30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: STK a error řídící jednotky  (Přečteno 861 krát)

Honzinus

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil
    • Honzinus78
STK a error řídící jednotky
« kdy: 23 Listopadu 2021, 10:19:17 »

Vážení,

měl bych prosbu o radu. Nejedná se zatím o přestupek či vyloženě špatný stav vozidla, ale i přesto bych si dovolil dotaz. Ptal jsem se i jinde, bohužel bez úspěchu. Budu muset brzy už na technickou a tak nevím, jak se k tomu budou stavět, jestli chybu změří či projde. Když jsem byl na technické před víc jak dvěma roky, závada se ještě nevyskytovala. Takže asi takto:

Mám Opel Corsa E, 2015, najeto 60 000 Km. Problém: Venku je zima, řekněme pod 10 C°. Motor je studený. Když přejedu přes nějaký drncák či nerovnost na vozovce, auto skočí do nouzového stavu - kód 84 a netáhne. Je to klasika, Engine power reduced. Tak zastavím, vytáhnu klíčky na půl minuty a nastartuji, kód 84 zmizí a auto normálně jede. Dělá to opravdu při drncnutí a za studena v zimě. Když je teplota vyšší, třeba 15 C°, tak se to nestane. Celé léto nic, a to jsem jezdil pořád, žádný problém. Jen v zimě za studena, po zahřátí se chyba už neobjeví.
Byl jsem v servisu, mechanik vyčistil sání vzduchu a promazal sací klapku. Stejně to dělá. Řekl mi, že mi může celý tento díl objednat nový, ale je to bez záruky. Takže já si ho za tisíce koupím a může to dělat dál. Máte někdo stejnou zkušenost? Engine power reduced je častá chyba, může to STK odhalit a nedat technickou? Bohužel servisní technik zatím nebyl schopen říct, o co se jedná, což mi docela mrzí.
Doporučili byste mi jít přímo na technickou nebo ještě před tím jednou do servisu? Jaká je přísnost posuzování závad? My jsme s autem nikdy nic vážného neměli, vždy prošlo snadno, teď mám trochu obavy..

Děkuji

Honzinus
IP zaznamenána

Hugo

  • Příspěvků: 72
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #1 kdy: 23 Listopadu 2021, 10:41:41 »

Vozidlo snad bude zahřáté a vymazat paměť závad je základ před návštěvou STK. Nevidím nikde problém.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 401
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #2 kdy: 23 Listopadu 2021, 22:47:05 »

u STK bych čekal problém, jen kdyby to na něj svítilo z budíků
na ME už by s tím problém být mohl, chtělo by to se kouknout diagnostikou, jestli to zůstává v paměti závad nebo ne
a diagnostiku asi oplí - opcom - páč ty číny sice už umějí hodně, ale se spoustou věcí si nerozumí

obecně bych koukl na svazky, kostry, kontakty
nemusí to jít přímo od škrtící klapky, může to být někde jinde
C a D trpěla na svazek k pojistkovce, co vedl podél podběhu, uměla v něm zůstávat voda, která prožrala izolaci a začlo si to žít svým životem
E už neznám, s oply jsem skončil, protože kupovat si přebalenýho francouze....
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 531
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #3 kdy: 24 Listopadu 2021, 09:29:03 »

Někdy stačí změnit servis.
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 101
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #4 kdy: 24 Listopadu 2021, 12:35:43 »

Opely mají výhodu v tom, že jich hodně jezdí v UK a tím pádem na valnou většinu problémů se dá najít popsané řešení, nebo dokonce video s návodem. Takže pohledat a zkusit najít řešení, jsou to jednoduchá auta, levné díly, ale trpí na závady, které prostě průměrný běloch nevymyslí. Už jsem dával houbičku na nádobí do palubní desky, silikonoval kabeláž, přeskládával spínací skříňku...
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 803
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #5 kdy: 24 Listopadu 2021, 14:45:49 »

Féna > akorat se tedy v UK nejmenuji Opel. Anebo, jak britove radi rikaji, Vauxhall se buhviproc na kontinente jmenuje Opel ;-). S Lamansskym prulivem to maji stejne ...

A abych nebyl uplne OT - radim totez, co uz zaznelo: zajet nekam, kde maji opravdovou diagnostiku, ktera precte vsechny chybove kody. Pokud s ni navic bude pracovat clovek, ktery vi co dela, bude nejspise schopen poruchu diagnostikovat presne a nebude zkouset naslepo menit jednotlive casti. Nekdy se ta tisicovka za nacteni diagnostikou v autorizovanem servisu vyplati.
« Poslední změna: 24 Listopadu 2021, 15:04:47 od medved »
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 402
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #6 kdy: 24 Listopadu 2021, 15:05:36 »

Pokud chybu resetujete a nerozsvítí se na stk resp. na emisích, tak to technik obvykle neřeší. U mě si žije Engine warning žije svým životem občas svítí občas ne. Po odpojení baterky a následném připojení vždy zhasne a pak třeba měsíc nesvítí.U Suzuki na nic nepřišli, auto jede úplně normálně a chová se zcela standartně.  Doposud jsem nevypozoroval žádné zákonitosti ani nějaké vlivy počasí, vlhkost, hrboly atp. Jen je na prd, že jsem si zvykl kontrolku ignorovat a případě skutečného erroru už červenější nebude. Nepředpokládám však nějaký závažný error u tak relativně primitivní pohonné jednotky.
Stejně tak se mi rozsvěcí kontrolka ABS. Při ranním studeném startu se rozsvítí a svítí, po celou cestu nezhasne a ABS skutečně nefunguje, což mi v zimě při sjezdu zkopce od domu po  hladkém mokrém sněhu v podstatě vyhovuje.(bez ABS je sjezd pomalu a plhem bezpečnější). Pokud zopakuji start s rozsvícenými světly kontrolka zhasne a po celou cestu se nerozsvítí a ABS skutečně funguje. Je to taková kouzelná vychytávka. Kde udělali soudruzi z Japonska chybu?
Tímto se zároveň také ptám, jestli se někdo s něčím podobným setkal.
IP zaznamenána

grg

  • Příspěvků: 56
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #7 kdy: 24 Listopadu 2021, 15:28:52 »

Tiež z väčšej časti OT, ale Opel som mal kedysi akurát tak Tigru, a zostal som fascinovaný faktom, že inžinieri asi predpokladali doživotnú funkciu EGR ventilu a tak na jeho výmenu (teda u mňa zaslepenie) bolo treba rozobrať pol motorového priestoru... no, trochu preháňam, ale pocit Luboša s Lakatošom tam silne rezonoval.
IP zaznamenána

Féna

  • Příspěvků: 101
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #8 kdy: 24 Listopadu 2021, 17:52:56 »

Narychlo jsem mrknul a google říká, že to je buď čidlo polohy škrtící klapky, nebo samotný pedál plynu (kde bude čidlo podobného typu a údajně na to u corsy e byla svolávačka). Aby to nebylo jen náhodné měnění dílů, každý rozumný mechanik by měl zvládnout vzít multimetr a proměřit signál z potenciometru. Tohle tady píši především proto, že tyhle závady dokážou zazlobit v nejnevhodnější chvíli a lepší řešení by bylo to prostě opravit.

A abych nebyl úpně OT, na STK ani emisích to nejspíše řešit nebudou.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 323
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #9 kdy: 25 Listopadu 2021, 11:26:24 »

Na STK se nic takoveho neresi, tam se resi pouze mechanicke veci. Problem muze nastat u mereni emisi. Smazani zavady moc neresi u novejsich aut, smazani pameti zavad zaroven zneplatni i readiness kody a ty se stanou platnymi az po nejakem kilometrovem najezdu kdy ridici jednotka uzna ze je vse v poradku. A bez neplatnych readiness kodu by se k mereni emisi nemelo vubec pristupovat. Ale jsme v cesku, za nejaky mrzky peniz jde vse
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 356
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #10 kdy: 25 Listopadu 2021, 14:33:23 »

Jsou to čidla polohy. Byla na to svolávací kontrola a měnili všechny tyhle čidla. Respektive při pravidelné kontrole u autorizovaného servisu to udělali.

Zkuste za studena, kdy se to projevuje. Rozjet auto a na neutrál (na volnoběh) bez dotýkání se plynu přejet retardér. Pokud se to objeví, tak je to asi čidlo škrtící klapky, nebo nějaký kabel.
Pokud má auto čidlo na pedálu a problém způsobuje tento, se dá zjistit jednoduše. Stačí, když při hladké jízdě kopnete levou nohou do pedálu plynu, který máte sešlápnutý. Škrtící klapka nebude vystavena otřesu, ale plyn jo. Pokud se to projeví, je to čidlem u pedálu.
« Poslední změna: 25 Listopadu 2021, 18:28:17 od Panek »
IP zaznamenána

Honzinus

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil
    • Honzinus78
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #11 kdy: 29 Listopadu 2021, 20:43:19 »

Děkuji všem za podnětné příspěvky!

Čidlo polohy plynového pedálu???? Nějaké svolávání bylo, ale o tomto jsem neslyšel..

Přejížděl jsem dnes retardéry za studena na neutrál a neudělalo to...
« Poslední změna: 29 Listopadu 2021, 20:46:51 od Honzinus »
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 356
    • Zobrazit profil
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #12 kdy: 30 Listopadu 2021, 06:44:09 »

Pokud se nemýlím tak: U plynového pedálu je čidlo polohy (throttle by wire), které to asi snímá potenciometrem (nikoli hall senzorem). Může být jen špatný kontakt na konektoru ke kabelu, nebo vadný potenciometr. Pak už záleží jen, jak to mají zapojené. Ale vzhledem k tomu, že auto padá do nouzáku, tak je to zapojené tak, že tam je ochrana, aby si řídící jednotka nemyslela, že máte nohu na podlaze a auto samo nezrychlovalo. Při negativním zapojení by při závadě nešlo plynule přidávat.
IP zaznamenána

Honzinus

  • Příspěvků: 20
    • Zobrazit profil
    • Honzinus78
Re:STK a error řídící jednotky
« Odpověď #13 kdy: 30 Listopadu 2021, 12:54:09 »

Ještě to prověřím a napíšu. Když jsem byl v servisu a autorizovanému technikovi jsem popsal problém, načetl chyby diagnostickou jednotkou a řekl, že "to ukazuje něco jiného" než je sání vzduchu, ale záhy šel čistit ten díl se sací klapkou. :D :D To mi hlava nebere. Ale nevidím do toho, musel přeci vědět, co dělá... Na plynový pedál nekoukal..  ::)
IP zaznamenána