30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Kuko28 14 Prosince 2016, 12:00:52
-
https://www.garaz.cz/magazin/novinky/3002539-v-provozu-jsou-historicky-nejsilnejsi-vozidla-policie-cr-audi-s6-4-0-tfsi-se-450-konmi
no jo, na to proplétání se po Praze potřebuješ minimálně 400poníků pod kapotou 8)
-
Ty starší A6 jsem dost často potkával u Mikulova, dělaly doprovod od hranic, takže myslím, že najeto budou mít opravdu hodně. Jen mi nesedí, že by v před face předchozí generace A6 byly 3.0 TFSI. Nejsou tam klasické 3.2 FSI nebo 4.2 FSI? A6 4.2 FSI V8 Policie určitě používá v černé jako starší ředitelská auta a možná i u ochranné služby.
-
Nové vozy mají nahradit starší AUDI A6 3.2 quattro, která jsou ještě v původním barevném provedení policie, budou dále využívána v silničním dohledu dopravní policií.
;D
-
s těmahle bych výkonově měl už asi trochu problém ;D ale stejně sou to paka a za chvilku je roztřískaj..
-
s těmahle bych výkonově měl už asi trochu problém ;D ale stejně sou to paka a za chvilku je roztřískaj..
Jen aby to tak doopravdy nebylo. Řídil jsem to a jestli do toho někdo přesedá z Passatu nebo Octavie, tak potěš koště. To auto je fakt raketa.
-
já v to doufám.. nevidím jedinej důvod, proč by zedník měl řídit, ba dokonce auto takového typu... a když chtěj reprezentovat, co třeba místo německé techniky, převlečenou německou za naši vlastní - SS .. škoda superb, to je podle mě dostatečně reprezentativní auto :)
-
Možná proto, že schadewerke má předraženej šrot a to tak, že už to nechtějí kupovat ani firmy, který normálně maj slevy, který si koncák neumí ani představit?
-
Ale pane Behemot, co se čertíte. Co vy byste si, za ten milion vč. DPH jako fleetovou káru představoval?
To nic nemění na tom, že ten nákup je neskutečná arogance moci. Pochopil bych ho ještě v neoznačeném provedení u dálničních stíhačů (podobné praktiky neschvaluji, policejní "honění" je prasárna, ale aspoň by jim už opravdu téměř nikdo nemohl ujet), ale k čemu je taková S6 dobrá do diplomatické kolony? Vždyť ten hradní superb bude vypadat směšně
-
Nevsiml sem si ze by nekde sla cena..
-
Pokud je někdo schopen dát milion za škodovku tak tomu není pomoci :D Za milion se dá koupit novej Mercedes, Jaguar, Audi, BMW a spousty dalších vozů.
Superb reprezentativní auto? ;D Jako reprezentativní auto si představuji Audi A8, Mercedes S, BMW 7, vše ideálně v longu ale Superb stojí kde komu ve stodole a lezou mu po tom slepice, ani se Klausovi nedivím že s tím nechtěj jezdit a řekl na férovku že to v něm drncá.
-
Však místní vohnouti nejsou s to pochopit, že to není ždná limuzína, je to auto vyšší středí třídy, stejně jako třeba prasát. Limuzínu schadewerke vůbec nemá a nikdy neměla.
Vochcáfka je auto nižší střední třídy, něco jako golf, takový rodinný auto social edition, rozhodně na tom není nic úchvatnýho. A fóbie moc oponentů nemá, bývalo Polo, ale vo to moc zájem fkombíku není, protože to je úplnej low-end. To jenom tady se vohnoutům prodávají auta jako o půl až celou třídu výš, včetně ceny, byť to je křáp co to tam ani omylem nepatří.
Bohužel takoví pitomci zabili kvalitní automobilky jako Saab nebo Volvo…
-
A co v tom BMW za milion bude lepší? Co si za ten milion koupíš? 320d? Vždyť prémie v tomhle segmetu a za tyhle prachy nic zázračnýho nenabízí. 28i od BMW je omyl na kolech, 2.0TSI ho kulturou projevu vypráší kdykoliv si zamane. 20d vs. 2.0TDI? Nevím, nejel jsem, nebudu soudit. Ale pochybuji, že to bude lepší. Jooo, kdyby 28i byl pořád R6, mohli bychom se bavit. Ale v dnešní době? Vždyť je to ten samej shit. Prémiovost začíná u šestihrnků (současná produkce Volva patří do koše komplet) a to za milion nové nepořídíš. Tak na co si hrát? ;) Nůžky mezi prémií a mainstreamem se povážlivě zavírají.
Ano, Superb ani Okta nejsou reprezentativní vozidla. Ale funkci přesunu svého řidiče z bodu A do bodu B zvládají velmi solidně. Že Superb není důstojné reprezentativní vozidlo taky uznávám. To nic nemění na tom, že jako fleetové auto, kde je kladen důraz pouze na náklady a spolehlivost, dává koncern napříč třídami pořád největší smysl. Nevšiml jsem si, že by korporáty Škodovku nějak razantně opouštěly.
Já bych si to za svoje prachy ale taky nekoupil ::)
-
Hnůjdaj nabírá docela podíl.
-
u většiny firem je to nastavením vnitřních pravidel
tedy obchoďák má oktu, ale max. 1,6
vedoucí obchodního může mít dvoulitra
jeho šéf už pašíka socialedition atd.
a logicky nechtějí 3-5 značek v parku, protože takhle řeší jen jedno servisní místo
možná tak ředitel si šáhne na báwo nebo meda
ale jsme tu OT
-
Pokud je někdo schopen dát milion za škodovku tak tomu není pomoci :D Za milion se dá koupit novej Mercedes, Jaguar, Audi, BMW a spousty dalších vozů.
Superb reprezentativní auto? ;D Jako reprezentativní auto si představuji Audi A8, Mercedes S, BMW 7, vše ideálně v longu ale Superb stojí kde komu ve stodole a lezou mu po tom slepice, ani se Klausovi nedivím že s tím nechtěj jezdit a řekl na férovku že to v něm drncá.
S tím nemůžu absolutně souhlasit.. Superb mi osobně jako reprezentativní auto pro určitou skupinu lidí příjde naprosto v pohodě, jel sem v té poslední generaci, byť to byla asi 110kw verze, což byla teda dost tragédie, ale v nejsilnější motorizaci, bývalá II.gen s V6 si myslím, že nebylo nezajímavý auto.. Samozřejmě A8 a spol je naprosto úplně jinde a nedá se to srovnat, ale taky je to pro jinou sortu lidí.. Zvlášť vrcholné verze je naprosto jinde.. Navíc, audi je pořád koncern, byť zpracováním rozhodně nejlepší ( dvě jsem měl, z toho jedno S, vlastně i stejný model) teď mám jinej rychlej koncern a je to spotřebák.. Mercedes šel velmi nahoru, takže tam ano, ale za milion nekoupíš reprezentativní auto z těchto tří ani omylem a už vůbec né nové.. BMW? na to, jak mám, nebo spíš měl jsem tuhle značku rád, tak teď produkuje sračky, nekvalitní naleštěná bída.. a to tak od roku 08+.. opět osobní zkušenosti.. za milion opravdu radši full vybavenýho superba s nejsilnějším motorem, než totálně oholený bmw v základu, stejně tak ostatní.. dyť je to pak pro smích, když někdo přijede v béemwé s placatejma sedačkama v základu a ještě v textilu :D
a když se bavíte ještě o 20d, jezdil jsem s 320d rv.05 ve velmi pěkné výbavě, skoro plná a v čechách v téhle kombinaci jich je jak šafránu.. projev motoru skoro jak benzín, plynulý zátah až k maximu, žádný vocpoda a ve 2000ot./min konec, zrychlení na kilo kolem 6-7s a spotřeba byla pod 7litrů prasácké jízdy město a kousek mimo...
takže asi tak.. škodovku si sice nekoupím, ale mimojiné i proto, že nedělá auta, která mi vyhovují.. jo kdyby vw povolil kdysi Tudor, to by byla jiná 8) nicméně nechápu, proč na ní lidi nadávaj, octávka je podle mě naprosto v pohodě auto pro rodinu, ničím se nevytahuje, vostudu neudělá..
o hjundé nemá smysl mluvit, nechápu jak si to někdo může koupit.. stejně jako vy nechápete lidi se škodovkama :))
-
Musím s eRooo souhlasit. Sám mám doma novýho superba v plný palbě a pro mě normálního člověka je to parádní auto a určitě ostudu nedělá. Je jasný že majitelé firem atd si vozí zadky v autech vyšší třídy, ale ta cena je zase úplně jinde.
-
No tak lidi co nemaj komplex na nový auta si za mega koupí solidní ojetinu, mimo jmenovaná vozidla vyšších tříd (a dál třeba z koncernu např. Phaeton) připadá do úvahy dále kupř. Jaguar.
Nicméně realita je, že vohnouti se zadlužej na půl života aby si hráli na honóru se Superbem co je tadleta limuzína žejomáňo, což je ve skutečnosti jenom vyšší střední třída (na západně standardní rodinný auto) a aby na to vůbec měli, tak to pak berou v holobyt edition s pidimotorkama. Doby kdy se tam dával šestivál jsou dávno pryč, dneska je tam dvoulitr max, ale ani na to tidle nemaj, tam maj základní 1,4ku. To je slušnej základní motor pro auta o třídu níž, ne pro to co uplacený mŕdia označují jako todle „luksuxní“ auto. Pro srovnání - Saab dával do 900 NG, což bylo levnější auto vyšší třídy na platformě GM, v základu 130koňovej motor v roce 1994. Mám moc slabý brejle abych viděl tendlencten pokrok?
Voktáfka sama o sobě není špatný auto na nudný ježdění sem a tam. Ovšem pouze kdekoli jinde mimo čechystán, kde to stojí normální prachy odpovídající zařazení. V holobytu je to technologický smetiště koncernu, a v fplné palbě to sice mimo elektronický píčoviny (který má bohužel dneska většina konfekce) má i pár užitečnejch věcí, ale půl mega pro to není žádná meta. Sorry, to je úplně mimo.
-
Jj, mám mega a poběžím si koupit nějakou ojetou trosku, která s mým nájezdem 50-60kkm ročně bude do roka-dvou víc stát než jezdit. A to jenom za předpokladu, že něco neposeru už při nákupu. Zbytečné komentovat. Nákup nového auta není o komplexu.
Tak tam dávají nějaký mrdka motory, aby plnili normy. To se dá pochopit.
Nedá se pochopit, že jsou vyklízeny i vrcholné motorizace, ale to je daň EU a jako takovou je potřeba ji hodnotit. Není chyba škodovky.
A ano, Superb není auto, které dává na první dojem najevo, že jeho majitel je šéf půlky vesmíru. Nicméně za ty peníze je to pořád slušnej kauf, jak pro rodinu, tak pro střední management. Nedávno jsem se svezl s tím 140kw 2.0TDI v L&K a nevím, co by mi v té výbavě mělo za ty peníze chybět. Jenom bych si poručil o 2 válce a 50-100 koní víc, ale to jsem zase o 3/4 mega vejš a u jiný značky.
Ale abychom se konečně dostali na konkrétní auta. O3 RS230 TSI preFL považuji za solidní auto za solidní peníze a kdyby nakonec nedošlo ke změně priorit, šel bych do ní. Co jiného, jsem si měl za těch cca 800kkč s DPH koupit? Něco s benzínem, manuálem a 150kw+? Poslouchám návrhy. Napadá mě maximálně Leon Cupra, což je pořád koncernovej shit, ne?
-
Za 800 tisíc Vám klidně hned zítra přenechám Superba III v kombajnu, 2,0 TDI, 110kw, bílá perleť, manuál, najeto 5000km, záruka tam je do 150 000km, visí to na netu už asi dva tejdny a nikdo se na tu jebku neozval, nevím co s tím.
-
To víš, superp co najel akorát kolem salónu, nebo zánovní Jaguár, to je úplná jebka… ::)
No pokud v tom jezdil českej vohnout jako tady pan mistr co měnil kapaliny po těch 30000 km, týral to studený a podobnejch píčovinách co mu nadřístá škodiffka a výrobce voleje, tak jistě, pak bych na to nesáh ani motykou. Normální auto někde ze západu o který se majitel staral se dá ve stáří pár let s nájezdem co se nedá označit ani jako „zajetí“ za mega pořídit a bude to technicky někde jinde než tydlety škodovácký srágory…
BTW včera sem si taky vyslech přednášku na téma vochcávky ideální fdýzlu, pak teda když se vyjasnilo že (zatím) nenajezdím 50k ročně na kradenou naftu a navíc nejsem prase, tudíž to pro mě nepřipadá v úvahu, byl vzat na milost bencin. Ale pořád že mám koupit jedničkovou octofku, kde je k dispozici slušnej jednoduchej motor jenom dvoulitr, na kterej má půlka lidí názor dobrej a půlka na hovno. A to nemluvim o stavu toho, co tu u nás je na výběr. No tak asi tak ;D
-
A proč bych toho superba měl chtít? Toho si můžu koupit klidně nového a oproti mému referenčnímu návrhu si ještě subjektivně pohorším ;D
Behemot: Nejsme vepři, já bych si za ty prachy taky radši koupil třeba tohle (http://www.tipcars.com/bmw-rada_5/bmw-550i-xdrive-12345188.html). Bohužel, to auto by bylo za 2-3 roky na vyhození. Když se mi dřív nezanesla karbonem turba :D. Nová oktávka za ty peníze bude při mém stylu používání na vyhození až za 5 let. To je drastický rozdíl, který z mého pohledu ospravedlňuje můj komplex na nový auto, že jsem ovce kupující škodováckou mrdku a bůhví co ještě jste mi schopen diagnostikovat. Ano, nemusím mířit na V8. A třeba najdu nějakej dobrej kauf (http://www.tipcars.com/bmw-rada_5/bmw-535i-aut-nez-topeni-21831958.html), kde by nižší životnost vozidla byla vyvážena "radostí z jízdy". Nebo třeba to auto takto vůbec neexistuje, 5er s nezávislým topením na 6kkm ročně? Spíš to bude zbořená mrdka před servisem...
Doufám, že si rozumíme. Je určitá sorta lidí, která od auta požaduje především maximální spolehlivost, je to pro ně pouze spotřební materiál, a ti si, pokud na to mají, raději dojdou pro nové auto, ačkoliv by si za ty prachy mohli koupit ojeté/zánovní/referenční/jakoliv tomu chcete říkat, ale "lepší". A ti si pro tu škodovku dojdou. Ano, třeba se bude dařit, další auto už bude nové 535i a pak třeba i M5, kdo ví.
Chtěl jsem jenom říct, že nová škodovka je za ty peníze (a nenechte se zmást ceníkovkou, kdo nedostane u koncernu minimálně 10% i na auto do výroby je hloupej) solidní vůz a pro někoho, kdo chce koupit, měnit akorát olej a lejt benzín je bezpochyby skvělou volbou. Pro Vás třeba ne, třeba na autě nejste existenčně závislej a můžete si dovolit udržovat při životě starýho Saaba a mít radost z toho, že Vaše auto má duši etc.
Více asi zbytečné rozebírat, jsme hrubě OT.
Dobrou :)
-
Proto se vyserte na bávo, to je dneska už na hovno, a jděte do Jaguáru (na dálkový trasy ideál), případně i něco přes moře. U každýho jsou méně povedené verze nebo motorizace, ale když si necháte poradit co, tak výsledkem bude nájezd další stovky tisíc v klidu ve skutečně luxusním autě. Navíc si nejsem jistej co chcete jezdit v octofce za desítky tisíc kilometrů ročně, podle ohlasů jsou tamní sedačky na hovno a po 100 km záda pláčou.
-
Protoze usetrite 100 tisic a nebudete cekat pul roku nez Vam ho vyrobej
-
Behemot: Já se vás nechci nějak dotknout, ale řiká vám něco pojem servisní náklady? Máte vůbec představu, jaké jsou u třeba toho phaetonu? Nebo protlačovaný jaguár.. Sice jsou hezký, ale jak jsou na tom nové modely se spolehlivostí se přiznám nevím a hodinový mzda v servisu u J taky zrovna teď nevím jaká je, ale rozhodně vyšší než u superba, kterýho navíc opraví kde kdo.. Ono mít auto z téhle kategorie, phaeton, a8, es klás, 7er je hlavně u né nového spíš o servisních nákladech než pořizovací ceně.. pokud sem bohatej a mám na nový s tím, že ho za rok, dva prodám tak je to úplně jedno, ale když si to má někdo za našetřený mega koupit ojetý, tak další mega by měl mít připravený bokem, protože do toho postupně zahučí...
A zmínil jste diesel.. (nebrat jako odpověď) - obecně dnes absolutně nechápu, proč někdo má potřebu kupovat diesel.. krom toho, že to smrdí a chrochtá, má dražší servis a potrpí si na kvalitní naftu.. spotřeba D/B je u nových motorů téměř stejná kolikrát.. pokud teda beru třeba tu octávku, golfa.. a hlavně většina s tím jezdí po městě, což je úplná blbost.. těch pár lidí, kteří s tím fakt lítaj 10tky tisíc km ročně a tak nějak se jim to vyplatí zas tolik nebude v porovnání se zbytkem, kteří pořad žijou v domnění, že je to supr vocpoda, jezdí skoro za 00nic a je levnější na litru..
Stepa: jinak co za auto? pokud ste kaskadér, tak bych šel do Alfy Giulie, to je neskutečně krásný auto, seděl jsem v tom (bohužel teda jen seděl) úžasnej interiér, přál bych alfě aby jim to auto kupovali.. ale bohužel s jejich pověstí si myslím, že hlavně ve verzi QV je cena dost nastřelená..
-
Opraví kde kdo…jo, to známe. Olej taky kupujete v tesku?
-
já si auto snažím servisovat sám, takže mě to nějak netrápí.. Mobil 1 v tescu nemaj :P
-
Za mě to většinou vyhrává Kia. Je levnější, takže si za jednoho superba koupím postupně dvě auta, na každý záruka 150kkm. Jestli někoho dojímá značka, budiž. Mě zajímá, jestli v tom nebolí záda a jinak už jen TCO. Na imidž upřímě kašlu.
-
Maj i jiný motory než do sekačky?
-
Maj i jiný motory než do sekačky?
A to je právě to, že fakt neřeším kde ten motor vzali. V záruce je, celkem jede a jestli ho má někdo jiný jen jako startér mi je přesně tam :-D
-
No aspoň 110 koní?
-
Nevím. Je mi to jedno. Ono je celkem wurst, kolik má ten který motor koní v maximálních otáčkách, protože ty prakticky nepoužívám. Mě zajímá, jestli rozhýbe auto nějakým pro mě použitelným způsobem.
Sice nechápu, proč řešíš nějaký konkrétní počet koní, když neznáš váhu auta, co to je za motor, atd, ale budiž, asi je to pro tebe důležité. Tak se podle toho zařiď.
Já sem píšu můj názor, který pana kolegu třeba zaujme. Pokud tebe nezaujal, budiž. Já ti ho necpu :-)
-
Výkonem motoru začínám, protože se bavíme o pohodlným autě na dálnici, takže budu předpokládat, že máš soudnost mluvit o něčem jiným než nákupní kabele. Takže mám odhad jaká bude minimální hmotnost a pokud by to bylo pod 110 koní, je jasný, že to nepřipadá v úvahu, protože to rozumně nerozjede 4 lidi na 180. Detaily můžem řešit potom :D
-
Aha, tak já nejezdím většinou ani se 4 lidmi, ani 180 :-) Pokud ty potřebuješ Cayenne, kup si Cayenne.
Mě vyhovuje řešení více levnějších aut s dobrou zárukou, než jednoho drahého.
-
Eh? Proč bych jezdil v něčem, co je špatný na všechno a dobrý na nic? Ptám se jenom na normální motor. Dnešní konfekce bohužel podstatně selhává v tomto kritériu.
Každopádně lidi, co najezdí větší desítky tisíc ročně, už myslím i řeší, jak dlouho jim to cestování trvá, a těch 50 km/h se pozná. Pro obchodní cestující v DE je myslim 180 běžná cestovní rychlost…a nemusí hned mít plný auto lidí, ale třeba půlku kufru plnou věcí, whatever. Prostě běžná konfekce 90-110 koní je na tyhle trasy slabá jak čaj. Ono i dkyž člověk jede sám, tak není moc pohodlný zrychlovat na cestovní rychlost půl dne a to opakovat po jakýmkoli zabrždění…stále platí, že objem nenahradíš ani čtyřma turbama, uhnije si může vymejšlet co chce…
-
Eh? Proč bych jezdil v něčem, co je špatný na všechno a dobrý na nic? Ptám se jenom na normální motor. Dnešní konfekce bohužel podstatně selhává v tomto kritériu.
Mám už několikáté Volvo roku pre2k, ale raději bych při další bouračce seděl v Cayenne, to jen abych nastínil výhody toho vozu. Jsou životní situace, kdy mi dává smysl nová fabia, třeba když člověk denně dojíždí za prací 160km a večer zase 160km zpět (a takových lidí znám několik a všichni mají novou škodovku protože to vyšlo nejekonomičtěji a dokud je to nové tak se na to dá i celkem spolehnout).
-
eRoo:
Alfa byla ve výběru, měl jsem telefonicky domluvenou předváděcí jízdu, potvrzenou z firemního emailu, takže si firmu dealer mohl s klidem vygooglit, zjistil by, kolik zhruba točíme a že když mám stejný příjmení jako majitel, asi moje finanční prostředky na služebák budou na jiné úrovni než u korporátních obchoďáků... Po doražení na místo se na mě prodejce koukl, řekl, že očividně nemám peníze (přijel jsem v 10 let starým SUV, svetr, kožená bunda, na ruce hodinky s větší pořizovací cenou než je jeho měsíční plat) a že si nenechá ojíždět auto od nějaký švorcáka. Ani dovnitř jsem si nesedl. Tak jsem ho poslal do hajzlu a zařekl se, že od značky, která nechá svoje výrobky distribuovat podobný trotly si nekoupím ani triko. Navíc Alfa nemá použitelnou kombinace pohonu (benzín 200k+ s manuální převodovkou, QV je opravdu mimo moje možnosti), nebyl důvod se s ní déle zabývat.
qoyi: pokud bych měl jezdit denně dohromady 320km za prací, požadoval bych asi trošku jiný komfort než je nová Fabia a předpokládal bych, že ta práce mi umožní koupit si něco lepšího než je nová Fabia. Ale každému co jeho jest.
Mimochodem, někde jsem zahlídl, že Kia chystá RWD sedan, který by ve vrcholné verzi mohl mít kolem 400 koní+samozřejmě nějaké slabší deriváty. Přetáhli totiž tuším nějakého šéfa z M divize BMW. Jestli to nacení úměrně tomu, že jsou pořád považováni za lowcost značku, mohl by to být solidní kauf. Uvedení na trh tuším late 2017?
-
qoyi: pokud bych měl jezdit denně dohromady 320km za prací, požadoval bych asi trošku jiný komfort než je nová Fabia a předpokládal bych, že ta práce mi umožní koupit si něco lepšího než je nová Fabia. Ale každému co jeho jest.
Jsou lidi, kterým je úplně jedno v čem jezdí, třeba jako já. Na silnici trávím bohužel více času než chci, jeden den jedu přes půl republiky se soukromou dodávkou s pár kW, druhý den na akci do Berlína s vlastním 20 let starým Volvem a další den najezdím po jednom malém městě s dalším 15 let starým vrakem v absolutně nevyhovujícím technickém stavu přes 100km služebně. Čim levnější provoz a vyšší spolehlivost, tím (dle mých hodnot) lepší. Fabia se mi pro účelové dojíždění do práce za hranice (kde se cesťák proplácí paušálně) jeví jako rozumná volba (s důrazem na záruku, spotřebu a spolehlivost nového vozu = nízká cena na km), také je pozoruhodné její lokální rozšíření, z čehož vyplývá dostupnost náhradních dílů za několik let. Již několik měsíců jezdím služebním autem bez posilovače a že by mi to nějak vadilo se říct opravdu nedá. A novej mercedes opravdu není nic po čem bych toužil, tyhle high-level-society hodnoty jdou taknějak absolutně mimo mě. Btw, co máš za hodinky?
-
Dát mi zaměstnavatel v 21. století auto bez posilovače tak mu poděkuji a koupím si radši svoje auto.
Jinak tyto názory, oktávka je nejlepší na světě, automat je zbytečnodt apod. většinou říkají lidé ze slabších sociálních vrstev kteří neměli možnost v něčem takovém ani sedět. Půjčte těmto lidem nový Mercedes na týden a pak se jich zeptejte na jejich názor, do tý doby totiž vůbec nevědí o čem mluví, neberte si to hlavně nikdo osobně.
Ono taky dřív byla zbytečnost centrální zamykání a odemykání ale dokážete si představit jak dneska manželce zevnitř otvíráte dveře?
-
Vono stačí je posadit do luxury auta z 80. a 90. let a hned je ty jedničkový vochcávky a fóbie nejlepší na světe přejdou.
Na druhé straně někomu fakt stačí přibližovadlo i dneska filcka. Ale nějak nechápu, jak se toto dostalo do debaty o luxury cars. U té Kie sem vo tom slyšel, no bavit se můžem až bude slušný auto se slušným motorem na trhu.
-
...
S jedničkovou ochcávkou mám taky spoustu naježděno, stejně jako s fabií I v 1,9TDi motorizaci a opravdu si nemyslím že to jsou špatná auta. Je třeba přemýšlet trochu ekonomicky a to také v lokálních podmínkách. Do Saaba jsem nešel čistě z důvodu nedostupnosti dílů v mé lokalitě.
Do felicie bych osobně i šel, pokud bych v ní mohl mít legálně umístěn ochranný rám a to z důvodu nedostatečné tvrdosti karoserie.
-
Feldu jsem rozstřískal čelně o kamion a vydržela. A to jí v době nárazu bylo víc let než mně ;D
add Fabia: Tohle není o sociálním aspektu. Pokud mám trávit 3-4 hodiny za volantem, nechtěl bych to trávit v nějakém mini-autě, z kterého vylezu polámanej. Naopak, preferoval bych větší sedan s výkonovou rezervou, který mi cestování zpříjemní a z kterého vylezu připraven pracovat. Ale jak říkám, každému podle jeho chuti. Třeba si majitel peníze užívá jinak :)
-
Do Saaba jsem nešel čistě z důvodu nedostupnosti dílů v mé lokalitě.
Nemám s tím nejmenší problém, teda snad kromě plastovýho víčka nádržky na ostřikovací tentonc. Tvrdí se jak je to s dílama špatný, no Kučera má i jako v podstatě výhradní specialista na Saab v ČR všechno, a z běžných dílů se toho ranec dá pořád sehnat po e-shopech od kvalitních výrobců. Obrovská výhoda je, že s ohledem na množství aut na silnicích se do toho nemontuje šrot jako strachlajn, protože se jim nevyplatí to v tak malé sérii bouchat. Takže zatím všechno co sem tam dával jsou ověřené firmy, co to dělají desítky let, i když to je třeba už díl od jedné jediné firmy v nabídce. A i když spoustu těch značek třeba ani neznám :D A výběr je pak ovšem stejně od dvou, tady od těch firem ze shopu, a pak zpravidla originál Saab od Kučery (případně Skandix). A jinak pomalu uvažuju, že si to budu vozit i ze Skandixu sám, místo kupování přes Kučeru. Každopádně mnohem horší je sehnat někoho na servis specifičtějších věcí (třeba elektrika), kór u předfaceliftové 9000. Ovšem na novější, tj. 900 NG a dál, to ještě dělá podstatně víc lidí.
Jako auto na dlouhý trasy a/nebo náklad mě fakt docela zaujalo Volvo 740/940 kombi v atmosféře+plyn. Musím říct, že jsem si myslel, že na tom bylo Volvo tehdá s motorama podstatně hůř. Přitom už počátkem 80. let tahali ze 2.3 atmosfér 130 koní i víc.
-
teda představa, že bych jezdil byť v nové fábce denně 300+km je dost šílená.. dva měsíce jsem jezdil za prací 110km dohromady denně ve starém, celkem svižném po delší době, ale malém autě a bohatě mi to stačilo.. zvlášť pokud by nebyla proplacená cesta..ale proti gustu:)
Stepa: tak to mě opravdu mrzí, že kvůli nějakýmu ňoumovi vás odradila celá značka, ale bohužel ve vedení v itálii ani neví, že dotyčný existuje... já třeba mám dobrou zkušenost, byl sem se podívat na novou corsu v "nejsilnějším" motoru, protože ještě mám její starší předchůdkyni a byl sem celkem zklamaný, mimojiné jsem upustil od myšlenky nového auta za cenu toho, že to bude líná holota.. a s prodejcem jsme se zakecali až tak, že mě vzal do zakázaných prostor, kde měli schované právě dvě giulie, ještě zapečetěné.. no nakonec jí i nastartoval :)) takže kvůli jednomu bych nezatracoval celou značku ;)
ohledně kie, nikdy mě nějak nezajímala, pro mě nic moc auto... pak sem ale měl možnost jet v novějším Ceedu, byl sem opravdu mile překvapenej, jak sem se s tím autem rychle zžil, jízda pohodová.. co je teda nepochopitelný tak interiér a rozmístění některých tlačítek, třeba palubáku... jinak některé kie jsou už i celkem pěkný, asi to nebudou úplně špatná auta, ale nic po čem bych prahnul:)
Já bych Behemota asi posadil do nový fábky, nebo octy RS, možná by se divil, pokud jezdí ve dvacet let starém saabu(?), že to zas taková tragédie není:)) samozřejmě nelze se bavit o rychlosti auta jako takového, sáby jsou zajímavé v aeru, 9000 se mi strašně líbí, pak ještě nějaký.. ale interiér trágo a kdyby to bylo tak super auto, určitě by jich jezdilo víc..:) ale musím souhlasit, že dnešní výběr motorů napříč značkama je žalostná.. už ani bmw nedělá nic pořádnýho..
jak tu někdo uvedl, že čistý výkon je zkrátka relativní položka, auto může mít 150koní a pořád bude pomalejší než druhé se 100... zpřevodování, váha, průběh výkonu, řidič...
-
Za cenu RS mám několik starších aut s kompletní generálkou fplnýpalbě (vč. tuningu motoru), tzn. uvedeny do stavu lepšího, než nový, z nich každý jedno je ve všech ohledech o třídu výš, než ta fóbie nebo octofka. Asi takle ti to řeknu. (hint: Saab 9-5 fkombíku, ale takovejch aut bude jistě víc)
Jako jo, v RS to nabízí konečně slušný výkony, ale cenově upadli na palici.
Jinak v novějších octofkách sem se párkrát svez, sice jako pasažér, ale celkově nemůžu říct, že by mě to nějak uchvátilo…
-
když už to tu je jak na novinkách, tak si to nenechám ujít ;)
jak tu čtu o těch koních a otáčkách, tak mi to připomělo
"koně prodávají auta a krouťák vyhrává závody"
což je přesně důvod, proč nafta vždycky táhne líp - protože má turbo, než historický benzíny
nevýhodou automatu v evropě byly servisní náklady, což se samozřejmě výrobcům nelíbilo, tak vymysleli dvouhmotový setrvačník
tj. dnes už to není o penězích, ale o osobních prioritách
repas automatu je za stejný prachy jako nová dvouhmota
za mě, 3,0D ; 6hrnků ; 160kW ; 500Nm 8)
-
A samozřejmě do kolon do centra města, žejo.
-
naštěstí ne
ročně tak 30 po těch komunikacích, kde musím mít nálepku
a dalších 20 druhým, co slouží na fyzickou práci
městům se pokud možno vyhýbám a v tom hlavním jsem se narodil, takže kolony nechávám náplavám ;)
-
Aspoň že tak, to je docela výjimka.
-
Mike: když jsem fórum před lety objevil, domníval jsem se, že tu budou jen lidé s rychlými auty, ale postupně mi došlo, že je to tu o ideologii a rád sem chodím :) nicméně, je zajímavé se dočíst i názory na auta, priority.. :) 500Nm už je pěknej ničitel gum :D
Behemot: ono je sice hezké mít starší auto ( mám rád stará auta, kde je důraz kladen na pocit z jízdy ) po celkové GO, ale pokud bych měl takové mít na denní ježdění, asi bych se neubránil myšlence bezpečnosti.. nová auta na tom budou pořád výrazně lépe, už jen díky novějším materiálům, neopravované karoserii..
škodovka je už celkem drahý auto, to je pravda..
-
Jo, třeba Saab 9-5 na tom z hlediska bezpečnosti asi líp bude.
Konfekce…ten byl teda dobrej, měl byste dělat komika.
-
Nove vozidla na tom mohou byt prekvapive lepe Volvo vs
FIAT pardon <>
https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
Behemont:
2. v pripade spolujezdce ani moc ne
4. netvrdim, ze za kazde situace to bude lepsi - v libovolnem aute beznych proporci(nikoliv https://youtu.be/VcNlhnpVtVI?t=901) a vyssi rychlosti, tedy od jisteho pretizeni Vam to potrha tkane v tele(jak sam uvadite a neni to jen hydrodynamicky sok), takze technicky lze resit nehodu jen do jisteho bodu zvratu
5. ne tak docela, mel byste zraneny nohy, <> se chova za dane situace lepe viz 2. - dela deformacni zonu z Volva (v tanku je nejbezpecneji, dela deformacni zonu do veci, ktere smete)
Nechci hanet Volvo, na to jaky je tam casovy rozestup, unavu materialu, karoserie nebyla nova apod. se zachovalo bajecne.
-
1. tam vidím Renault
2. to Volvo 940 byl pořád nižší model na staré platformě z 80. let (na druhé straně to má jednoduchej motor atd.), nevidím tam moc výztuh, výraznější změny byly až u faceliftovaných 960
3. zdá se mi, že by z toho člověk vylez pořád po svejch
4. naopak u Renaultu mi přijde, že při větších rychlostech by člověk byl mrtvej, protože karoserie je sice extrémně tuhá, ale…to znamená extrémní zpomalení, protože karoserie nepojme téměř žádnou energii, celý se to odrazí jako balón na druhou stranu, což se i stalo; to je pro tělo extrémní zátěž a i když člověk může vypadat v pořádku, dojde k hydrodynamickýmu šoku (v podstatě potrhání orgánů, vnitřní krvácení atd.)
5. Volvo se chová tak, jak má - předek auta zmizel, což je v pořádku, proto to tam je, prostor posádky byl relativně nedotčen
Je hezký dělat s autíčkama bum, druhá věc taky je umět pochopit, co se vlastně stalo.
-
1. to jsme dva
2. je úplně jedno na jaký je to platformě, zkrátka je tostarý auto a ti co v něm bourali nemohli vystoupit těsně před havárkou a říct si o novější platformu..
3. těžko by vylezl po svejch, když mu palubka zpřerážela nohy a o hlavu se postaral volant...
4. s tím se dá částečně souhlasit, je třeba si uvědomit, že v renaultu tady není moc místo na pomalé bourání.. a taky to co nepojme karoserie, dělá například bezp. pás - před nehodou vás přitáhne o cca 10cm a v průběhu nárazu zase pouští trochu aby kompenzoval náraz a letíte do airbagu, který už čeká připraven edit: ale to je vlastně až u převážně novějších aut z vyšší kategorie.. naviják novýho bmw v lepších výbavách je téměř třikrát až čtyřikrát tak velkej jako je třeba ve starém transporteru apod..
5. to sme asi koukali na jiná videa, nebo já nevím, kde vám připadá prostor posádky nedotčen..?
jinak, doporučení pro všechny.. v zimě jezděte bez bundy, auto je za chvilku vytopené pokud vám je zima, ale v případě nárazu si vemte, jakou vzdálenost je pás od vašeho těla, klidně i 10cm.. co to udělá snad nemusím vysvětlovat.. a že se v bunde hůř řídí je taky jasný.. :)
-
Starý auto je auto ze 70. let i auto z 90. let, chceš říct, že tam není rozdíl a je to všechno stejný nebo jak?
-
to ne, chtěl jsem tím říct, že zkrátka stále ještě dost lidí jezdí v těch starejch a ono je pak vlastně téměř jedno jestli to byl o dva roky novější nebo starší vrak.. technologie bezpečnosti nebude dostačující ani v tom novějším volvu, ikdyž naprvní pohled se může zdát bezpečnější
-
Tak sni dál :D
Každopádně devítitisícovka je nová platforma a trochu někde jinde než tady 740/940. Viděl jsem a slyšel jsem o dosti dost brutálně zbouranejch kusech a každej z toho vždycky vylez a odešel po svejch.
-
ono se dá totiž dosti vizuálně brutálně zbourat auto i v celkem malý rychlosti.. ale je dobře , že vylezli :)
-
Jo, od čelních nárazů po pár otáček přes střechu…
Jako nedělám si iluze vo setkání s nějakejma lepšíma autama vyšších tříd, ale většina konfekce co jezdí na silnicích po dvaceti letech začíná řekněme dotahovat. Tak jako jsou dneska limuzíny někde jinde tak ale byly někde jinde i v 90. letech, že.
A zas je dobrý jenom nevěřit prefabrikovanejm testům, kde jde uzpůsobování na testy tak daleko, že sou výztuhy jenom tam, kde se bourá apod. Stačí nebourat podle standardu a taky můžeš bejt pěkně v prdeli. Těch pár testů kde to pokusně zkusili dopadlo docela prachbídně.
-
to stačí kouknout na testy dle amerického standardu a výsledky jsou úplně jiný.. ale musíš uvážit přece i stáří karoserie co po letech nasbírá hafo otřesů, ohybů apod. společně s korozí atd.. kdyby si vzal dvě stejný auta, jedno bude dvacet let jezdit denně silnice, parkovat venku a druhý který nikdy ven nevyjelo, necháš je srazit.. každý dopadne úplně jinak, ikdyž to budou limuzíny .
já se na to koukám spíše z tohoto pohledu, jestli mi rozumíš, co chci říct :)
-
No já shnilý auto nemám, moc velkej nájezd nemá a krom dvou lehkých ťukanců na přední nárazník je strukturální integrita celkem původní :D
Jinak dnešní auta i údajně lepších značek maj na povrchovou korozi záruku zpravidla 2-3 roky a na prorezivění kastle skrz naskrz tak 5-10 let. Tak mi povídej vo „novejch“ autech, áno? Všechno po roce 2005 starší pěti let je pomalu dneska větší riziko, než poctivý bytelný udržovaný auto stáří 20.
-
No já shnilý auto nemám, moc velkej nájezd nemá a krom dvou lehkých ťukanců na přední nárazník je strukturální integrita celkem původní :D
Jste si jist? Ja bych nebyl...tech korozi je vice stejne jako pricin jejich vzniku, nez jen mezi laiky znama povrchova:
http://www1.fs.cvut.cz/cz/U218/pedagog/predmety/1rocnik/chemie1r/prednes/Ch_predn13-Ko.pdf
http://www.sps-vitkovice.cz/texty/texty/STT/Technologie_povrchovych_uprav_VEC.pdf
Mimo koroze, zde pripada v uvahu unava materialu(svaru, lepenych a nytovanych spoju) apod.
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=55045
Ta problematika zdaleka neni tak trivialni, jak se zda.
-
Ano, obhlížím to nepravidelně z různejch stran včetně spodku a na to stáří musim říct, že to je úchvatný. Je teda nutno podotknout, že o to bylo pečováno a problematická místa (prahy, blatníky) byla udržována a případně renovována před tím, než to hnít začalo.
-
Jako nedělám si iluze vo setkání s nějakejma lepšíma autama vyšších tříd, ale většina konfekce co jezdí na silnicích po dvaceti letech začíná řekněme dotahovat. Tak jako jsou dneska limuzíny někde jinde tak ale byly někde jinde i v 90. letech, že.
A já bych radši boural v Mamutovi než v novým Sku. Traverza je traverza, jsem asociál a můj život má pro mě větší hodnotu než život kohokoliv, koho na silnici potkám :)
-
Behemot: Tak s Kiou jsme vyřízení. http://www.autoforum.cz/predstaveni/kia-prekvapila-modelem-stinger-ma-motor-v6-turbo-a-370-koni-jede-270-km-h/
8AT-> nezájem. Ikdyž ta Kia (ta slabší verze) by při rozumným pricingu, dejme tomu 900kkč vč. DPH byla zajímavá
-
Eště navíc dvě turba :D
-
No jestli ta turba budou umístěna tak debilně jako v současném 50i od BMW a jeho obměnách od divize M (M5, M6, X5M, X6M), tak nic moc :D Na současný M6 měnil známý motor v 76kkm a to je spíše výletní řidič, co měl auto spíš na masírku než na nějakou střelbu po okreskách. ::)
-
Mike: 500Nm už je pěknej ničitel gum :D
ani ne,
ono když to náhodou hrabe, tak musí všema 4 8)