30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Karlín může být bez modrých zón. Soud dal městské části tři měsíce...  (Přečteno 848 krát)

ladin

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 250
    • Zobrazit profil

https://archiv.ihned.cz/c1-66885390-karlin-muze-byt-bez-modrych-zon-soud-dal-mestske-casti-tri-mesice-na-to-aby-znaceni-zduvodnila

Už popáté během posledních pěti let zrušil soud opatření radnice Prahy 8, které vymezuje dopravní značení ve čtvrti Karlín. To by se mělo vrátit do stavu z roku 2016. Hrozí tak například, že tam přestanou platit modré parkovací zóny. Aby nenastal v Karlíně chaos, dal soud svému rozhodnutí tříměsíční odkladný účinek. Během té doby má městská část sehnat všechna potřebná povolení a nové značení řádně odůvodnit.

Spor s městskou částí vede několik místních obyvatel a spolek AutoMat, kteří protestují proti chaotickému rozhodování o dopravním značení, jež omezovalo dříve stanovené cykloobousměrky. "Obousměrnost vedlejších ulic pro kola by měla být normální a v Karlíně také do roku 2016 normální byla. Chtěli jsme pouze její zachování v plném rozsahu. Nejdeme přitom proti parkovacím stáním, úřad může cykloobousměrky podle stávajících předpisů povolit prakticky beze změn v parkování," říká Vratislav Filler z AutoMatu.

Radnice v roce 2016 vydala opatření obecné povahy, kterým definovala v Karlíně zóny placeného stání, zrušila část vyhrazených tras pro cyklisty a přeznačila několik ulic. Po kritice počátkem roku 2017 původní opatření zrušila a vydala nové. I to se ale setkalo s řadou námitek, se kterými se ale městská část vůbec nevypořádala. AutoMat a několik místních lidí proto na vydané opatření podali žalobu. Soud jim dal za pravdu, stejně jako v případě několika následných opatření, která radnice přijala v dalších letech. Naposledy soud rozhodoval tuto středu. A opatření opět zrušil. Podle něj bylo nedostatečně odůvodněno, a navíc je městská část řádně neprojednala s dotčenými orgány, například policií.

"V dalším řízení musíte vyargumentovat, proč takto postupujete, proč jste shledali naléhavost té úpravy," poučovala soudkyně Ivanka Havlíková zástupce radnice Jaroslava Kašpárka. Ten byl až do počátku roku vedoucím odboru dopravy a tvorbu opatření měl na starosti.

Na otázku, jak je možné, že úředníci ani na šestý pokus nejsou schopni vydat opatření, které by neshodil soud, reagoval tajemník radnice Josef Rambousek slovy, že to zkusí projednat s podřízenými.

Tvorbu dopravních plánů v Karlíně mezitím kvůli možné podjatosti úředníků Prahy 8 na pokyn magistrátu převzali úředníci sousední Prahy 7. Osmá městská část tak musí nyní vydat jen nutné přechodné opatření, než bude závazný plán hotov.

Jenže jeho dokončení se opět odsouvá. Tentokrát proto, že podjatost Prahy 7 namítá starosta osmičky Ondřej Gros (ODS) a chce, aby tvorbu plánu převzala Praha 9. "Je evidentní, že názory politiků Prahy 7 na dopravu jsou tak procyklistické, že pokud jsme podjatí my, tak je podjatá i Praha 7," uvedl Gros. O tom, kdo má stanovit definitivní opatření v Karlíně, musí rozhodnout ministerstvo dopravy.
IP zaznamenána