30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - IZS

Stran: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 91
526
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Příkaz za nepředložení ORV
« kdy: 20 Října 2020, 13:06:55 »
Dokud na vás fízl nevytahuje rukavice a pouta, tak se nemáte z čeho "zesrat". Základem je samozřejmě povědomí o právech a povinnostech, čím více si v tomhle budete jistý, tím menší strach budete z fízla mít. Návodů a odkazů na d-fens je tu spousta, doporučuji volnočasově studovat.

V případě prohry v plnotučném správním řízení vám orgán k sankci uložené příkazem připočte náklady na řízení ve výši 1.000,-- Kč. Dražší už to nebude, i kdyby si měl úřad dát 3x opakování kvůli tomu, že vám odvolací orgán uznal odvolání, finalní "cena" je 2.500,-- Kč.

527
@sennheiser: To ale není důvod k tomu to odvolání nepodat...

Aha. Ten judikát, který jste citoval, se spíše zabývá otázkou správnosti měření, tj. jestli měřidlo může pořídit chybný záznam o měření. A jestli splňuje dovětek... když se NSS tou otázkou vůbec nezabýval, tak to z toho judikátu těžko vyvodíte.

Co se týče automatizovaného měření, zde máte příklad výhry, najdete tam argumentaci, která se vesměs nezměnila, více tu bohužel nerozeberu, protože bych tím nejspíš nahrával úředníkům - a za to bohužel z části může rovněž Topol.

Když řeknete to jméno před prakticky kterýmkoli soudcem NSS, tak se mu ježí vlasy na hlavě. Praxe Kocourka a Topola je často nulová argumentace v řízeních - a nahání to před KS a NSS, kdy Topol často podá za každou cenu kasační stížnost (kdy buďto neexistuje žádný důvod pro kasaci, je to často odfláknuté, nebo je to nějaká copypasta), no a NSS se s tím musí nějak vypořádat, což generuje judikaturu stejné kvality jako je samotná práce Kocourka a Topola. Poměr, kdy díky Topolovi vznikla nějaká příznivá judikatura vs. kdy z toho vznikne nějaký "shit" je tak 1:50. A ten "shit" pak samozřejmě padá i na naši hlavu.

528
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Příkaz za nepředložení ORV
« kdy: 20 Října 2020, 12:01:27 »
S tím záznamem to je chyba, ale příště budete vědět, že vždy vše nahrávat - už jste mohl být za vodou.
Bránit se můžete, jak jste sám napsal, včasným podáním odporu. Podejte jej "blanketní", tj. bez jakékoli argumentace, zbytečně byste plýtval munici (pokud by to úřad vůbec četl...)

Co se týče výslechu svědků, úřad bude tvrdit, že není potřeba, takže co byste měl udělat je zajistit spis a podle toho co v něm bude vám můžeme poradit, co dělat dál.

Ta dedukce souhlasu s přestupkem mě opravdu rozesmála, můžete podat námitku podjatosti (ale výsledek asi tušíte), jinak se s tím nedá nic moc dělat, ledaže by na tom orgán v rozhodnutí vyloženě stavěl.

529
@LuPa: Ano, proti příkazu podáváme blanketní odpor. Pokud si nejste koncem lhůty pro podání odporu 100% jistý, doporučuji si ji (i pro jistotu) spočítat ZDE, je to poměrně intuitivní, doplnit se hodí snad jen jediné, že doručení fikcí nastává 10. den úložní lhůty (první pokus o doručení = první den úložní lhůty). Jsou "experti", kteří prohrají kontumačně na opožděném podání odporu.

Zajistit spis je vhodné (nutné) vždy, jelikož obsahuje vše, na základě čeho se orgán bude rozhodovat. V zásadě můžete zkusit hrát na koronavirus dálkový přístup ke spisu, ale je vcelku pravděpodobné, že pokud vám ho pošlou, tak už bude bez vady, které by mohly hrát ve váš prospěch.
Pokud tam vyšlete nahlížeče, tak je možné, že bude mít třeba ve spisu bordel (na druhou stranu je to spíše jen podpůrná vada, řízení na tom vyhrát nepůjde), kromě toho můžete někomu udělat radost tím, že bude moct navštívit úřad mimo vládním usnesením omezené úřední hodiny.

530
a tady je něco o automatickém režimu a obsluze..
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2017/0161_8As__1700044_20180806151252_20180817144026_prevedeno.pdf

Prosím jak to souvisí s "automatizovaným technickým prostředkem používaným bez obsluhy při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích"? A zadruhé je to Topol.......

531
Potřebuji poradit - ostatní / Re:survival - dopravní nehoda
« kdy: 18 Října 2020, 01:55:14 »
Na jednu stranu musím uznat, že tu není ucelený návod na řešení DN, ale na druhou stranu se to zde řeší poměrně pravidelně.
Například zde se řešilo kdy volat policii a co dělat pokud k DN přijede; dál můžete číst například zde a zde.

Pokud vás napadne něco, co v těchto vláknech nezaznělo, tak se určitě ptejte  :)

532
Jiné / Re:Pokuta MÚ provozovateli - propadlá STK
« kdy: 17 Října 2020, 20:29:54 »
1) Doporučuji vše i zde v Kuchyni anonymizovat, nikdy nevíte, kdo to čte.

2) Dodatečné k tomu případnému oznámení PČR - ať by to policie šetřila jako krádež (§ 205 TZ) či jako neoprávněné užívání cizí věci (§ 207 TZ), tak k zahájení trestního stíhání bude PČR potřebovat váš souhlas (ten vyžaduje § 163 TŘ). Totéž platí i pokud by se úřad snažil řešit to jako přestupek (§ 79 PřesZ). V mezích těchto (majetkových) deliktů tedy manžela nepůjde postihnout, pokud s tím nedáte souhlas.

3) Dodatečně též k vyplnění části II oznámení o přestupku - oznámení (podezření z) přestupku je jednostranný úkon směrem od PČR ke správnímu orgánu, proto není potřeba jakákoli účast obviněného na takovém úkonu (ať již vyjádření či podpis). Jestli byla druhá část vypsaná je tedy irelevantní, protože jde o dva úkony na jednom listě a není důvod, aby se manžel vyjadřoval k oznámení o přestupku, které se ho netýká, nebo mu to bylo dáno k podpisu (není to bonz jeho, ale fízlů).

4) Na ÚJ asi nemá smysl chodit, sama vidíte, jaké je s úředníkem pořízení (bude vás přesvědčovat atd.). Jen pozor na to, že po skončení ÚJ vám dává orgán možnost vyjádřit se k podkladům pro vydání rozhodnutí, pokud se nedostavíte, tak je vhodné zažádat si o poskytnutí přiměřené lhůty.

5) Doporučuji se k tomu nějak vyjádřit písemně. Jelikož již bylo řízení s řidičem uzavřeno příkazem na místě, tak si na něm úřad nebude moct vybít zlost v dalším správním řízení (a jinak by se mohlo jednat o delikt projednatelný jen se souhlasem). Hodilo by se vymyslet nějaký konstrukt, že jste vozidlo neprovozovala (a kde tedy bylo, jak bylo zabezpečeno atd.).

533
Jiné / Re:Hrubě urážlivé podání 2
« kdy: 16 Října 2020, 12:56:14 »
Aha. Tak v tom případě pokládám za vhodné položit si otázku, jak to diskusi obohatí, když sem třeba sto lidí napíše svůj ryze subjektivní pocit bez pokusu vztáhnout to objektivně na skutkovou podstatu hrubě urážlivého podání?

Jinak vězte, že mě zase subjektivně přijde urážlivé, pokud se už obtěžujete napsat tak dlouhý příspěvek, abyste si aspoň nepřečetl celý ten judikát a pokud chcete oponovat i judikaturu, kterou tam přímo dává do srovnání NSS (a případně další související) - tam byste se totiž dočetl přístup soudů (např. i ÚS - viz. II. ÚS 788/02), které úkon podání vysvětlení hodnotí jako jednostranný úkon ze strany OVM.

Budu rád, pokud to budete rozporovat, ale nějak konstruktivně prosím.

534
Promiňte, ale četl jste, co je v záhlaví toho formuláře? Je tam "Přihláška k registraci vozidla do registru silničních vozidel", ten formulář slouží například pokud chcete v ČR zaregistrovat vozidlo dovezené ze zahraničí.

Co potřebujete vy je TENTO formulář.

535
Jiné / Re:Hrubě urážlivé podání 2
« kdy: 16 Října 2020, 01:10:24 »
>ViktorN subjektivní to zcela jistě není. Posouzení musí být individuální, ale nikoli subjektivní, protože to by vedlo k samovůli a nepřezkoumatelnosti rozhodnutí vydaného na základě takového hodnocení.
---

Za směrodatné v tomto směru považuji rozsudky NSS 1) ze dne 27. března 2013, sp. zn. 8 As 16/2012 a 2) ze dne 23. dubna. 2010, sp. zn. 5 As 76/2009, kde NSS de facto vymezil skutkovou podstatu hrubě urážlivého podání. Doporučuji na to kouknout. Speciálně pan Číkus by si měl nastudovat rozsudek NSS ze dne 4. března 2011, č.j. 5 As 37/2010, kde NSS hodnotí jako hrubě urážlivé (opakované) nařčení z páchání trestné činnosti: "Doufám, že nastupující MD (ministr dopravy) bude požadovat odpovědnost po K. a i jiných úřednících za své zločiny a za finanční újmu dle rozsudku." a "Chápu, že zločinecký úředník, který bere úplatky a provádí trestné činy se snaží maskovat a krýt svou zločinnost za zákony." mi zní trochu jako váš styl, tak pozor na to (např. u posledního vrácení přeplatku na dani jste tu úřednici nařkl z toho, že vás okradla).

Jinak analogicky k tomu existuje judikát k § 53 OSŘ (jde rovněž o hrubě urážlivé podání)- Nález ÚS ze dne 17. října 2000, sp. zn.  I. ÚS 211/99, který naopak hovoří o zvýšené toleranci orgánů vůči vyjádřením .

K tomu (ne)podání vysvětlení jsem našel jednu zajímavost, podle rozsudku NSS ze dne 20. srpna 2015, sp. zn. 1 Ads 33/2015 se zdá, že by situace v případě písemného podání (tedy iniciovaného účastníkem, který to podání měl plně pod kontrolou) nemusela být až tak jednoduchá (v judikátu hledejte pod [11]). [Edit: vlastně to není zajímavost, hh už to psal, že tahle argumentace neobstojí.

536
Řešíte převod vlastnického práva, nikoli přechod, takže doklad o nabytí vlastnického práva nepotřebujete, stačí žádost o změnu vlastníka podepsaná oběma stranami (§ 8 odst. 1 zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích).

A nevím, kde se vzalo to STK: § 8 odst. 4 ZoPPPK:
Citace
K žádosti o zápis změny vlastníka silničního vozidla se přiloží

a) v případě převodu vlastnického práva

1. technický průkaz a osvědčení o registraci silničního vozidla,

2. protokol o evidenční kontrole silničního vozidla, který není starší než 30 dní, a

3. zelená karta vydaná podle zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), není-li silniční vozidlo vyřazené z provozu,

Donesl bych jen to, co zákon vyžaduje.

537
Jiné / Re:Poražená dopravní značka + kamery
« kdy: 14 Října 2020, 10:39:31 »
Příkaz je zvláštní forma rozhodnutí. Pro úplné pochopení toho institutu je vhodné se trochu oprostit od aplikace v přestupkovém řízení a vnímat to v rámci správního řízení obecně - je to nástroj, kterým může správní orgán jednoduše ukládat účastníkům povinnosti. To znamená, že příkaz jde asi využít i jinak než pro rozhodnutí ve věci samé.

Ve vztahu k přestupkům - správnímu orgánu asi nic nebrání vydat příkaz opakovaně, nicméně zneužití by bylo neudržitelné, asi by to byl i dobrý podklad pro podjatost. Tohle se tu ale jednou řešilo, zkusím to pak doma najít, nebo si k tomu udělám rešerši a nějak to zkusím rozepsat.

Edit: Hm, tak jsem nepochodil. Zde na fóru se to řešilo například zde, ale nějaký komplexnější rozbor jsem tu bohužel nenašel.

538
Jiné / Re:Brno: Multiexekuce
« kdy: 13 Října 2020, 20:41:44 »
No je to psané Číkus stylem, co na to chcete říct... Žádost o vrácení přeplatku na dani včetně úroku to obsahuje, to ostatní asi nemá smysl komentovat.

539
Jiné / Re:Telefon
« kdy: 13 Října 2020, 12:21:47 »
To bych jim teda tak zadarmo nedal, nouzový stav sám o sobě není důvod.

Asi bych se spokojil s tím, že ji přidělili k nějakým činnostem v rámci poskytování zdravotních a sociálních služeb, ale pokud normálně dál chodí do práce, tak tam evidentně není žádná překážka (pokud to neomezili nějakým konkrétním nařízením).

540
Parkování, zastavení, stání / Re:[WIN] Jiný typ vozidla?
« kdy: 12 Října 2020, 23:13:18 »
Dohledal jsem si to. Šlo tehdy o zábor veřejného prostranství, takže to řešil bytový odbor, ale pokoušel se tam o nějaký hybridní model se sprdelí, kdy poslal prvně možná výzvu (to si nepamatuji a nemám), pak příkaz provozovateli (ten mám schovaný). Po podaném odporu a nějakém kočkování skrz InfZ, které řešila ta stejná osoba, to úřad nechal vyšumět - po příkazu už nic nepřišlo. Přesouvám do uzavřených.

Stran: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 91