký reálnejší prípad ma napadá, keď má napr. niekto dieru v podtlakových hadičkách na brzdy, zlyhá mu posilovač bŕzd a nabúra do auta pred ním. Tiež to v podstate nebola jednoznačná jazdecká chyba vodiča, primárne bola nehoda spôsobená technickou chybou na aute. Ale to nič nemení na tom, že vinník je aj tak vodič takéhoto auta.

Takže si myslím, že neexistuje dopravná nehoda bez vinníka.
« Poslední změna: 07 Srpna 2023, 07:36:56 od Quick »
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #33 kdy: 07 Srpna 2023, 23:18:11 »

existuje
mám jí osobně
PČR samozřejmě viníka určila, SO nakonec uznal, že viníka nelze určit
pojistné vyplaceno již po nálezu PČR
tak asi tak

mě to u toho skůtra dělá asi 1,-/km
u toho posledního je to v hal/km
tak asi tak
IP zaznamenána

grg

  • Příspěvků: 89
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #34 kdy: 08 Srpna 2023, 09:55:08 »

Ja tam vidím zásadný rozdiel v definícii pojmu "vinník".

Jedna vec je, či niekto porušil nejaký právny predpis, čo viedlo k nehode - to je "vinník".
Ale v rovine zodpovednosti za škodu tu môžeme mať "zodpovedného", kde prevádzkou jeho vozidla vznikla škoda inej osobe (napr. je auto s platnou STK, servisované presne podľa plánu údržby, ale aj tak mu čo ja viem zlyhajú brzdy a narazí do auta pred sebou. Prevádzkovateľ vozidla ani vodič nič neporušili, napriek tomu bola spôsobená škoda, za ktorú niekto zodpovedá a teda ju má uhradiť).

Povinné ručenie je povinné preto, že je to z pohľadu "kľudu v spoločnosti" výhodné. Inak by z kopy nezodpovedných sociek nebolo možné žiadnu náhradu škody nijako vyraziť, čo by spôsobovalo niekedy aj existenčné problémy mnohým ľuďom. Problém s takýmito osobami nastáva aj mimo prevádzky motorových vozidiel, ale na cestách je to najvypuklejšie, lebo autom je možné jednoducho spôsobiť škody veľkého rozsahu.
IP zaznamenána

Jan Novák

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 861
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #35 kdy: 08 Srpna 2023, 10:41:49 »

Bez ohledu na povinnost,  povinné ručení beru primárně jako ochranu SEBE podobně jako je pojištění na to jestli někomu vytopím byt. Pokud způsobím škodu, pak ji po mě poškozený bude vymáhat a pojistka je ochrana před tím, že bych musel třeba prodat byt abych na tu škodu měl.
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 918
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #36 kdy: 08 Srpna 2023, 11:10:39 »

Také jsem měl kdysi nehodu bez viníka, jelikož to PČR po roce odložila. Svoji škoda jsem hradil z HAV a u druhé strany nevím (rok 2001/2002). Musel bych to asi řešit soudně. Já jel jak prašivý a on mi nedal přednost. Nebyl jsem si jistý jednoduchých vítězstvím.

A zaplacené POV by mělo garantovat uhrazení škody od ČKP, pokud by viník neměl sjednáno POV. Což je pro mě zásadní.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #37 kdy: 10 Srpna 2023, 17:32:11 »

Dnes neexistuje pojistovna ktera by nevyjebavala s poskozenym, delaji to naprosto vsechny s vedomim ze se jim nic nemuze stat. Likvidace rozpoctem je fiasko pokud to nechcete opravit pomoci lepici pasky, tu to zpravidla pokryje. Nekdy pokryje i opravu kutilem. Servisy ojebavaji tim ze jim plati cenu prace ''obvyklou'' v jejich miste kterou si urcuje pojistovna, dnes pocitam ze to bude okolo 400kc na hodinu dle norem automobilky. Lakovani asi 3000 dil. s dani. Mnohdy ale nechteji platit opravu celeho dilu ale jen lokalni, takze zase jen cast z tech 3000kc. Kapitola sama o sobe je urceni obecne ceny, pokud je to zanovni auto nebude nejspis zasadni problem, problem je u starsich aut nebo takovych ktere jsou nejak vyjimecne, to nechceji akceptovat. Pravnik s nema nezmuze nic, tomu memu se vysmali vylozene do obliceje ze obecnou cenu urcili spravne a nechali ji zrevidovat znalcem. Konecna. Pokud s tim nesouhlasite jedinne soud. Zazalovat je musite v jejich sidle, zpravidla asi vsechny budou v Praze. Vysledek nejisty, casove v nedohlednu.

Jedinne servisy se kterym nevyjebavaji jsou autorizovane servisy, tam plati vse a relativne bez vetsich problemu. Je to proto ze jim privadeji nove klienty kteri jsou ochotni platit havarijni pojisteni.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #38 kdy: 10 Srpna 2023, 23:59:47 »

ani ty autorizáky už to nemají tak snadné
drahou polovičku trefila paní, odhad škody dle autorizáku 110, pojišťovna schválila asi 77
opraveno dle původního návrhu, finální faktura na 77
jak to udělali, nevím....

samo, byla to právě jedna z těch "levných" pojišťoven...
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 200
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #39 kdy: 11 Srpna 2023, 06:42:13 »

Reseni jak se na nizsi cenu jsou v zasade 2:
- odrbali nanaceneni na zacatku
- byly pouzity dily z druhovyroby, tedy neoriginalni dily
pripadne kombinace vyse uvedeneho.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #40 kdy: 11 Srpna 2023, 07:31:31 »

Já to řešil taky, mi nabídli rozpočtem něco kolem 30 tis v ČPP. Několikrát rozporováno že ten jejich technik nezapsal všechno poškození, rozporovány jejich hodinové sazby mechanika a lakýrníka (za ty už nemaká ani nějaký pepa doma v garáži). Nic s nima nehlo.

Tak jsem se naštval, šoupnul to do autorizáku ať opraví co je potřeba a půjčil si auto.
Pak poslal pojišťovně fakturu na 100 tis + naúčtoval 4 cesty tam a zpět podle spotřeby v TP.
Zaplatili, protože věděli, že nic jiného jim nezbejvá, jediné co mohli tak zdržovali.
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 918
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #41 kdy: 11 Srpna 2023, 15:33:58 »

Nevím zda všechny pojišťovny a zda při všech nehodách, ale autorizovaný proplatí, jen pokud jste s vozem jezdil do autorizáku. Jinak jejich smluvní neoriginální.

Já to rozpočtem uhrál vždy celkem obstojně. Cena originálních náhradních dílů s DPH bez amortizace + něco navíc na práci.
To je pro mě výhra.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 1 002
    • Zobrazit profil
Re:Logika u povinného ručení
« Odpověď #42 kdy: 11 Srpna 2023, 18:17:42 »

Moje auto do autorizáku nikdy nejezdilo. Je to cca 3 roky zpět a auto je z 2007. Reálná cena tak 130-150 tis.
Pojišťovna si nemůže diktovat, kde si nechám auto opravit. A opravované to bylo z originálních dílů. Pokud ten servis nemá vyloženě nějaké nestandardní ceny, tak jim po tom nic není. Jen zadní hliníkové dveře stály přes 20 tis. Byli jen dole lehce ohnuté, ale hliník se nemůže rovnat, protože praskne. To mi ten jejich slavný likvidátor odmítal uznat. A těch věci co odmítal zapsat bylo víc a byli zjevně poškozené z té nehody.
Lehce přes 80 byla oprava a zbytek bylo za zapůjčené auto. Protože tím jak si to autorizák obhájil co je potřeba vše měnit a dělat, tak samozřejmě najednou naskákali i hodiny za práci.

No já chtěl rozpočtem 45 tis a udělal bych si to sám. Oni mě chtěli natáhnout, tak to dostali k proplacení se vší parádou. A navíc kromě dvou cest jsem to měl bez práce.
IP zaznamenána