V současné době je pošta poměrně rychlá co se týká doručování, vesměs je to 1 - 2 dny po celé ČR.
Pokud vloží oznámení do schránky, tak na písemnosti vyznačí datum, od kterého je připravena k vyzvednutí.
Jestliže někdo zavolá, že to chce přeposlat jinam, tak ten datum měnit nebudou a je to právě datum, který určuje počátek lhůty 10 dní, kdy po nevyzvednutí nastává fikce.
Pokud v tomto případě poslední den lhůty někdo přijde a chce vyzvednout, přičemž zjistí, že je písemnost jinde na základě telefonické dosílky, tak se pošta pravděpodobně omluví a nechá písemnost poslat zpět, vše mohou stihnout do 1 - 2 dnů.
Pokud nebude kdekoliv vyzvednuto, tak se písemnost vrátí odesílateli a úřad uplatní fikci od data prvního uložení, pokud bude vyzvednuto, tak úřad bude respektovat datum fyzického převzetí písemnosti.
Taková obstrukce může maximálně získat pár týdnů navíc v případě, že nebude dodržena lhůta 5 dní předem, ovšem z pohledu pošty to projde jednou. Jakmile se jim něco takového přihodí, tak s největší pravděpodobností na základě neověřeného člověka na telefonu nic nebudou dosílat a zejména si zapamatují jméno člověka, u kterého ten problém nastal.
Budu teď testovat dosílku u předvolání k podání vysvětlení. Holt se v bydlišti nezdržuju, tak jsem si to nechal včas doslat, to přeci jednoznačně ukazuje na můj zájem v této věci, jinak bych to nechal propadnout, že. Že tam dají nejkratší možný termín a s doslíkou navíc nestihnou zákonnou minimální lhůtu k předvolání, no, bohužel. A pokud tam rezerva bude, tak kein problem.
Pokud jde o předvolání k podání vysvětlení, tak jakékoliv problémy s doručováním nic neznamenají. Úřad pouze zjišťuje informace na základě kterých by třeba mohl zahájit s někým řízení.
Smysl by to mělo pouze při zahájeném správním říení, kdy způsob doručování má zásadní vliv na zákonnost celého řízení.