30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Návrh zákona o „vyhlazení špiček” - Německo chystá na majitele elektromobilů  (Přečteno 2441 krát)

fu

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 190
  • Lidem bez naděje se lépe vládne.
    • Zobrazit profil

https://www.autoforum.cz/predstaveni/navrh-zakona-o-vyhlazeni-spicek-ukazuje-co-nemci-chystaji-na-majitele-elektromobilu/

Řada Němců za takové velkorysosti podlehla dojmu, že jako majitelé elektrických aut budou u vedení státu v oblibě a nadbíhat jim bude nejen při koupi, ale i kdykoli později. Chyba lávky...
IP zaznamenána
„Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ – Benjamin Franklin

cocomoon

  • Příspěvků: 1 000
    • Zobrazit profil

Já se o to trošku zajímám. Ta síť by šla postavit tak, že by i s haldou připojených elektromobilů byla celkem stabilní. Možná i více jak bez nich. Viz různé větrníky a tuna solárů, která někdy dávají moc a někdy vůbec.
Jenže, co by se k tomu musel dostat někdo, kdo té problematice trošku rozumí a má rozhled v možnostech technického řešení. Momentální molochové typu ČEZ (nedělám si iluze, že v jiných státech to bude jiné) žijí stále ve světě tupého HDO vypnout/zapnout v určitý čas.

Elektromobil si umí ze sítě odebírat tolik, kolik mu řeknu. Od 6A (cca 1400W) až do limitu jeho nabíječky (od 3.6kW do 22kW, záleží na výbavě).
Takže řídit nabíjení by šlo i v tomto ohledu. Místo vypínání v určitých oblastech pouze snižování. Jenže to by někdo musel zapnout mozek a nastavit standardy komunikace elektrické sítě s autama. A hlavně donutit výrobce aut, aby ty standardy implementrovali. Stejně tak jako donutit provozovatele DS aby na to začali připravovat síť.

Dále pak je v článku mystifikace, že budou dobíjet každou noc 100kWh baterky z 0 do plna. Já třeba jezdím každý den do práce necelých 50km a dobíjím každou noc zhruba 7 kWh příkonem 3kW. Tak za 2,5 hodinky mám hotovo. Někdy sice jedu dál, ale to je vyjímka.

Dále pak existují systémy třeba V2G. (auto dodává z baterky do sítě). Kdy by připojené auto bylo schopno pomoci se stabilizací sítě. Šlo by to třeba pořešit smluvně, že distributor by byl oprávněn použít třeba 5% kapacity baterie za nějaký korunový poplatek (slevu ve vyúčtování). Tímto sytémem by distibutor s připojenejma elektromobilama získal celkem robustní síť, která by se dokázala poprat i s náporama od větrníku a solárů, protože by bylo vyrobenou elektriku kam dávat a v případě nouze si jí i odkud vzít.

A aby jsme tu předešli nějakým dohadům. Elektromobilita není budoucnost. Ale je to zajímavá alternativa pro určitou skupinu lídí. Já kupodivu nevidím elektromobilitu vhodnou jako městskou dopravu. Lidi ve městech nemají většinou kde nabíjet. Úplně nejlepší je to pro lidi, co bydlí na venkově, mají svůj baráček a každý den dojíždí někam do práce.¨

Edit: a co se týče budoucnosti. Osobně vidím budoucnost takovou, že státy začne bolet to, že nemají své daně z PHM. Takže začnou vymýšlet, jakým způsobem zdanit el. auta. Provoz takových aut potom bude za úplně stejné peníze jako spalovací auta.
« Poslední změna: 22 Ledna 2021, 21:42:34 od cocomoon »
IP zaznamenána

Jenyk

  • Příspěvků: 685
    • Zobrazit profil

Vaše návrhy vůbec neuvažují finanční stránku věci. Jsou investičně nesmírně drahé a nerentabilní. Nejdou proto zrealizovat. To, co Němci zvažují, je proto v dnešní šílené Evropě neodvratná budoucnost.
IP zaznamenána

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Vaše návrhy vůbec neuvažují finanční stránku věci. Jsou investičně nesmírně drahé a nerentabilní. Nejdou proto zrealizovat. To, co Němci zvažují, je proto v dnešní šílené Evropě neodvratná budoucnost.
Hahaha. Víme co se psalo před pár lety o Tesle? A? ...... https://ycharts.com/companies/TSLA/price ... Že je to ekonomicky nesmysl to nerozporuji (nevím a je mi to jedno), že by to nešlo realizovat v době EU a dotací? Wach auf. :)
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

cocomoon

  • Příspěvků: 1 000
    • Zobrazit profil

Vaše návrhy vůbec neuvažují finanční stránku věci. Jsou investičně nesmírně drahé a nerentabilní. Nejdou proto zrealizovat. To, co Němci zvažují, je proto v dnešní šílené Evropě neodvratná budoucnost.

Mluvíte jak zaměstnanec čez.
Každý, kdo má doma dvojtarif, má i přijímač HDO. Stačilo by onen přijímač upravit, tak aby uměl těch příkazů více a byl schopný generovat signál, například 0-10V, který bude autu říkat, jakým max příkonem se může nabíjet.
Případně jakákoliv jiná krabička, klidně i bez HDO. V dnešní době mobilních dat a wifi sítí v tom nevidím žádný zásadní problém jak technicky, tak finančně. Jen by prostě někdo musel chtít.
Podobnou věc vám zbastlí jakýkoliv domácí kutil, co umí arduino za pár stokorun. Tak jaký problém to může být nechat si takové zařízení vyvinout pro distributora, když ho pak bude dodávat tisících kusů.

Současný stav sítě a její řízení jak jak je, je stejně do budoucna neudržitelné. Stačí se podívat jak se zvýšil počet nouzových zásahů, aby nedošlo k výpadkům dodávek.

https://www.info.cz/zpravodajstvi/cesko/lednove-pocasi-a-chyby-francouzu-co-s-odstupem-vime-o-blackoutu-ktery-ohrozil-evropu
IP zaznamenána

Tormans

  • Příspěvků: 77
  • Specialista zahraničních projektů v automotive
    • Zobrazit profil

Dobrý muži, aniž bych vám chtěl radit - neměl byste se zaměřovat na jediný aspekt z celého spektra problémů. které sebou mlunohybectví přináší. A ubezpečuji vás, že "IT" stránka věci, tedy přenos řídících působků je ta nejmenší kostička do skládačky. Hlavní problém se jmenuje poslední míle.  Mlunohyb stojí - připojen k mlumpě - na místě posledního lístku distrubuční sítě a nejméně jeden, obvykle však dva uzly před ním nemají žádné operativně regulovatelné prvky a většinou ani žádné měřicí elementy (možná s výjimkou diferenciální a nadproudé ochrany traf). Pro začátek - chcete-li se s problematikou seznámit podrobněji - bych doporučil třeba výborně napsanou učebnici V.A.Věnnikova Přechodové procesy v elektrických [distribučních] soustavách nebo monografii profesora Zueva Řízení přechodových procesů v distribuční síti. 
IP zaznamenána
Tesla toho má moc, občas to beru za něj

Jenyk

  • Příspěvků: 685
    • Zobrazit profil

Dobrý muž vidí otočení směru elektrického proudu v rozvodné síti jako brnkačku. Nevidí v tom žádný zásadní problém ekonomický ani technický. Stačí chtít. Jestli to tu čte někdo z ČEPSu nebo ČEZu a má navíc znalosti o tom, jak dopadl pokus se Smart regionem Vrchlabí, výborně se baví.
« Poslední změna: 24 Ledna 2021, 21:29:48 od Jenyk »
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil

Leda hovno a ne nabíjení  ;) Onehdá jsem řešil nějakou poruchu na vedení, které bylo ve větším městečku. Napřed jsem myslel, že blbnu, páč jsem cítil teplo v rukou i přesto, že bylo kolem nuly a já měl rukavice. No, neblbnul jsem, nulák(střední vodič) měl cca 50 stupňů. Někde byla chybka, špatný spoj, čertvíco, ale byla by sranda, kdyby se připojilo pár Tesel  :o Jakmile budou chtít lidi nabíjet, zvyšovat hodnoty jističů kvůli nabíječkám (a to budou čumět kolik stojí navýšení a měsíční platba) dostanou prd. Ne všude je to s rozvody bída, ale . . .  . čas ukáže.
IP zaznamenána

medved

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 923
    • Zobrazit profil
IP zaznamenána