30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: [WIN] Likvidace škody na HV  (Přečteno 5821 krát)

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 466
    • Zobrazit profil
[WIN] Likvidace škody na HV
« kdy: 04 Září 2021, 09:49:45 »

Zdravím, můj youngtimer( s testací na hist. původnost) včera dostal ťukanec. Plnění proběhne z pov. viníka. Nehodu šetřila PČR, neboť výši škody není možné zatím stanovit. Kontaktoval jsem autorizák  a přišla odpověď, že likvidovat škodu ani opravovat nemohou z důvodu nedostupnosti originálních karosářských dílů.To jsem vcelku očekával. V podstatě mě  asi nezbude nic jiného než plnění rozpočtem.
Dotazy zní: Má někdo zkušenosti s tím, jak likvidátor stanovuje výši rozpočtu. Je potřeba něco dokládat? Samozřejmě díly dokážu sehnat jak nové tak použité, ale rozhodně na ně nebudu mít faktury. Jak likvidátor stanovuje hodnotu vozidla. V inzerci v ČR se žádný stejný vůz nevyskytuje. Na mobile a autoscoutu je cca 6 ks, ale bez testace a dle fotek nemohu posoudit jejich reálný stav. Mohu uplatňovat ztrátu hodnoty vozu a třeba duševní újmu, když původní pozink blatník zřejmě bude muset být nahrazen nepozink padělkem, poziční světlo už nebude také původní, ale z druhovýroby.
Řešil někdo podobnou patálii?
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #1 kdy: 04 Září 2021, 12:03:42 »

Nejdulezitejsi parametr je trzni cena pred havarii a cena opravy. Dokazete li spravne urcit trni cenu a vysi predpokladane opravy tak uplne stejne dokazte predjimat ochotu pojistovny plnit. Cim vic se oprava bude blizit cene vozidla, tim vetsi bude nechota plnit. Do toho jeste nastupuje zmrdsky faktor kdy se budou snazit podhodnotit vozidlo. Mam cerne na bilem kde mi likvidator tvrdi ze priplatkova vybava nema na obecnou cenu velky vliv. U skody fabia nejspis ne, u auta kde za priplatkovou vybavu k cene auta priplacel prvni majitel dalsich 70k € si myslim ze ano.

Dily nemusite kupovat nove, zvlaste nejsou li k dispozici, muzete si klidne a nejen vy, ale i servis ktery to bude opravovat poridit dily starsi, pouzite a vhodne k oprave. Originalni, neoriginalni, padelky - jedno jest. Myslim si ze do 50% ceny noveho dilu nemusi dokladat ani zpusob nabyti a lze to vyfakturovat a proplaci to. Klidne si muzete dily koupit i od soukrome osoby na kupni smlouvu.

Velmi doporucuju udelat si vlastni prohlidku pred likvidatorem, bez rozebirani, ale dukladnou a v ni podchytit vsechny znicene dily, kazdy plast, kazdou deformaci a dusledne zadat jeji zapsani. Co neni zapsano nebude hrazeno.

Rozpoctem to urcite nelikvidujte, nepokryje v zadnem pripade plnou opravu. Nekdy na tom sice vydelat jde, ale jen v pripade ze to chcete polepit a nejak provozovat nebo neopravovat a provozovat. Muzete si jej nechat spocitat at mate predstavu jak moc Vas chcteji oskubat ale tim by to melo koncit a opravovat s fakturaci...
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 859
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #2 kdy: 04 Září 2021, 19:59:24 »

7 let starý ford mondeo - pro mě luxusní auto na dalších 10 let, pro likvidátora "za polovinou životnosti". Lehce poškrábaný blatník a nárazník - ženská při parkování mi vzala předek. Odhad cca 5 tis, reálná oprava 25 tis. A to je "běžné" auto...
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 466
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #3 kdy: 05 Září 2021, 22:36:42 »

Jde o auto z roku 86, v podstatě výbava u tohoto modelu opravdu není podstatná a zvláště nijak extrémně nenavyšuje cenu. V podstatě se nejvíce cení originál stav a exempláře zcela bez koroze a těch je jako šafránu. Pěkné a zcela bezchybné kusy s nájezdem do 100tis. se pohybují kolem 10000EUR. Dá se koupit i sežraný leč funkční kus i za 1500,- Můj bych jako hodnotil pro nízký nájezd (135tis) a drtivou většinu originálních dílů a ( čepy, kotouče, bubny, stabilizátory, výfuk a 90%  spotřebáku je z fabriky) Absolutně bez koroze, motor sotva zajetý. Jezděno pouze v létě. Problém je trochu s degradací plastů, přes veškeré ošetřování prostě šisují a nic s tím neudělám.Reálně bych ho cenil tak  na 8500,-.
  Rozsah poškození: blatník, pozička a částečně nárazník. Blatník je dobrým klempířem opravitený a včetně laku vyjde oprava tak na 12000 Kč,- Bude to rozhodně  lepší než koupit druhovýrobu za 2500,-pochybné kvality a navíc nemusí sedět+ 7500 lak. Pozička nestojí moc -cca 300,- padělek z Polska a ve Francii jsem objevil použitý originál za cca 900 Kč. Nárazník má utržené 2 úchyty a jinak neutrpěl, což je opravitelné, ale nárazník už za moc nestál před tím a auto by si zasloužilo nový, takže nemám moc zájem ho opravovat ba naopak. Jeden originální v barvě  je k mání v Litvě za 5500,-+ 2000,- doprava. Suma sumárum bych si představoval rozpočet, tak 25000-28000, abych tam pokryl svoji práci. Špičkového klempíře i lakýrníka mám a vím, že to udělají perfektně a fakturu od nich rozhodně nechci. Sundat blatník, vyměnit pozičku a nárazník zvládnu sám. Napasování blatníku udělá klempíř.
 V podstatě mám velké štěstí, viníka nehody již léta znám. Je to člověk, který nám do práce vozí obědy a byl z toho opravdu špatný. Chtěl, aby škodní protokol orazítkovala policie a ihned škodu nahlásil své pojišťovně.  Tak uvidíme jak rozumný likvidátor přijde.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #4 kdy: 06 Září 2021, 10:41:43 »

At mate predstavu jak to asi funguje, tak obrazek co jsem zde vlozil je z interniho dokumentu pojistovny kde je kalkulace opravy po havarii. Cenu nahradnich dilu CPP spocitala na 29222 kc a bude to nejspis bez dph, ja jsem ji spocital na 115657kc taktez bez dph. Neni v tom zapocitany ani sroubek navic, ba naopak je mozne ze by mohla byt poskozena jeste hlinikova vyztuha narazniku a cast celni steny. Svetlomet a kapota z druhovyroby neexistuje, nevyrabi se.

Uplne stejnym algoritmem jako byl vypocet ceny nahradnich dilu pristupovali k vypoctu obecne ceny za vozidlo a samozrejme ze ho podhodnotili protoze jim za to neplyne zadny postih. Po intervenci advokatem se mesic nedeje vubec nic, asi tam vsichni vymreli.

Vy jste ale v nesrovnatelne lepsi pozici protoze vyse skody je k cene vozidla mala. Ale davam to sem pro predstavu jak se pristupuje k likvidaci.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 466
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #5 kdy: 06 Září 2021, 15:48:05 »

Jsou to darebáci. Díky tomu, že jde o  vozidlo s testací na historickou původnost, bych mohl táhat za delší kus provazu. To se ještě nebavím o náhradě duševní újmy  ;) a o poklesu hodnoty tím, že to bude bouračka. Pokud se oprava udělá precizně podle mých představ, tak tento ťukaneček nebude šance odhalit. Stejně neplánuji se toho zbavovat. S tím výpočtem ceny to bude dost komplikované. Já tomu říkám globální plevel silnic, nicméně v Evropě už jich je jak šafránu a v podstatě se bude težké odpíchnout od nějaké ceny vozu.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 466
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #6 kdy: 08 Září 2021, 23:43:33 »

Takže, dnes dorazil likvidátor a ten člověk jedl vtipnou kaši. Nevím jaké má naprogramované postupy, ale první ho zajímal stav tachometru. Co je mu po tom, je to historické vozidlo a polemizovat o tom, jak mohlo najezdit za 35 let jen 138 tis??? Dále mě upozornil, že to má propadlou od dubna STK, tak jsem mu vysvětlil , jestli slyšel o omnibus 2. Z čistě praktických důvodů hodlám jet na stk až na jaře, až sleze sníh a bude hezké počasí. Dále si prohlížel pneu (mám tam širší, nižší a větší) jsou výrobcem schválené pro tento model (mám na to papír od výrobce), jen je nějaká husa v devadesátkách nezapsala do techničáku. I kdyby to stálo na špalkách, co je mu po tom. Vozidlo bylo v době nehody zaparkované a nestálo na veřejné komunikaci. Pak blemtal něco, že nárazník půjde opravit a že ho budu dávat stejně asi do laku a že to nebude vidět.Tak jsem mu vysvětlil, že se rozhodně do laku dávat nebude, protože lakovaný nikdy v tomto stupni výbavy nebyl a v průkazu historického vozidla je černý a takový zůstane, tak jak vypadl ve fabrice z lisu ( jako třeba na stodvacítkách a prvních favoritech). Pak mlel, že blatník půjde vyklepat a vykitovat a nastříkat. Tak jsem mu vysvětlil, že se rozhodně nic klepat a kitovat nebude. Objedná se nový třeba z tramtárie, černá půjde dolů a pak se nechá nazinkovat atd atd. Pak se mě ptal, co asi stojí nová pozička. Originální použitá v Kalifornii 100 dolarů+shiping+DPH+ celní poplatky.Koulel očima. Nebo se dají koupit v Evropě levněji z druhovýroby, ale to se budou muset koupit obě, aby se nelišily odstínem a stupněm degradace od UV. Pak z něho vypadlo, že když napíše 20000, že mu to neprojde.  Budu na to potřebovat nejméně 30000 a chtěl jsem připomenout, že do toho nepočítám svoji předraženou práci na autě, tuto promarněnou půlhodinu, moji duševní újmu, kvůli které se nemohu soustředit na svoji práci a zřejmě budu  muset vyhledat pomoc psychologa, psychiatra, ornitologa a jsem zralý na pracovní neschopnost, kvůli které utrpí zaměstnavatel i já nemalou finanční ztrátu.  Pak ještě mlel, že by to udělal na totálku, tomu moc nerozumím, co ho k tomu vede. Docela to ve mě vřelo a občas prchlivost cloumá mým majestátem. Měl kliku, že se tak nestalo.
 Takže to bude asi napínavý boj a zřejmě  dojde i na nějakou právní pomoc. Viníka nehody opékat nehodlám, má přeci sjednané POV. 
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 655
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #7 kdy: 09 Září 2021, 09:00:13 »

Omnibus II se na historických vozidel netýká.
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=9416.msg118119#msg118119

Na totálku je taky dobrý u historického vozidla. Asi bych pánovi vysvětlil, že dle FIVA je to auto vlastně kulturní památkou. Takže, kdyby jejich pojištěnec nabořil roh nějakého chrámu, tak taky neřeknou: "Oprava je moc drahá. Dáme to na totálku. Demolice, nová montovaná hala a tu věž Vám udělají z lešení. To vyjde levněji než restaurovat tu nosnou stěnu."
« Poslední změna: 09 Září 2021, 09:09:29 od Panek »
IP zaznamenána

lerion

  • Příspěvků: 847
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #8 kdy: 09 Září 2021, 09:45:30 »

A je toto klasifikovano jako historicke vozidlo? Pokud je normalne na bilo cernych znackach a ma historickou testaci, tak dle meho ne. Je to pouze vozidlo s historickou testaci.
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 655
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #9 kdy: 09 Září 2021, 10:56:30 »

Aha pardon přehlédl jsem, že je to Youngtimer.
IP zaznamenána

František Dobrota

  • Příspěvků: 363
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #10 kdy: 09 Září 2021, 11:24:42 »

Muzu se zeptat kterapak kvalitni pojistovna takto pristupuje k likvidaci?

Sepisovac at si mele co chce, na nem nezalezi, alespon dle meho advokata. Zkousi to, protoze kdyz to vyjde, usetri oni, jen se nesmite dat. Do totalni skody bych to v zadnem pripade nehnal, snizi Vam to jiste hodnotu.

Nechal bych si nejakou autoritou ( autorizovany servis, firma renovujici veterany ) nacenit vysi opravy ve skutecnych cenach co by to byli schopni perfektne uvest do predesleho stavu. Pokud se nedohodnete na likvidaci v teto castce, neztracejte uz cas, jakekoliv jednani s nema neprinese zadny vysledek, jak jsem psal nekolikrat, oni nejsou nijak postihovani za spatny postup nebo vypocet. Kontaktujte advokata, pokud s nema nehne ani on nezbyde Vam nic jineho nez se soudit.

Myslim si ze na opravu rozpoctem nemate sanci dostat adekvatni castku ani kdyby jste se rozkrajel. Ale perfektni oprava firmou by nemela byt velky problem, i kdyby to mela byt nasobne drahsi oprava. Jen to nepujde lehce a bezbolestne, lehce a bezbolestne to lze jen kdyz se nechate oskubat.

Pojistovak do domu, hul do ruky.
IP zaznamenána

Martin623

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 466
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #11 kdy: 20 Září 2021, 20:09:07 »

"Omnibus II se na historických vozidel netýká." Jen upřesním:

Vozidlo je na běžných r.z. Stáří 35 let. Má osvědčení o testaci na historickou původnost a nálepku na skle "registrované historické vozidlo" Chodí se s ním na normální STK a měření emisí se  dle metodiky MD u neřízených systémů neoprovádí. Není nic, co by zatím omezovalo jeho používání v běžném provozu. Není osvobozeno od placení dálnice. Tudíž se na něj omnibus normálně vztahuje.

Věc má posun. Přišel návrh rozpočtu, který se zatím  rozchází s mým minimem o nějakých cca 12 000, na kterých trvám.
Náklady jsou hluboko  pod hranicí nerentabilní opravy resp. totální škody.
Pojišťovna v protokolu o prohlídce uvádí, že vyšla z ceny podobného modelu. Konkrétní model nemá v databázi. Pro upřesnění: vyráběl se mezi lety 1983- 1987 model sedan, 3-dveř hatch, 5-dveř- hatch, liftback, coupé)  Stejný Lift. v tuto chvíli  v podobném stavu v inzerci v Evropě není. Hatche+ sedany jsou, ale jejich ceny jsou zhruba třetinové až poloviční, coupé je kultovní záležitostí a tam je cena někde jinde a vlastnit ho dává největší smysl, protože má slušný FUN FAKTOR a také kdo má neprodá anebo hodně draho- moc by se mi líbil. Nicméně blatník+nárazník jsou stejné a to šponuje ceny karosářských dílů.
 Odeslal jsem minulé úterý námitku proti rozpočtu s mým požadavkem a orientačními cenami dílů+ náklady na dopravu dílů+ odborné karosářské a lakýrnické práce a je ticho po pěšině.
  V pátek jsem se přes linku informoval o dalším postupu, jestli mohu započít s demontáží poškozených dílů. Sdělili mi, že zatím ne! Likvidace je v řešení!

 Dnes jsem nahrál přes webové rozhraní dopis s jakousi urgenci likvidace+ navýšení rozpočtu+ dotaz na další postup. Okrajově jsem upozornil, že litevský soukromý prodejce karosářských dílů mi nebude čekat měsíc než se rozhopou. Dále jsem upozornil, že musím dodržet své závazky vůči místnímu Muzeu historických vozidel, kde vozidlo zdarma zimuje výměnou za účast na filmových komparzech a dalších jejich akcích. Připomněl jsem, že bych nerad celou věc řeši přes DAS !(vím, že jsou k hovnu :-)

Zatím volím metodu prudit a urgovat, urgovat a prudit, urgovat prudit vyhrožovat.. Budu nahrávat další a další dopisy
Ta kvalitní pojišťovna je Uniqa.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 752
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #12 kdy: 20 Září 2021, 21:58:26 »

nechci se jich nijak zastávat, inu musí někde ušetřit na soud s "turisty v zakázané oblasti Pakistánu"
ale mě vyšli vstříc až neočekávaně
po první návštěvě technik poznamenal do protokolu, že je ještě možné, že po odstrojení budou poškozeny i další díly
když jsem odstrojil, zavolal mu, přijel snad hned druhý den, nafotil, poslal nový rozpočet...
jen prudí tím, že další opravu již vyměněných částí již neuhradí, pakliže nedodám doklady od dílů
jsou doma na hromádce, pro strýčka příhodu, protože rozpočtové ceny byly pro mě naprosto OK
tak nechci ohrozit případné plnění dalším  8)
IP zaznamenána

Fogyn

  • Příspěvků: 859
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #13 kdy: 20 Září 2021, 22:12:42 »

V mém případě pojišťovna prudila, že mám doložit, že "při běžné údržbě jsou používány originální díly tak jak jsem požadoval při opravě po havárii" a zkrátili mi plnění o "blbé" 3 tisíce. No, po dvou kolech "odvolání", na které mají 30 dnů na vyřízení, jsem jim poslal VELMI nas.ané další odvolání s tím, že pokud peníze nebudu mít do 10 dnů na účtu tak jako další bude předžalobní výzva. Samozřejmě v rámci těch cca 2 A4 byly odkazy na judikaturu NSS, který konstatoval, že poškozený nesmí újmu nijak pocítit, že ten nárazník, který tam dali originální nový předtím nikdy měněný nebyl a proto je to "originál za originál", že běžná údržba nemá s mimořádnou havárií nic společného, etc. Po odeslání jsem ještě druhý den volal na jejich linku, pěkně slečnu seřval, skoro celé to odvolání (tzn. nejméně 15 minut) jí nadiktoval (to se jí vůůůbec nelíbilo, ale neměla tak nějak na výběr) a opět zopakoval, že pokud do 10 dnů nebudou peníze na účtu tak předžalobní výzva a že mě už potřetí jejich 30 dnů nezajímá. Devátý den peníze dorazily.
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 655
    • Zobrazit profil
Re:Likvidace škody na HV
« Odpověď #14 kdy: 22 Září 2021, 06:47:51 »

Uniqa:
Kdysi jsem měl v pojišťovně Uniqa určité páky. Zajímavé bylo, že uznávali bonusy u někoho, kdo si je vyjezdil na referentském voze. Jen mu to musel zaměstnavatel potvrdit. Ale likvidaci škody jsem ovlivnit nemohl ani tenkrát. Likvidátoři jsou i externí a jsou nějak hlídaný softwarem, který odhaluje pojistné podvody, takže nic neudělají od stolu bez fotek.

Já vždy volím normální tón komunikace. Vyřváváním a nadáváním si vymáhá práva (zejména na sociální dávky) určitá skupina lidí, mezi které já nepatřím. Jedou (asi rok 2005-06) jsem seřval po telefonu operátorku O2 kvůli internetu. O2 mi pak s naprostým klidem vypovědělo smlouvu a za cca 3 měsíce jsem byl bez internetu. Byly to fakt doby, kdy po kabelu jedině O2 nebo WiFi, na kterou měl v našem městečku monopol, takže jeho kvalita nic moc.

Jednoduchý tón a jakoby vágní upozornění na to, že vozidlo je registrovaným historickým vozidlem a je tedy nutné přistupovat k likvidaci nestandartním způsobem a s profesionálním nadhledem. Vždyť to mohou využít, jako příležitost k reklamě. Která pojišťovna může říci, že: Likvidovali jsme dokonce pojistnou událost, kdy náš klient při dopravní nehodě poškodil historické vozidlo. V takové věci je naprosto nevyhnutelné, aby věc byla řešena s nadstandartní pozorností. Což naše pojišťovna zvládá na výbornou.
IP zaznamenána