30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Prudění kvůli Xenonům  (Přečteno 9034 krát)

resistor

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil
Prudění kvůli Xenonům
« kdy: 24 Února 2021, 00:33:42 »

Musím se podělit o zážitek - jedu si ve slunné odpoledne po dvouproudové výpadovce a vidím, že zleva z vedlejší přijíždějí orgány v pomalované ovci a dávají (mi) přednost. Jenže se vydali mnou a já hned podvědomě přemýšlím jak se jich zbavím na nejbližší křižovatce i za cenu, že udělám malou zajižďku navíc protože "kde blb tam nebezpečno". Mezitím zezadu diskotéka, houkání a stopka. Vylezli na mě oba dva.

Začali bez pozdravu "Vypněte motor, předložte doklady od vozidla"
Předkádám OTP

"Ještě řidičák, občanku a doklad o zaplacení povinného ručení"
Předkládám co orgán žádá.

"Rozsviťte světla"
Rozsvěcuju parkovačky.

"Tyhle ne, potkávací"
Rozsvěcuju potkávačky.

"Otevřete kapotu, vystupte si a poďte s námi."
Odjišťuju kapotu, vylézám ven, nasazuju otrávený výraz "Co zase chceš ty čuráku" a otevírám jim kapotu.

Orgán ukazuje na originální zdroje přišroubované k tělům světel, ani se nenamáhl zjišťovat nějaké označení - značky, čísla, písmenka.
"Tohle je neschválená přestavbová sada, na podvozku maj bejt elektronický váhy a ostřikovače světel, ani jedno tu neni"

Aktivuju hroch-defense-mode, bez odpovědi a s předstíraným nezájmem čekám co z něj vyleze dál.
(Pro rýpaly světla, váhy a ostřikovače tam byly z výroby ale musel bych se ohýbat pod auto, což mi přišlo moc práce
a zásadně nic nevysvětluju někomu kdo se tváří že sežral šalamounovo hovno)

Orgán si fotí auto zepředu, světla zezadu a motorový prostor a světla zepředu - ale pod auto se neohnuli.
(Btw. když mi měl jindy jiný orgán vyfotit vypáčený auto tak nevyfotil protože měl vybitý baterky)


"To jste tak koupil ?"
"Kdo to tam namontoval ? Kdy ?"
Odpovídám, že na jeho otázku nejsem schopen odpovědět.
(což je mimochodem pravda, nemůžu vědět který japončík tam co montoval)

"Cože ? Proč ?"
Odpovídám, že nemám co bych k věci dodal.

"Zhasněte světla a vymontujte nám ty výbojky"
Zhasínám světla a čekám jakoby na vychladnutí světel.

"Vymontujte nám ty výbojky!"
Sděluju orgánům že jim nic vymontovávat nebudu.

"Proč ?"
Sděluju orgánům že to neumím.

Orgán zafuněl a začal kecy zhruba "Podívejte se, tohle je technicky nezpůsobilé vozidlo, pokuta provozovateli podle třistačtyřicet jedničky a podle třistašedesát jedničky je za to ve správním řízení 20tis".

"Co mi k tomu řeknete ?"
Sděluju orkánu, že mu k tomu nic neřeknu.

"Vy jste provozovatel ?"
Odpovídám, že nikoli.

"Kdo je teda provozovatel ?"
Tady jsem polevil, sděluji jméno provozovatele místo abych odvětil,
že jméno provozovatele je uvedeno v TP, což si orgán ověřuje v OTP a patrně sám pochopil že se jedná o osobu blízkou.

"Protože vozidlo oslňuje ostatní účastníky dopravního provozu, bude to 1000, nebo věc postoupíme do správního řízení kde je to za 5000"

Po předchozí jinde prodělané zkušenosti (kdy na direktivní požadavek k objasnění jisté skutečnosti orgánům podezřelý vlídně doporučil aby hledali rezervy sami v sobě a využili úředních postupů a metod policejní práce z jejich strany následovala radikalizace chování a arogantní doporučení aby podezřelý policii neříkal co má dělat a staral se o sebe) jsem jim s předstíraným nezájmem suše odpověděl že mi nepřísluší určovat co má policie dělat.

Orgány se na chvíli zavřely s dokladama v autě, pak mi jeden přinesl doklady s vypsaným pokutovým blokem.

Po vyfocení mobilem jsem mu jeho papíry v původním stavu se zdvořilostní frází "Děkuji." vrátil.

To zřejmě způsobilo určitou míru diskomfortu na jeho straně a následovaly nějaké moralizující kecy, které už si nepamatuju.
Nicméně celé mé diplomatické vystupování asi odvrátilo dýchání, lízání, prohlížení kufru a další formality.
Potom co přestal otravovat zalezl do ovce a odjeli pomáhat a ochraňovat někoho jiného.

Následovalo zahájení správního řízení. Po přeložení na úřad v místě bydliště zde kompetentní odborníci na základě podkladů poskytnutých PČR posuzují technický stav dodnes.


IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 7 439
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #1 kdy: 24 Února 2021, 00:54:26 »

Kdy cca mělo k pomožení a ochránění dojít?
IP zaznamenána

resistor

  • Příspěvků: 15
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #2 kdy: 24 Února 2021, 00:59:57 »

Už je to nějaká doba... rok 2015
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 7 439
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #3 kdy: 24 Února 2021, 01:04:29 »

Tak to jo, to už je promlčené. Měl jsem trochu strach, aby to nebylo třeba před půl rokem a ještě nehrozilo včasné zahájení správního řízení.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 616
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #4 kdy: 24 Února 2021, 10:19:56 »

Mě nějak není nasné, proč by se kvůli ostřikovačům musel ohýbat pod auto?
Navíc auto co má xenony jen 25W ostřikovače mít nemusí.
« Poslední změna: 24 Února 2021, 10:21:32 od cocomoon »
IP zaznamenána

swenak

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 112
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #5 kdy: 24 Února 2021, 11:02:52 »

Pod auto kvůli senzorům náklonu, pokud se nepletu, je to snad běžně na ramenech, alespoň u starších koncernů.
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 616
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #6 kdy: 24 Února 2021, 11:36:59 »

To ano. Ale mě jde o ty ostřikovače. Autor říká, že tam jsou. Opice tvrdila, že to nemá ostřikovače.

Každopádně stejně není možnost pro ně zjistit, jestli to auto má světla ok, nebo ne. Nikde se druh osvětlení nezapisuje, ani do velkého TP, takže jak by kdo chtěl dokázat, že tam ty světla nemají bejt. Dokonce si troufám říct, že ani na STK na to nemají prostředky.

A já bych jim kapotu vůbec neotevřel. V návodu mám napsáno, že při neodborné manipulaci hrozí riziko poranění a že pod kapotu může jen odborník. Však je tam vysoké napětí, vysoká teplota, pokud se tam opice blbě opře, tak jí může sepnutí ventilátoru posekat prsty a další věci. Oni ani já odborníci nejsou. A stejně vůbec nevím, jak se to otevírá a je to špivané a šahat na kapotu nebudu.

EDIT: ještě by mohla být sranda. Oni ostřikovače na světla dávají docela dost vody. Tak obě opice postavit co nejblíže světlům a jít ty ostřikovače vyzkoušet :D
« Poslední změna: 24 Února 2021, 11:42:32 od cocomoon »
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 817
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #7 kdy: 24 Února 2021, 14:45:22 »

Sorry za zneuziti tematu. Jde mi o obycejne H4 nebo H7 zarovky. Ma nekdo zkusenost s opicaky po nahrade zarovek za (v Cesku) nehomologovane LED verze? Diky
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 838
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #8 kdy: 24 Února 2021, 15:27:37 »

Uz se zde resilo v jinem vlakne, pohledejte. Kratce: nakopat do mist, kde slunce nesviti, ne kvuli fizlum, ale kvuli tomu kam to sviti.
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

František Dobrota

  • Příspěvků: 330
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #9 kdy: 24 Února 2021, 22:01:44 »

Presne... Dneska jsem takoveho pi.use predjel a ujizdel. Dlouho, moc dlouho. V cockach mne to je tak nejak jedno, ale kdyz to nejaky imbecil narve do obycejnych svetel bez cocky, tak to je na nakopani do kouli. Toto by meli fizli fakt hlidat a postihovat. Takove ledky ve fabii to je taky mnamka.
IP zaznamenána

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 487
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #10 kdy: 24 Února 2021, 23:08:11 »

autor sice udělal spoustu chyb, ale zase svým poměrně aktivním přístupem znemožnil pomáhání a chránění minimálně na půl hodiny, což je docela +  ;)
IP zaznamenána

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 817
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #11 kdy: 25 Února 2021, 08:55:26 »

Diky za nazory na LED, proto jsem se ptal, zda to zkouset...
IP zaznamenána

cocomoon

  • Příspěvků: 616
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #12 kdy: 25 Února 2021, 09:36:10 »

Jestli to blbě svítí, tak lze koupit lepší H4.
LED H7 pokud se jedná o dálkové, tak bych nebyl proti, ale do potkávacích to fakt oslňuje protijedoucí auta.
Taky může být zašlý krycí plast. Nechá se to rozbrousit a potom přelakovat ochranným 2K lakem. Světla jsou pak dlouhou dobu jako nové.
Bez UV ochranného laku to nemá cenu leštit ani brousit. Strhne se ta originální ochrana a plast zajde o to rychleji. Ochranný UV vosk taky nemá cenu. Ten se omeje deštěm.
IP zaznamenána

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 2 838
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #13 kdy: 25 Února 2021, 11:30:25 »

Ochrana tam bezne zadna neni, plasty se vyrabeji ve vstrikovacim lisu.
To "kouzlo" je, ze po brouseni/lapovani/lesteni tam zustavaji trhliny do kterych se dostane spina a lak zajisti zapouzdreni a pokud nebude UV stabilni.
Prvne zmeni cirost spis lak, pokud plast nema uz sve zcela odzito.
Jsou vyrobci, kteri extremne setrili na cene/vstupni surovine, typicky skoda/ford a pritom to jelo ze stejne linky(nebudu rikat, kdo v danou dobu setril).

update>Jeste k tem H7 a H4, jsou tam ruzne vykony(55,70W,..?), tedy i proudy/chlazeni.
Zvlast horke vecery a dalkove mohou mit necekane plasticke zmeny, pripadne ruzne kourove efekty na elektrorozvodech.
« Poslední změna: 25 Února 2021, 11:45:45 od fu »
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 817
    • Zobrazit profil
Re:Prudění kvůli Xenonům
« Odpověď #14 kdy: 25 Února 2021, 11:36:18 »

Jasny, diky, lepsi zarovky jsou jedna z moznosti. Dalkove neresim, ty zapinam v pripade, kdy jsem na silnici sam a pak je to jedno. Proste mam dve auta, jedno nove (ale konstrukcne dekadu zpatky) a tam to moc nesviti od vyroby, tedy v lese pri vetsim provoze to neni uplne ono, ve meste je to fuk a na dalnici jedu za nekym. Druhe auto ma LED, to je jina liga a jelikoz vnimam rozdil, tak proto se ptam. No a pak jsou LED, ktere automaticky reaguji (matrix a ja nevim jake jeste marketingove nazvy) na protijedouci vozidla, posilaji tam maximum mozneho svitu, tak to budu mit v pristim aute ;-)
IP zaznamenána