30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Přišel mi příkaz, ale nejsem si vědom, že mi doručili výzvu - pochybení SO???  (Přečteno 4709 krát)

Panek

  • Příspěvků: 653
    • Zobrazit profil

Technicky bílé vozidlo nemohlo způsobit dvojitou reflexi, protože by muselo být ve svazku, respektive na fotce by muselo být buď ve svazku nebo vlevo od svazku (zpoždění focení). Pokud bych tu měl popsat, proč nenastala ani reflexe mezi tmavým a bílým vozem, napsal bych tím vlastně pro SO částečně návod jak se s těmito námitkami vypořádat.
IP zaznamenána

solaris

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 687
    • Zobrazit profil

Signál jde na černé vozidlo. Odráží se na modré vozidlo, které jede za bílým vozidlem (není na fotce, na širokoúhlé fotce by bylo vpravo). Od něho se signál odráží na bílé vozidlo. Od něho se odráží zpět k radaru.
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 653
    • Zobrazit profil

Dopplerův jev.
Pokud by to bylo, jak píše solaris, tak by tmavý superb a modré vozidlo (které nevidíme) museli oba jet maximálně 4 kmph (slovy: čtyři kilometry v hodině).

EDIT: A asi bych chtěl vidět nákres toho, jak putoval signál, on má totiž odraz taky nějaký pravidla.
« Poslední změna: 20 Ledna 2021, 10:25:41 od Panek »
IP zaznamenána

solaris

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 687
    • Zobrazit profil

Signál jde k černému a od něho k modrému vozidlu vždy zepředu proti směru jízdy, čili jejich rychlost přispívá ke zkrácení vlnové délky. Bílému pak jde na zadek po směru jízdy, takže to tu délku prodlužuje. Takže bych řekl, že naměřená rychlost bude rychlost černého plus rychlost modrého minus rychlost bílého, plus minus nějaká trigonometrie.

Předky a zadky aut jsou zakulacené, takže najít na nich místa, kde úhly dopadu budou sedět s úhly odrazu by neměl být až takový problém.

Můžete rozvést ten důvod pro 4 km/h?
IP zaznamenána

Číkus

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 8 974
    • Zobrazit profil

Strana 15, obrázek 5. Přesně takhle. Jen mezi změřením a vyfocením uběhne nějaký nenulový čas, za který se trochu změnila vzájemná poloha vozidel.
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 435
    • Zobrazit profil

Dovolím si přidat, že zajímavý může být i moment, kdy je radarová hlava namířena vlevo, ale kamerová vpravo..... dojde k rozevření úhlu a nebo obráceně. Takže měřené vozidlo a vyfocené je i bez reflexe nesprávné. Zatím jsem nenašel, že by to ramer v automatizovaném režimu při odfláklé obsluze/nastavení nějak dokázal rozlišit.....
O to důležitější je při výslechu podrobný dotaz na úkony obsluhy. Tedy přesně to, čemu SO usilovně brání.
A jak už i někde zmíněno, jaká je věrohodnost výpovědi obsluhy, že si s odstupem několika stovek dalších měření přesně pamatuje to projednávané ? Mám za to, že je to nemožné...... jak to obhájit ?
Už se to někomu podařilo ?    ???
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 653
    • Zobrazit profil

Můžete rozvést ten důvod pro 4 km/h?
Máte pravdu.  Spěchal sem.  ::)
Při dvojté reflexi je vlnová délka ovlivněna 3x. 2x rychlostí měřeného vozidla (při odrazu a při návratu) a 1x protijedoucím. Odvolávat se na dvojtou reflexi a zároveň tvrdit, že jsem jel 50 při naměřených 63 je cesta do pekel, protože by bylo naměřeno 50+50+rychlost protijedoucího.

« Poslední změna: 20 Ledna 2021, 16:30:20 od Panek »
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 435
    • Zobrazit profil

Dvojitá reflexe - výpočet je objektivně komplikovaný........ kterej SO by ho počítal ? Viděl bych tu reflexi jako vrátka k nepoužitelnosti měření rychlosti v přestupkovém řízení. Tedy jako že úřad dostatečně neprokáže kolik ta rychlost byla = šlus.     ::)
IP zaznamenána

Panek

  • Příspěvků: 653
    • Zobrazit profil

To ne. Prostě odraz od měřeného vozidla zkrátí vlnovou délku, odrazí se k protijedoucímu vozidlu. To se taky pohybuje směrem proti vlnám, takže další odraz od něj zkrátí vlnovou délku o jeho rychlost a vlny se od měřeného auta odrazí k radaru, jenže tím dojde opět ke zkrácení vlnové délky o tu jeho rychlost měřeného. Pokud obě auta jedou 50. Tak Ramer zaznamená dva paparsky. Jeden má vlnovou délku pro rychlost 50 a druhý pro 150 (50+50+50). První je ok, druhý je dvojtá reflexe. A dovedu si představit, že je softwarově ošetřeno, že rammer zaznamená tu nižší hodnotu. Stačí, když jakýkoliv paprsek má 2x kratší vlnovou délku než nejnižší naměřená hodnota a radar ho tak bude ignorovat. A tak SO bude vždy brát, že měření bylo provedeno správně.
IP zaznamenána

Jojoba

  • Příspěvků: 435
    • Zobrazit profil

V některým návodu psal výrobce, že ramer neignoruje, ale průměruje..... reflexe může být i od "pevné" odrazové plochy - jako např. autobus v zastávce, pomalu jedoucí kamion atd....díky zkreslení pak může kamera vyfotit jiné současně projíždějící vozidlo než cílené. Tedy moje pochopení řízení závěrky kamery proti pokynu z radaru. K tomu ještě správnost seřízení úhlu radaru a kamery ... a je zaděláno na zmatek, Tedy na nesprávné měření.....  ???
IP zaznamenána