30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - parkování, zastavení, stání => Téma založeno: problemo001 06 Května 2016, 16:33:29
-
Přátelé, u nás ve městě je Pěší zona a před ní cedule zakaz vjezdu a pod tím ZÁSOBOVÁNÍ 10:00 - 14:00 a 16:00 - 18:00.
Chci se zeptat, pokud má dané pěší zoně kamarád obchod s potravinami a já do pěší zony vjedu abych mu přivezl suroviny, s tím že za oknem budu mít nápis ZÁSOBOVÁNÍ a zároveň i papír k jakému obchodu jedu, bude vše v pořádku a pokuta mě nečeká?
Ocitl se mi totiž za oknem lísteček od zdejšího Městapa abych se dostavil podat vysvětlení proč jsme tam byl a že to mají zdokumentované fotografiemi.
-
Nikam nechoďte. Až přijde něco dalšího, dejte vědět.
Ona je totiž velká legrace, že takto definovaný zákaz se týká pouze zásobování a pouze v uvedených časech :-)
-
Počkám, jestli vůbec pošlou něco dalšího :)
znamená to tedy, že tam mohu bez problému vozit suroviny dál a dop. značka se nevztahuje ke mně?
-
Dejte sem fotku té značky včetně umístění, ok? Třeba tam je něco malinko jiného.
Nebo třeba link na street view, pokud se mezitím něco nezměnilo.
-
Hezký den,
značku jsem vyfotil a velice se omlouvám, měl jsem v paměti (nevím proč), že je tam zákaz vjezdu, ovšem žádný zákaz vjezdu tam není, jen je tam značka pěší zona, pod tím zásobování s časy a nakonec ještě pod tím max. 3.5t a cyklistům vjezd povolen :/
značka se nachází na souřadnicích 49.909253, 15.392175
-
Doporučuji Vaší ctěné pozornosti Vyhlášku 294/2015, kterou se provádí ZPPK. Zde konkrétně popis k dodatkové tabulce E13, odpověď tam najdete sám.
Jinak na městapo se nereaguje (zbytečná ztráta času, jsou do nedovzdělaní debilové), lísteček odnes vítr či recyklátor do sběrny, na případné dopisy od městapa se též nereaguje; reaguje se až na výzvu od úřadu - pokud vůbec něco dojde. Dodací list či jaké máte papíry v ruce z inkriminovaného data/hodiny si uschovejte.
-
Priste to dejte jeste inverzne a zrcadlove, aby se na ten obrazek dobre koukalo.
-
Doporučuji Vaší ctěné pozornosti Vyhlášku 294/2015, kterou se provádí ZPPK. Zde konkrétně popis k dodatkové tabulce E13, odpověď tam najdete sám.
Jinak na městapo se nereaguje (zbytečná ztráta času, jsou do nedovzdělaní debilové), lísteček odnes vítr či recyklátor do sběrny, na případné dopisy od městapa se též nereaguje; reaguje se až na výzvu od úřadu - pokud vůbec něco dojde. Dodací list či jaké máte papíry v ruce z inkriminovaného data/hodiny si uschovejte.
Vyhlášku jsem nalezl http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/legislativa/dopravni-znacky.pdf, i s techtem "zásobování", pořá mi ale není jasné, pokud budu mít za předním oknem cedulku "ZÁSOBOVÁNÍ" a povezu známému do obchodu suroviny, mohu do dané zony vjet? Znýmý mi určitě rád potvrdí, že jsem mu tam vezl věci.
Priste to dejte jeste inverzne a zrcadlove, aby se na ten obrazek dobre koukalo.
Obrázek jsem sem nahrál v normální poloze, což si můžete ověřit, když rozkliknete obrázek na nové stránce, že se zobrazí normálně, ovšem fotku otočil příspěvek sám.
-
Kdy ž jsem před x lety zavážel brněnskou pěší zonu, tak jsem musel mít za oknem vyjímku zakoupenou na Měú. Byly různé typy vyjímek za různé ceny (moje 5000,-) a na různé ulices roční platností. Jednou jsem musel jet bez vyjímky a hned jsem nafasoval 500,- Jak je to v současnosti netuším, ale takhle to bylo před cca 10 lety.
dokonce to platí i dnes: https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-technicky/odbor-dopravy/oddeleni-verejne-a-individualni-dopravy-dopravni-urad-a-drazni-spravni-urad/organizace-dopravy-v-centralni-oblasti-historickeho-jadra-mesta-brna/
-
1) Nejsem si vědom, že by moje město mělo něco takového zpoplatněno místní vyhláškou,tudíž by mělo stačit mít tam jen to ZÁSOBOVÁNÍ měl by to být ok?
2) Co když tam vjedu v čase, který je uvedený na dodatkové značce, ale vyjedu až třeba za hodinu už po vyobrazeným čase?
-
@matadoři: pokud blábolím, opravte mě, toto není moc moje parketa
ad 1) nepochybně nikoli. Ta cedulka je právně o ničem. Podstatné je, zda jste tam byl oprávněně ve smyslu zákona či nikoli. Pokud Vás ouřad vyzve k podání vysvětlení, co jste tam v té době dělal, je důkazní břemeno na Vaší straně. Důkaz lze provést např. listinou (faktura, dodací list, smlouva) či svědeckou výpovědí. Pokud důkazní břemeno unesete již při podání vysvětlení, nebudete obviněn a případ odloží. Pokud neuneste, bude zahájeno správní řízení, ve kterém Vás ouřad obviní a vy můžete provádět/označovat další důkazy ve svůj prospěch.
ad 2) tento dotaz zde již několikrát padl a nepamatuji se, že by na něj někdo odpověděl. Pokud bych si mohl dovolit vlastní výklad, tak je to doba kdy se tam zásobovací vozidlo může vyskytovat. Žádná slovo, ze kterého by se dalo odvodit, že že jde o "vjetí" či "vyjetí" tam nevidím. Takže vjet po začátku a opustit před koncem. Nijak zvlášť si za tím nestojím.
-
Děkuji za vysvětlení :)
Takže až mi úřad pošle dopis abych podal vysvětlení, stačí aby mi majitel obchodu potvrdil svědectvím, že jsem mu tam vezl suroviny a tím by to mělo být ok.
Děkuji a přeji hezký zbytek pátečního večera.
-
Vezmu to postupně. Nejdřív jak se k tomu postavit - aktivně reagovat na lísteček nemá smysl. Pokud to MP rovnou nepředá úřadu, ale pozve si vás nejdřív sama k podání vysvětlení, tak není nutné tam chodit, ovšem když to uděláte nebo jim třeba písemně sdělíte, že jste zásoboval obchod xy, tak tím taky nic nezkazíte. Normálně bych radil se na ty poloopice vykašlat, ale jestli tam budete jezdit zásobovat pravidelně, tak se opakované interakci s nimi patrně nevyhnete a jelikož jste zjevně v právu a nemáte potřebu nějak kličkovat, tak tím, že s nimi budete komunikovat, se třeba dostanete na nějaký jejich whitelist. Když to totiž sestřelíte až na úřadu, tak opicím se žádná zpětná vazba nedostane a příště budou postupovat stejně.
Až vás k něčemu vyzve úřad (k podání vysvětlení, případně rovnou zahájí nějaké řízení), tak jim v prvním kole doložte to zásobování. Když nedají pokoj, tak to sem pak pošlete, tohle půjde rozsekat s prstem v nose.
Teď pár náhodných poznámek k diskusi.
znamená to tedy, že tam mohu bez problému vozit suroviny dál a dop. značka se nevztahuje ke mně?
Jak správně upozornil opas, ta dodatková tabulka je totálně zmatená. Patrně byla myšlena jako výjimka pro zásobování v daných časech, ale formálně dělá pravý opak. Pro řidiče to má ten důsledek, že je prakticky nevymahatelná - kdokoliv kdo není zásobování se může odvolat na formální výklad a kdo je zásobování na zdravý rozum, vyhrát by měli oba.
Kdy ž jsem před x lety zavážel brněnskou pěší zonu, tak jsem musel mít za oknem vyjímku zakoupenou na Měú.
Režim výjimek může fungovat, ale v takovém případě by tam nesměla být ta generální výjimka stanovená dodatkovou tabulkou (mimo zásobování). Tj. byl by tam natvrdo zákaz.
1) Nejsem si vědom, že by moje město mělo něco takového zpoplatněno místní vyhláškou,tudíž by mělo stačit mít tam jen to ZÁSOBOVÁNÍ měl by to být ok?
No tohle ani vyhláškou upravit nelze. Co znamená zásobování je stanoveno v té prováděcí značkové vyhlášce k ZPPK a obec se v tom nemůže nadále nějak vrtat svojí vyhláškou (OZV), např. tak, že kdo zásobuje pekařství musí mít za oknem kartičku s houskou a kdo zásobuje bordel, musí tam mít fotku pana ministra. Provoz na PK komplexně upravují zákony a chce-li do toho obec nějak zasahovat, tak jedině na základě výslovného zmocnění stanovené těmito zákony (např. nařízením, kterým se upravuje režim parkování v zónách, nebo tím udělováním výjimek ...).
2) Co když tam vjedu v čase, který je uvedený na dodatkové značce, ale vyjedu až třeba za hodinu už po vyobrazeným čase?
@matadoři: pokud blábolím, opravte mě, toto není moc moje parketaad 2) tento dotaz zde již několikrát padl a nepamatuji se, že by na něj někdo odpověděl. Pokud bych si mohl dovolit vlastní výklad, tak je to doba kdy se tam zásobovací vozidlo může vyskytovat. Žádná slovo, ze kterého by se dalo odvodit, že že jde o "vjetí" či "vyjetí" tam nevidím. Takže vjet po začátku a opustit před koncem. Nijak zvlášť si za tím nestojím.
Vidíte, a já to vjetí našel a ani to nebolelo ... u definice značky B1. Zákaz vjezdu všech vozidel v obou směrech. Značka zakazuje vjezd všem druhům vozidel. Tedy logicky značka zakazuje bodově vjezd, nikoliv jízdu za ní. Když tedy za určitých podmínek (v nějakém čase pro nějaká vozidla) neplatí, tak ji lze projet. Tedy klidně lze i v 17.59 projet hranicí zóny (jedete-li někoho zásobovat, dodatkovou tabulku beru tak, jak byla zamýšlena) tak poté, co odzásobujete, můžete v klidu vyjet nebo za předpokladu, že stojíte někde, kde se to smí, tam klidně týden zůstat zaparkovaný. MP z toho sice asi budou mít nějaké cukání, ale nevidím způsob, jak by za tohle mohli někoho potrestat, bude-li se bránit.
-
Podle mého ta značka až tak úplně zmatená není, ale určité nejasností lze nalézt.
1. IP 4b jednosměrka
2. IZ 6a Ve spodní části značky se vyznačuje vhodným nápisem nebo symbolem, kterým vozidlům je vjezd do této oblasti povolen a popřípadě v jaké době. Takže ano, v uvedené době je povolen vjezd do pěší zóny vozidlům zásobování. Stát tam pak asi mohou libovolně dlouho a odjet mohou kdykoli....
3. B 13 zákaz vjezdu všech vozidel s okamžitou hmotností nad 3,5 t (i kdyby to bylo zásobování v povolené době)
4. to je divné, napadají mne dvě možnosti
4a. prostý žvást, že zyklouni mohou, není to tedy DZ
4b. DT E 13, která se vztahuje k B 13, tedy mohou cyklisté i s okamžitou hmotností nad 3,5 t, ale pouze ti, kteří zásobují.
Aby to dávalo smysl, který patrně chtějí, muselo by být pořadí B 13 a E 13 prohozené. Pak by se E 13 "zyklouni mohou" vztahovala k pěší zóně a nikoli k B 13. A nebo by to byla integrální součást IZ 6a, pouze technicky na dalším plechu. Úplně čisté by bylo na IZ 6a pořadí nápisů
- "zyklouni mohou",
- "ZÁSOBOVÁNÍ A až B, C až D"
a nakonec B 13.
-
Děkuji mnohokrát všem za řádné vysvětlení, velice si toho vážím a určitě se mi tyto informace budou hodit k bránění, až mi úřad pošle dopis pro podání vysvětlení (jestli vůbec dorazí, jen lísteček mi tam městapo nechalo ale to vzal asi vítr) :)
... Tedy klidně lze i v 17.59 projet hranicí zóny...
Ano, jelikož tam asi budu jezdit častěji (1-2 do týdne kvůli potravinám) a pokud bych se náhodou zrdžel a projel okolo dané značky například v 18:01 a Městapo to mělo zaznamenané na kameře nebo vyfoceno atp. protože by si na mě prostě počkalo, znamená to tedy, že značka stejně nemá právní oporu, protože je špatně sestavená? ???
-
Aha, tak se omlouvám, značku beru na milost, nevšimnul jsem si na tom otočeném obrázku, že to je v rámci IZ 6a (pěší zóna), myslel jsem, že jde o ten zákaz a časy a zásobování jsou na dodatkové tabulce (kde ve skutečnosti jsou ti cyklisti).
Značka je divná, ale její výklad je víceméně jasný. Je to pěší zóna, tedy uvnitř platí režim podle § 39 ZPPK (vjet smí jen ten, kdo je uveden na značce, jezdit se smí jen 20 km/h, je třeba dávat pozor na chodce, kteří se smí pohybovat libovolně, musí ale umožnit vozidlům projet, parkovat se smí jen na označených parkovištích). Kdo a kdy tam smí vjet má být v dolní části té značky - tady je trochu problematické, že tam je použit symbol značky B 13 (zákaz vjezdu nad x tun) nikoliv jako dopravní značka, ale jako specifikace podmnožiny vozidel (což je značně kreativní, ale dejme tomu).
Problematická je ta spodní vodorovná čára, protože na vzoru je jen jedna čára, která odděluje oblast značky, kde má být pomocí nápisů a symbolů uvedeno, kdo do zóny smí vjet. Takto není jasné, jestli náhodou tou spodní čarou nekončí IZ 6a a to pod ní není pokus o B 13, jako by byla samostatně na tom sloupku pod IZ 6a, případně je to pokus o nějaký hybrid IZ 6a (pěší zóna) a IZ 8a (zóna s dopravním omezením). Další věc, která není na první pohled jasná, je to, že je-li ve spodní části značky víc podmínek (zde konkrétně a) zásobování, b) určené časy a c) jen do 3.5 t), tak nikde není stanoveno, jaká je mezi těmito podmínkami je vazba (jestli je nutné splnit kumulativně všechny, nebo stačí libovolnou z nich, případně je nutno kumulativně splnit určení času a určení vozidla, ovšem u toho vozidla stačí splnit libovolnou z podmínek, tj. být buď zásobováním, nebo do 3.5 t).
Dodatková tabulka E13 (cyklisti) je taky divná. E13 obecně může zpřesnit nebo omezit značku. Pěší zónu ale nelze omezit jen pro některá vozidla (protože zavádí celkově odlišný režim uvnitř pro všechny a nemůže se tam vozidlo A chovat jako v pěší zóně a vozidlo B, jako by tam zóna nebyla). Omezení si lze představit leda paušální, tedy např. časové. Zde tedy musí jít nutně jít o zpřesnění, což odpovídá i tomu textu, takže když si odmyslíme, že správně by to mělo být součástí té spodní části IZ 6a, je to patrně v pořádku, resp. zde výkladový problém nenastane (pěší zóna platí, cyklouši tam smí při dodržení režimu zóny).
Pokus o útok na značku jako takovou je možný, argumentů je dost (spodní vodorovná čára, dítě vpravo - provedení neodpovídá vyhlášce, B 13 jako symbol pro druh vozidla, může tam libovolné zásobování NEBO kdokoliv pod 3.5 t), ale úspěch by byl nejistý, přecijen cíl té značky kromě vztahu mezi zásobováním a zákazem nad 3.5 t je celkem jasný.
Pokud jde o to, jestli tam v těch časech lze vjet nebo jezdit, tak tady bych si byl celkem jistý, že by to šlo uhájit, i když by to patrně MP o SO zkoušeli. Odvolal bych se na slovo vjezd v § 39(4) ZPPK i ve vyhlášce s tím, že kdyby měla být ve vymezených časech zakázána i jízda uvnitř té zóny, tak by to tak zákonodárce napsal. Navíc tady jde argumentovat i absencí zavinění, pokud budu tvrdit, že kolem značky přijel jeden řidič a odjet měl jiný.
-
Značka je sestavená podivně, patrně prodělala vývoj v čase - zyklouni byli doplněni k původním DZ. Nedomnívám se, že by ta sestava jako celek byla právně neplatná. Bezesporné jsou
- jednosměrka,
- pěší zóna - i když DZ není přesně podle zákona, význam patrně nepopiratelný,
- povolení vjezdu vozidel zásobování v uvedených časech,
- zákaz vjezdu vozidel nad 3,5 t.
Sporný a obhajitelný je výskyt vozidla zásobování mimo povolenou dobu, pokud tam v povolenou dobu vjelo. Ale před soud bych s tím nešel, pokud by nešlo o překročení o dobu, přiměřenou vyložení nákladu.
Dále může býti sporné, zda tam mohou cyklisté, ale po těch nikdo nepůjde.
Opasova poznámka míří na situace, kdy ouřada nechápe význam textu v prováděcí vyhlášce a text nesloží tak, jak zde, ale pro "zvýšení srozumitelnosti" tam napíše MIMO ZÁSOBOVÁNÍ A až B. Formalistický význam pak je, že tam vjet mohou všichni (zde pod 3,5 t) furt kromě zásobování v uvedený časový úsek.
Výskyt vozidla po čase povoleného intervalu obecně je obhajitelný. Nevím, jak je to nyní, ale kdysi byl řízen provoz mezi Hvězdou a Ovčárnou DZ s intervaly, kdy byl povolen vjezd do silnice - pochopitelně na obou koncích komunikace nebyly stejné. Vozidlo se v úseku, dlouhém, 5,5 km oprávněně vyskytovalo i po uvedené době.
EDIT: jak píše pan hh, jest otázkou, zda B 13 je právně součástí IZ 6a (protože je na stejném plechu), či samostatná DZ. Já ji pořád beru jako samostatnou DZ, i když je technicky provedena v jednom kuse s IZ 6a, protože B 13 v IZ 6a IMHO nemá co dělat. Proto mám tendenci nápis "zyklouni mohou" brát jako DT E13 k B 13, což vede k dříve zmíněnému humornému závěru.
-
EDIT: jak píše pan hh, jest otázkou, zda B 13 je právně součástí IZ 6a (protože je na stejném plechu), či samostatná DZ. Já ji pořád beru jako samostatnou DZ, i když je technicky provedena v jednom kuse s IZ 6a, protože B 13 v IZ 6a IMHO nemá co dělat. Proto mám tendenci nápis "zyklouni mohou" brát jako DT E13 k B 13, což vede k dříve zmíněnému humornému závěru.
No, jak to zamýšlel autor, to nevím, ale pokud to fakt myslel jako samostatnou značku, tak to udělal neplatně, protože pak by ta B 13 neodpovídala provedení (nemá co dělat uvnitř toho bílého orámovaného pole), to by IMHO byla tak závažná vada, že by byla značka neplatná. Navíc by pak absolutně nedávala smysl ta dodatková tabulka, takže když budeme předpokládat racionálního značkodárce, tuto variantu vyloučíme.
Takže jde buď o kreativní způsob, jak definovat "jen vozidla do 3.5 t" (nikoliv zákaz vjezdu pro ty těžší), nebo jak jsem psal, pokus o vytvoření nějakého hybridu IZ6a a IZ8a (jako že to je pěší zóna, ve střední části je vymezení kdo do pěší zóny smí vjet, a ve spodní části pak jsou další uvnitř zóny platná omezení). Varianta "hybrid" by samozřejmě taky znamenala absolutní neplatnost, protože jakkoliv jde o nápad vcelku racionální, neodpovídá vyhlášce a to podstatným způsobem.
Tedy jediná udržitelná varianta zachovávající platnost značky je verze, že B 13 je součástí té spodní části IZ 6a a má sloužit jako symbol určující, kdo do zóny smí vjet. Jestli to je vadné nebo ne je sporné, asi by bylo lepší to vyjádřit slovně (např. "zásobování do 3.5 t" a pak ty časy), ale použití symbolu vyhláška připouští a značka asi je symbolem. IMHO to podělali hlavně tou spodní vodorovnou čarou a pak tou nejasností ohledně toho, jak jsou jednotlivé podmínky provázány. Obecně mezi omezením na vozidla a omezením časovým nejspíš bude AND (v té vyhlášce to sice není, ale lze si domyslet, že OR by většinou vedlo k absurdnímu výsledku). Tady ale dávají smysl minimálně 2 varianty:
1) (zásobování AND časy) OR pod 3.5 t -- (tj. osobáky tam můžou generálně při dodržení režimu zóny a těžké potvory jen pokud zásobují a v určených časech), o té vodorovné čáře mezi zásobováním a B 13 lze tvrdit, že tím mělo být patrně vyjádřeno to OR (bez čáry by šlo o AND) - sice to tak asi autor nemyslel, ale před SO bych tak argumentoval z důvodu, že to dává určitý smysl a cílí to k závěru o neexistenci zavinění, případně aplikaci zásady v pochybnostech ve prospěch
2) (zásobování OR pod 3.5 t) AND časy -- smí se tam v určených časech a buď zásobuju nebo jsem osobák; na otázku, proč v závorce je OR a ne AND lze odpovědět tak, že to je prostě další specifikace množiny vozidel a není důvod to s tím zásobováním automaticky brát kumulativně, představme si tam místo B 13 např. nápis REZIDENTI, dávalo by větší smysl zásobování AND rezidenti nebo zásobování OR rezidenti?
Represivní orgáni budou samozřejmě razit tu nejvíc restriktivní variantu (zásobování AND časy AND pod 3.5 t) ale vzhledem k tomu, kolik je s tou značkou problémů, mi připadá pozice popotahovaného řidiče vcelku slušná.
Taky by nebylo od věci se správce komunikace zeptat, jak to vlastně myslel, a zároveň se zeptat opicie, jak to interpretují při dozoru nad PPK :)
-
Nemám, co bych dodal. © Vodňanský a Skoumal (http://www.kytara.cz/basne/skoumal/vodnansky/)
značkodárce :D
-
Děkuji za další osvětu a za další návrhy čím se bránit, až si mě úřad pozve na vysvětlení :) :D
Dám sem vědět, jak se to bude odvíjet dále.