Je několik různých typů lidarových senzorů. Ten nejběžnější postupně úzkým paprskem skenuje daný prostor a měří vzdálenost k nejbližšímu objektu. Odražený signál by měl přijít ze stejného směru, kam byl vyslán původní paprsek. Pokud přijde z jiného směru, např. z AL nebo jiného lidarového sensoru, optika ho pošle mimo senzor, takže takový paprsek nebude vůbec registrován.
Pro zmapování prostoru kolem auta by stačil jeden senzor na střeše. Boule na střeše auta není moc estetická, proto většinou bude mít auto několik lidarových senzorů, např. v každém rohu jeden. Prostor, který jednotlivé senzory mapují se může částečně překrývat.
Netuším, kolik aut má AL, tipnul bych si, že tak kolem 1%. Do 10 let se lidary budou montovat do všech nových aut vyšší třídy. K tomu, že lidary v různých autech se budou navzájem rušit bude běžně docházet, proto musí být navržené tak, aby občasné rušení neovlivnilo celkovou funkci systému.
Na
https://arstechnica.com/cars/2018/01/driving-around-without-a-driver-lidar-technology-explained/ jsou popsány různé typy automobilových lidarů. Proti rušení by měl být velmi odolný CWFM lidar, který vysílá kontinuální paprsek s proměnnou frekvencí. Vzdálenost objektu, od kterého se paprsek odrazil určuje podle rozdílu frekvencí vysílaného a odraženého paprsku.