30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Zákaz vjezdu, semafor a malé moto  (Přečteno 4361 krát)

resistor

  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« kdy: 18 Února 2023, 16:58:36 »

Nevím jestli dotaz na téma patří sem, kdyžtak prosím o přesunutí do správného tématu.

Jako úvod - přestupek se nestal, ale pravděpodobně stane, protože níže zmíněné omezení tam má trčet do konce roku a kvůli 400m nehodlám jezdit 10km objížďkou.

Máme úsek silnice s dočasnou značkou B11 (zákaz vjezdu motorových vozidel) s dodatkovou tabulkou "Mimo dopravní obsluhy",
kterou těsně následuje dočasné světelné dopravní značení(tříbarevný semafor), který zajišťuje střídavý provoz na onom úseku.
Dále je tam rychlostní omezení na 50 a značka zúžení.
Fakticky k žádnému zúžení nedošlo, je to jen administrativní opruz ve jménu omezení dopravy, běžně se tam jezdí obousměrně byť je to užší.

Jestli si správně vykládám ZPPK, tak přijedu-li k začátku omezení na malé motorce s objemem válce 49,8 cm3 a sesednu tam z ní.

podle 2) jsem chodec, zákaz uložený značkou B11 se na mě nevztahuje.

podle 4) pro mě jako chodce semafor nemá žádný význam.

Mohu tedy vejít do místa platnosti zákazu vjezdu (zákaz platí v celé délce za značkou B11). Kdekoli z místa platnosti zákazu už můžu i odjet, protože odjezd z místa(prostoru) zákazu vjezdu nebo jízda v prostoru zákazu je jiný úkon než vjezd do místa zákazu.

Přiměřeným působem mohu využít ustanovení 3) a použiju k chůzi chodník nebo pravý okraj vozovky, nikoli levý.

Vidím trochu právní problém se semaforem
Jako chodec ho můžu brát jako místní světelnou dekoraci, nebo dokonce jako řidič zastavím vozidlo před semaforem a dál pokračuju pěšky vedouce moto, nakráčím do úseku ze kterého vyjedu motorově protože konec je dost do kopce.
A na konci mě odchytí orgán když protisměru svítí zelená, nebo dojde ke kolizi s vozidlem v protisměru.

Pochopitelně mám v úmyslu veškeré prokazování přenechat orgánům a soustředit se na zpochybňování, kritiku a mlácení prázdné slámy.

Napadá mě, že orgán by mohl použít modus operandi, že "vzhledem k okolnostem mohl a měl věděl že v místě je střídavý provoz a byl schopen dovodit že semaforu v okamžiku zahájení jízdy svítila červená tudíž jako řidič nerespektoval signál stůj."

Dále možnost napadnout vchod do zákazu vjezdu a následný odjezd z něj jako "toliko účelové jednání ..."
 
Chtěl bych požádat o zdejší právní názory ohledně potenciálních hrozeb a toho co by bylo vhodné předem právně "vyfutrovat".

Např. obálku s adresou v místě zákazu s tím, že doručím písemnost = dopravní obsluha.

A třeba i podněty ve vztahu k judikatuře které mi mohly uniknout.



1) §76 písm. 6 ZPPK Světelné signály jsou nadřazeny svislým dopravním značkám upravujícím přednost.

2) §2 písm. j ZPPK chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm, psa a podobně,

3) §53 odst. 7 ZPPK Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.

4)  §70 odst. 2 ZPPK Při řízení provozu na křižovatce znamená pro řidiče
a) signál s červeným světlem "Stůj!" povinnost zastavit vozidlo před dopravní značkou "Příčná čára souvislá", "Příčná čára souvislá se symbolem Dej přednost v jízdě!" a "Příčná čára souvislá s nápisem STOP", a kde taková dopravní značka není, před světelným signalizačním zařízením,

b) signál se současně svítícím červeným a žlutým světlem "Pozor!" povinnost připravit se k jízdě,

c) signál se zeleným plným kruhovým světlem "Volno" možnost pokračovat v jízdě, a dodrží-li ustanovení o odbočování, může odbočit vpravo nebo vlevo, přičemž musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru po přechodu pro chodce a cyklistům přejíždějícím ve volném směru po přejezdu pro cyklisty. Svítí-li signál "Signál pro opuštění křižovatky" umístěný v protilehlém rohu křižovatky, neplatí pro odbočování vlevo § 21 odst. 5,
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #1 kdy: 18 Února 2023, 20:29:17 »

...

Napadá mě, že orgán by mohl použít modus operandi, že "vzhledem k okolnostem mohl a měl věděl že v místě je střídavý provoz a byl schopen dovodit že semaforu v okamžiku zahájení jízdy svítila červená tudíž jako řidič nerespektoval signál stůj."

...
je třeba si ujasnit, jak tedy budete vystupovat
zda jako řidič nebo jako chodec
případně jak je považováno tlačení motocyklu - jste-li v tu chvíli brán jako řidič
IP zaznamenána

resistor

  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #2 kdy: 19 Února 2023, 16:46:22 »

V tomhle mám celkem jasno, když jedu jsem řidič. když tlačím mohu být a jsem podle 2) chodec. Kdy jsem co dokážu vymezit definovaně.

Potenciální problém vidím když jako řidič zastavím na červené, sesednu a jako chodec protlačím přes červenou.
Za červenou nasednu a jsem zase řidič. (Při zahájení jízdy od krajnice a vjíždění na komunikaci taky dávám blinkr a přednost ostatním vozidlům, ale nejsem už imho povinen kontrolovat jestli na semaforu za mnou nesvítí červená)


Vzpoměl jsem si teď na obdobný případ, kdy řidič někam přijel, zaparkoval a šel si dát pivo. V době kdy už seděl u piva a nebyl řidičem dorazily orgány státní pomoci a ochrany, a chtěly po něm řidičák + ov na alkohol v dechu. Nějak to už nemůžu dohledat ale matně si pamatuju rozsudek, měl podle soudu i tak povinnost předložit doklady a podrobit se ov na alkohol.
Přijde mi tedy adekvátní když orgány to posuzují fluidně být také fluidním.
IP zaznamenána

stanice35

  • Příspěvků: 160
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #3 kdy: 19 Února 2023, 23:31:45 »

Napadá mě, že dočasné značky často padají a dále jak prokážou, že ke značce jste přijel a ne přišel? Prostě jste už dlouho před značkou tlačil a pak to v daném úseku prostě naskočilo. To se mopedům prostě stává.
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 863
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #4 kdy: 20 Února 2023, 08:47:04 »

Teoreticky popsane funguje, v praxi fizlove reknou, ze jste celou dobu jel a "sesednuti" je ucelove tvrzeni...
IP zaznamenána

resistor

  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #5 kdy: 21 Února 2023, 16:17:55 »

Svědek by se mohl vyskytnout, protože chlupatý tamtudy jezdí do práce
IP zaznamenána

resistor

  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #6 kdy: 21 Února 2023, 18:56:49 »

Teoreticky popsane funguje, v praxi fizlove reknou, ze jste celou dobu jel a "sesednuti" je ucelove tvrzeni...
Označit bez důkazu tvrzení jako účelové -> situace "tvrzení proti tvrzení" -> uplatnění in dubio pro reo -> slušná šance že to odvolací orgán smete ze stolu
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 863
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #7 kdy: 22 Února 2023, 09:26:35 »

Vy uz jste asi dlouho u SO nebyl co..? :-D Zakon "neuplne podani MUSI urad pozadovat doplnit". Realita "My ho nevyzvali, protoze jsme ho za tri roky vyzvali uz trikrat a je to od nej ucelova obstrukce", nadrizeny SO "souhlasime". Muzes podat zalobu... Ale kdo na to ma cas, prachy, nervy a zkusenosti..
IP zaznamenána

resistor

  • Příspěvků: 27
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #8 kdy: 22 Února 2023, 17:17:03 »

Teď nějakou dobu ne, ale co pozoruju jsou právníci na ministerstvech často tak blbí že by je jinde nezaměstnali a směrem dolů jsou to bývalí policajti což implikuje iq na úrovni lehké debility nedá se divit, že zavedenou judikaturu a elementární právní zásady nekvalifikovaně ignorují. Potvrzením pro mě byl poslední případ který se řešil jako tč, kdy jim po roce "práce" od události soud zamítl obžalobu. V opačném případě by vzniknul judikát potvrzující v čr unikátní dopravní pravidlo.
IP zaznamenána

Ladislav Laker

  • Příspěvků: 128
    • Zobrazit profil
Re:Zákaz vjezdu, semafor a malé moto
« Odpověď #9 kdy: 23 Října 2023, 16:39:54 »

V tomhle mám celkem jasno, když jedu jsem řidič. když tlačím mohu být a jsem podle 2) chodec.

Vaše situace je jasná. Podle § 2 zákona o pravidlech silničního provozu platí:
"Chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně."

Jakmile jste zastavil na červenou a sesedl, stal jste se nepochybně chodcem se všemi právy a povinnostmi chodce.

Připomíná mi to usnesení Nejvyššího soudu 8 Tdo 460/2013. Soud řešil otázku zda tlačení automobilu (lidskou silou) po pozemní komunikaci za současného točení volantem je či není řízením motorového vozidla. Nejvyšší soud dospěl k závěru, že ačkoliv tlačené vozidlo (Trabant) nepochybně bylo motorovým vozidlem, tato činnost nespadá pod řízení motorového vozidla a nevztahuje se na ni dříve udělený zákaz řídit motorová vozidla.
Viz judikát https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/nscr/8-tdo-460-2013.
« Poslední změna: 23 Října 2023, 16:44:40 od Ladislav Laker »
IP zaznamenána