30kmhcz

Social networking => Policejní vysírání => Téma založeno: Jezevec 31 Ledna 2025, 16:12:52

Název: Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Jezevec 31 Ledna 2025, 16:12:52
Dobrý den všem,

Od zítra na silnice vyjíždí vozy INSID = tzv. "emisní policie".

Mám pár otázek:
1) ta "policie" je / není zařazena pod Ministerstvo vnitra?
2) Domnívám se, že patří pod ministerstvo dopravy. To si ministr buduje vlastní SS?
3) jestliže není po min. vnitra, má / nemá pravomoc zastavovat a kontrolovat vozy?
4) jak se tomu bránit, když nějaký Franta Mamrd z úřadu ministra pro dálniční poplatky se z rozhodne mne zastavit? Bude po mně střílet, nebo co?
5) jak se tomu bránit, když nějaký Pepa Zmrdný z Ouřadu pro opravu silnic se z rozhodne mi vlézt do auta a čímsi manipulovat? (Domníval jsem se dosud, že toto nesmí ani skutečný Policista ČR, o poloopicích nemluvě).

Aby jsme si rozuměli, nemám ani diesela, ani nejsem kamioňák s vyžilým tahačem.
Ale absolutně se mi nelíbí, že nějaký Honza Čuramedán mne bude zdržovat na  mé cestě do práce a pak na mne bude zkoušet gestapácké triky a kecy a samozřejmě úplatky a pokutičky.

Děkuji předem za věcné odpovědi, bez emocí a nadávek, (i když sám k nim nemám teď v této chvíli daleko)

Jezevec
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 31 Ledna 2025, 17:03:59
Není to až od 1.7.2025? Teď to snad prošlo druhým čtením.

Zatím je to koukání mrtvýmu do (_!_).
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Cz 01 Února 2025, 01:42:18
Přesně tak, zatím je to pořád ve stádiu návrhu novely zákona.
Ta inspekce má být normální správní úřad, takže jako je ČOIka, akorát, že na silnici budou zaměstnanci nosit fešácký uniformy, aby je každej hned nepřejel.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Mike 01 Února 2025, 23:31:39
a spadat to bude patrně pod ministerstvo dopravy
jak se o tom diskutuje na kamionáckém foru, patrně dobře navrženo pro techniky od PČR s výsluhou...
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 02 Února 2025, 16:04:10
Co se může stát, když mne zastaví, já vypnu motor a pak na ten jejich povel nenastartuju (tajný vypínač třeba vstřikování) startér točí a nic.
Co mi mohou ?
Předpokládám, že takové zastavení bude někde na vhodném místě mimo silnici, vozidlo tam ponechám a zavolám si taxi. Možná mi maximálně zkrátěj platnost technický, ale tu další TP už budu dělat na normálním STK.
Možná to nenastartování podpořit kontrolkou pečeného kuřete.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Martin623 02 Února 2025, 18:31:52
mě spíše děsí proč bych měl následovat někam auto s nápisem " traffic control  a  Insid ". Pokud je mi známo tak úřední jazyk je zatím čeština. Další věc se mi nelíbí, že by mi měl nějaký čudla   lézt do auta, něco strkat do zásuvky obd nebo jakkoli manipulovat s vozidlem a zbytečně mrhat mým benzínem. Budu důsledně trvat, aby do auta vstupoval s respirátorem, sterilních rukavicích, aby umístil jednorázové koberce a potah na sedadlo.
 OBD  jsem přemýšlel dát vytuněný fake. a) které nevede nikam b) které má prozkratované piny c) na některých pinech bude vysoké napětí
 
Už jsem se díval. Funkční OBD jde po otevření  krytky snadno vysadit z držáčku a může dočasně zmizet kdesi pod palubkou.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Zox 02 Února 2025, 18:38:31
Montovat do auta kvůli fízlům nějaký vypínač nebo přemisťovat OBD konektor by se mně osobně tedy nechtělo. Na druhou stranu vypnout motor, vystoupit a zamknout auto či provádět nějaké jiné obstrukce ale asi také není nejlepší nápad, protože tu je § 125c/1b.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: re4zon 03 Února 2025, 07:59:02
No právě. Takže řidič bude nadšeně spolupracovat, ale auto nastartovat nepůjde, to je ale smůla. Předpokládám, že budou chtít odebrat nebo zkrátit platnost technické způsobilosti. Můžou to vůbec (haha), je "nejde zrovna nastartovat" závada B nebo C?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Fogyn 03 Února 2025, 08:21:42
Osobně se domnívám, že "nejde nastartovat" není na STK závada.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 03 Února 2025, 08:49:14
Obávám se, že orgán k tomu ovšem dojde pomocí mozkového myšlení......
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: plešoun 03 Února 2025, 11:47:09
Budu důsledně trvat, aby do auta vstupoval s respirátorem, sterilních rukavicích, aby umístil jednorázové koberce a potah na sedadlo.
 

Také je tu § 10 1. d) (přikázat nebo svěřit samostatné řízení vozidla osobě, o které nezná údaje potřebné k určení její totožnosti), takže by měl uvést jméno a bydliště, aby mu člověk mohl namazat hovno na kliku.

Tak nebo tak, odpor bude nejspíš marný v jakémkoli ohledu, protože "my můžem".
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Fogyn 03 Února 2025, 12:05:09
Osobně asi přistoupím k "modernímu řešení" za hubičku.... Nechám si udělat kopii klíče, do které ovšem nenechám vložit chip imobilizéru a tento budu vozit v přihrádce pod volantem.... Názory?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Zox 03 Února 2025, 12:57:20
Tato teoretická řešení jsou sice hezká, ale dokud se nevyzkouší v realitě, jsou k ničemu. Bohužel ve starých dieselových křápech jezdí převážně hujeři, kteří to pětikilo fízlům zaplatí a ještě poděkují.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 03 Února 2025, 15:14:58
Fogyn: Ano, takto to mám již dnes. Z důvodu určitých úprav na vozidle a nějaká STK v blízké vzdálenosti je skoro vždy. Ještě jsem využít nemusel.

Zox: jenže tohle bude spíš problém pro nedávno nové vozy. Kuchnuté DPF, úpravy EGR, atd..

Zařízení na bázi USB killeru by se mi líbilo. Ale tam asi hrozí zajištění vozu a následně znalecký posudek, atd..

Obyčejné zajištění krytky OBD nějakým bezpečnostním šroubem nebo vnitřním magnetickým zámkem. Ať si to chlapci urvou.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Martin623 03 Února 2025, 15:27:59
Montovat do auta kvůli fízlům nějaký vypínač nebo přemisťovat OBD konektor by se mně osobně tedy nechtělo. Na druhou stranu vypnout motor, vystoupit a zamknout auto či provádět nějaké jiné obstrukce ale asi také není nejlepší nápad, protože tu je § 125c/1b.

Vysunout OBD konektor  i s kabeláží a strčit ho volně o par centimetrů jinam do útrob palubky trva max. 3 minuty. Zatím jsem potřeboval OBD jen na STK resp. měření emisí.-t.j. 1x za 2 roky, žádná závada se mi nikdy nerozsvítila , takže jsem ho zatím k ničemu nepotřeboval. Nasunout na původní místo jiný  úplně slepý nebo prozkratovaný trvá minutu.  Třeba u jiných aut to je větší pakárna. Upřímně řečeno se mě problémy s emisemi zatím přímo netýkají. V prosinci 2024 jsem měl ještě velké rezervy, ale rozhodně těm parazitům nehodlám zjednodušovat práci. Vtip je v tom, že po kontrolní kontrole INSIDem jsem horizontu pár minut schopen zajet na nejbližší ME s původním funkčním OBD na svém místě a úspěšně projít ME.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Zox 03 Února 2025, 16:15:59
Hugo > to je pravda, avšak oni půjdou po starších čoudících autech, aby mohli tvrdit, jak devět z deseti aut neprošlo a jak je buzerace řidičů nepostradatelná.

Martin623 > Přesunout OBD konektor na jiné místo a nahradit jej nezapojeným vypadá asi jako nejčistší řešení. Přinejhorším zkrátí technickou a na stk už bude použitý ten správný konektor.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Fogyn 03 Února 2025, 17:49:39
Přinejhorším zkrátí technickou a na stk už bude použitý ten správný konektor.
Nicméně to je "pokutička" několik tisíc (za tu technickou), to ten klíč bez chipu IMHO vyjde zadarmo (že fízl nenastartoval není důvod na zkrácení technické) a ještě má potenciál fun factoru - "hej, než si na to šáhl fungovalo to, fízl mi rozbil auto!!" (Přece nebudu "spolupracovat" - tady máš klíč a dělej co potřebuješ)
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 03 Února 2025, 18:42:47
https://www.psp.cz/sqw/text/orig2.sqw?idd=246383
Kdo si chce počíst.

Je tam pasáž o možnosti doručovat veřejnou vyhláškou, pokud se adresátovi nepovede do zahraniční doporučit. Mohlo by se to využít i pro Helmutha? Veřejné výsledky ORV budou brzo plné. Nebo to platí pouze pro podnikatele? Mohl by být Helmuth OSVČ (zahraniční ekvivalent)? O snaze SO sehnat opatrovníka jsem snad nikdy neslyšel? Že by 106ka na všechny ORV, kolikrát se o to pokusili?

Ze
zkušeností úřadů vedoucích přestupková řízení lze dovodit důležitý poznatek, dle něhož velké
množství těchto řízení vedených vůči subjektům usazeným v zahraničí končí neúspěchem, nebo se
je dokonce ani nepodaří zahájit. To má zásadně negativní dopad na vynutitelnost pravidel
obbsažených v uvedených 3 zákonech a na ochranu veřejných zájmů, jež mají být skrze tato pravidla
chráněna. Jedním z klíčových důvodů tohoto neutěšeného stavu je nemožnost řádně doručovat
v řízení o přestupku adresátům, jejichž sídlo nebo pobyt, popřípadě adresa pro doručování je
v cizině. Podle § 22 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen
„správní řád“) lze adresátům, kteří se zdržují v cizině nebo jejichž sídlo nebo pobyt, popřípadě jiná
adresa pro doručování podle § 19 odst. 4 je v cizině, doručit prostřednictvím provozovatele
poštovních služeb nebo prostřednictvím příslušného orgánu státní správy pověřeného k
doručování písemností do ciziny. Pokud se však tímto způsobem nepodaří písemnost doručit,
ustanoví jim správní orgán opatrovníka. V aplikační praxi se ukazuje, že je v případě zahraničních
dopravců či řidičů nesmírně obtížné ustanovit opatrovníka, který by byl vhodnou osobou pro
reprezentaci práv a oprávněných zájmů osoby podezřelé z přestupku, tak jak to vyžaduje § 32 odst. 4 správního řádu. Ve většině případů oslovené osoby funkci opatrovníka odmítají s odkazem na
to, že nejsou vhodnými osobami. Typicky české sdružení podnikatelů v silniční dopravě nemusí
mít stejný zájem na věci jako cizí osoba podezřelá z přestupku. Hledání a ustanovení opatrovníka
představuje závažnou praktickou potíž v přestupkových řízeních a v řadě případů vede k odložení
věci či zastavení řízení. Předkladatel má za to, že existuje silný veřejný zájem na zvláštní právní
úpravě (oproti úpravě v § 32 odst. 3 správního řádu), aby i v případě předmětných řízení (vedoucích
k uložení povinnosti), bylo možno doručovat veřejnou vyhláškou, aniž by bylo přitom rezignováno
na vyrozumívání adresáta o doručovaných písemnostech i jiným vhodným způsobem. Příklady
obdobné, oproti správnímu řádu odchylné právní úpravy již přitom v právním řádu existují,
například v § 21b zákona č. 69/2006 Sb., o provádění mezinárodních sankcí, ve znění pozdějších
předpisů, nebo v § 2 odst. 6 zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby strategicky významné
infrastruktury, ve znění pozdějších předpisů.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Mike 03 Února 2025, 22:10:37
...
Předpokládám, že takové zastavení bude někde na vhodném místě mimo silnici, vozidlo tam ponechám a zavolám si taxi. Možná mi maximálně zkrátěj platnost technický, ale tu další TP už budu dělat na normálním STK.
Možná to nenastartování podpořit kontrolkou pečeného kuřete.
taxi je za peníze, odtahovku máte v pojistce  ;)
kuře bych nezkoušel, to bude z jejich pohledu okamžitě jako nezpůsobilé
osobně doporučuji dálkové ovládání přívodu paliva, at již lokálně nebo přes mobil
takže ideální situace vypadá tak, že po zastavení vystupujete z vozidla, začnete pořizovat obrazový a zvukový záznam, orgán nastoupí, připojí diagnostiku, nastartuje ...
a jak přidá plyn, tak to zdechnete na dálku
záznam samozřejmě stále pokračuje

ty starý čoudivý káry jsou sice mediálně přitažlivý, ale tenhle úředníček bude taky jistě v nějakým čárkovým systému
a takováhle ovečka se špatně stříhá...
to středně zánovní auto, u něhož se ví, že prolezlo s odřenýma ušima už v automobilce, to je sázka na jistotu a případně bude i kde stříhat
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 07 Února 2025, 13:00:48
Ja se tady musim lehce smat nad napadama co nekteri vymysleji. A mnohemu nerozumim. V podstate vyvleknout se beztrestne z mereni emisi nebo mobilni stk nelze. Neprovedeni kontroly mobilni stk bude mit zcela jiste za nasledek zkraceni platne stk a verdikt nevyhovel. Nova STK s ME cca 3000kc. Ceho tim dosahnete? Ty penize pujdou z Vasich kapes.

Namontovat do OBD zasuvky menic ktery bude produkovat vysoke napeti je sice relativne fajn napad, ale obavam se ze ve chvili kdy kojde k poskozeni jejich diagnostickeho zarizeni tak to auto opravdu zajisti a bude to mit neprijemnou dohru.  Pokud bude OBD odpojena, slepa bude to mit za nasledek ze stk nevyhovel a budete ji delat opet za svoje penize.

Pokud mate trochu modernejsi auto tak klic je pomerne sofistikovane zarizeni a pokud je rozpoznan tak nastaruje. Pokud rozpoznan neni nerozsvitit se ani kontrolky a nesepnou terminaly R. 15 atd.

Podle mne neni uniku, zakon rika ze mobilni stk jste povinni strpet. Bude to docela ucinny bic na auta ktere byly vybavene dpf filtrama, scr katama s adblue protoze jejich zivotnost neni neomezena a je velmi nakladne udrzovat je v dokonale kondici. Stare vraky s nizkym euro jsou na tom paradoxne mnohem lepe protoze jejich limit kourivosti je pomerny vysoky a nemaji li zavazny problem s tuningem nebo extra vysoky najezd plni limity euro celkem bez problemu. Alespon ty z toho premioveho segmentu. Jsem presvedceny o tom ze nejvetsi problem budou mit auta s euro 5, 6, tam to bude financni zelene peklo.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 07 Února 2025, 14:04:06
Aha - já měl pocit, že na zkrácenou STK mně nemohou poslat jen tak mozkovým myšlením ale musí uvést nějakou konkrétní závadu. Je tou závadou, že vozidlo nenastartovalo ?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Urban. 07 Února 2025, 14:44:59
To že vozidlo nelze nastartovat je vážná závada (kód B)

4.13 AKUMULÁTOR
Předepsané podmínky viz původní KÚ: 704
Metoda kontroly Vizuální kontrola a zkouška činnosti
4.13.1 Nespolehlivý.
4.13.1 Vozidlo nelze spolehlivě nastartovat.

Jestli příčina problému opravdu souvisí s akumulátorem nebo ne to fízl řešit nebude. Mozkovým myšlením vyhodnotí, že se jedná o vážnou závadu 4.13.1, což je legitimní důvod pro zkrácení STK na 30 dnů.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 07 Února 2025, 15:23:46
Akumulátor je je při zkoušce přístupný. Změření jeho kapacity a napětí nic nebrání.

Seznam míst určených k provádění mobilní kontroly je k dispozici? Nebo je potřeba vyžádat na ministerstvu?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 07 Února 2025, 16:55:29
Tady si myslim ze je to jednoduche a nikdo nebude ani resit proc vozidlo nenastartovalo. Nebude li startovat je jasne ze status 'vyhovel' nemuze dostat. Test se ukoci predcasne, jako duvod uknceni napise ze vozidlo nahle nestartuje a je vymalovano. O tom ze zkrati puvodni casovou hodnotu nepochybuju. Az si to date do poradku muzete jit znovu kamkoliv za sve. Taktez to dalkove chcipani motoru, samozrejme ze stat se to muze, ale pokud se test nedokonci z nejakeho duvodu tak dostane 'nevyhovel' z uplne stejneho duvodu, predcasne ukonceny test z duvodu nefunkcnosti motoru a dal se s tim poperte jak chcete vy sam a jak uznate za vhodne. To same plati pokud nelze vozidlo identifikovat z OBD. Neprobehne li identifikace vozidla a nacteni readiness kodu bude v kolonce 'nevyhovel'. Taktez pokud v readiness budou chyby nebo nedokoncene je to povetsinou stopka. Ani neni treba dal merit - vykazuje zasadni nedostatky.

Na mereni emisi asi nikdo zadnou zavadu specifikovat nebude. Mate nekolik milniku ktere je treba splnit a to je identifikace, u readiness status prosel a splneni limitu kourivosti, nox a dalsich. Kterekoliv nesplneni je nevyhovel.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: bmp1 07 Února 2025, 18:57:59
Podle mne neni uniku, zakon rika ze mobilni stk jste povinni strpet. Bude to docela ucinny bic na auta ktere byly vybavene dpf filtrama, scr katama s adblue protoze jejich zivotnost neni neomezena a je velmi nakladne udrzovat je v dokonale kondici. Stare vraky s nizkym euro jsou na tom paradoxne mnohem lepe protoze jejich limit kourivosti je pomerny vysoky a nemaji li zavazny problem s tuningem nebo extra vysoky najezd plni limity euro celkem bez problemu. Alespon ty z toho premioveho segmentu. Jsem presvedceny o tom ze nejvetsi problem budou mit auta s euro 5, 6, tam to bude financni zelene peklo.

Všechno tohle je naštěstí možné řešit úpravou odatování řídící jednotky.

U všech koncernových TDI vybavených ŘJ Bosch jsem schopen deaktivovat veškeré emisní systémy (DPF, EGR, SCR) tak, aby to diagnosticky nešlo poznat, a to včetně korektního vytvoření readiness kódů. Při napojení na diagnostiku se jednotka tváří jako zcela sériová, nikdy nepřeflashovaná a všechny deaktivované emisní systémy se hlásí jako funkční a bez závad.

U motorů s odstraněným DPF, které nejsou mechanicky úplně KO, se dá přidáním jednoduché funkce projít měření kouřivosti při volné akceleraci, aniž by to mělo vliv na parametry motoru za jízdy, a to samé platí pro staré diesely EURO 3 a 4 bez DPF, co procházely s odřenýma ušima už když byly nové.

Nemyslím si, ze se s touhle buzerací dá vyjebat "právně", ale na 100% dokážeme protáhnout kontrolou a udržet v provozu auta, která chtějí vyštípat.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Mike 07 Února 2025, 19:52:48
to jsem měl v principu namysli
že řešení bude na technické stránce
když šlo turbo do taxametru, tak jde všechno  :)
samozřejmě to bude stát nějakou korunu, ale ne pro stát
a samozřejmě to zase ods*erou ti, co dnes nejvíc volají " staré vraky ze silnic"
a pak jim na tesle najdou zrezlé kotouče a pápá, vážná závada  ;D
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 07 Února 2025, 20:56:33
Tak mnozi o tom dozajista dobre vime, softem se da oblbnout mnohe, ale ne vsechno.
Ty problemy podle mne znacne vzrostou s tim jak budou prichazet nove merici zarizeni kde misto kouromeru se bude meri pomoci particle counter. V tu chvili bude veskere vypnuti emisnich systemu v ECU bezpredmetne protoze ty castice tam budou v nadlimitnim mnozstvi namerene. To ze podle readiness jednotka bude hlasit ze vse OK a vse probiha je nepodstatne, opakuju se, bude namereny nadlimtni vyskyt pevnych castic. Konecna a nevyhovel. Zmensit jejich pocet je pomerne jednoduche, funkcni turbo, egr, dpf, scr a samozrejme nasledne zapnuti v  ridicich jednotkach. Vyjadreno v penezich, klidne polovina hodnoty auta...

Se vzrustajicim kontrolnim merenim aut tri kilometry od stanic ME, odebiranim licenci k mereni prestanou prochazet i ty auta spratelenych servisu. Ja proti tomu bojuju po svem, moje auta maji index kourivosti 1,8, 1,9 a to co ma 0,5 a filtr dpf pujde z domu dokud je filtr v naprostem poradku.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Eric 07 Února 2025, 21:55:56
Dají se ty indexy někde najít?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 07 Února 2025, 22:23:54
Ja je mam na stitku v motorovem prostoru, nekdy byva i na sloupku mezi prednima a zadnima dverma. Ale kazda automobilka to muze mit jinak. Je to cislo ohranicene ctvercovym rameckem.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 07 Února 2025, 22:54:17
To že vozidlo nelze nastartovat je vážná závada (kód B)
... jedná se o vážnou závadu 4.13.1, což je legitimní důvod pro zkrácení STK na 30 dnů.
Zdravím a teď ta podstatná otázka - zkrácená STK znamená vždy znovu i měření emisí i při závadě 4.13.1 ?
STK a emise dělám vždy najednou, ale zdá se mi že se jedná o dvě různé věci.
No a i kdyby tedy bylo nutné při zkrácení STK pro závadu 4.13.1 jít i na emise, určitě spřátelený servis bude více nakloněn volevit emise, když důvod zkrácení bude jiný než emise. Navíc je tím pádem přímo nenapráším že pustili kouřáka.
Pokud si vezmu cenu cinklé STK+Emise cca 5 KKC může být 10 násobý záchyt INSIdem levnější než oprava vozu. A to by byla kurňa smůla...
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: bmp1 08 Února 2025, 09:55:38
Tak mnozi o tom dozajista dobre vime, softem se da oblbnout mnohe, ale ne vsechno.
Vzhledem k tomu, že vím, kolik stojí pořízení particle counteru a kolik stojí jeho následný provoz a pravidelná kalibrace + požadavky na okrajové podmínky pro validní měření, jsem si na 100% jistý, že se v dohledné době na STK neobjeví a někde random vedle živé silnice už vůbec ne.

Navíc nezapomeňte na to, že jakmile je jednou rozlousknutá ŘJ, tak pokud víte, co děláte, máte plnou kontrolu nad složením směsi a způsobem její přípravy. Vůbec nic vám nebrání mít na stojícím vozidle aktivní úplně jiné parametry řízení motoru než následně při jízdě, takže pokud HW aspoň trochu poslouchá, vyrobíte si emise jaké chcete.



Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: ViktorN 08 Února 2025, 12:07:24
Vozidlo najednou nejde nastartovat — vážná závada (kód B), no já nevím, ale než se toho dotknul ouřada, tak vše řádně fungovalo. To znamená, že závadu způsobil pracovník INSID a je za ni zodpovědný.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 08 Února 2025, 22:13:09
Napadá mně jedna věc: místo tajného vypínače "přidat" do OBD vypinatelnou funkčnost - cokoliv se připojí dp zásuvky způsobí vypnutí motoru a nemožnost nastartovat. Jakmile se to odpojí nastartovat jde. Tak člověk ušetří za to taxi a starosti s vyzvednutím vozu. Účel - není mi prokázáno že nesplňuji emise - je naplněn a můžu do spřáteleného serisu na zkrácenou TP - tam se to prostě rozeběhne a OBD zásuvka bude makat jako dříve až do dalšího setkání s INSID.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 09 Února 2025, 11:56:45
To už je vážně přitažený za vlasy :-) Ale jako nic není nemožný, jen když už se s tím chce člověk takhle babrat, přijde mi daleko lepší opravdovej softwarovej hack, jak píše výše bmp1. Jeho postřehy shora jsou velice správný. I dnešní emisní analyzátor má určitou obálku, do který je třeba se trefit, jako okolní teplota apod. Takže to, že se particle counter objeví někde u silnice, považuju za silně nepravděpodobný.

A chápu, že třeba nemáte dvacet let starý "pédéčko" (já taky ne), takže Vás to nemusí trápit, ale to, co Vám funí z vejfuku, se s přibývajícími lety provozu rozhodně nezlepšuje. Tak proč zbytečně na sebe upozorňovat? Ustát jakoukoli kontrolu má větší šanci zařízení, který se tváří, že funguje na jedničku.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Martin623 10 Února 2025, 09:23:10
Mám ve vozovém parku jednu poměrně neobvyklou Toyotu, která je z roku 98 a prodávala se  spíše v USA, ale pár kousků se vyprodávalo i v Evropě pod jiným jménem a přiškrcenou o pár koní kvůli tehdy platným normám. Motor je to zcela běžný a používal se i v jiných modelech pro Evropu. Auto má jakousi nestandartní diagnostickou zásuvku v motorovém prostoru v pojistkové skříni, která je zřejmě naprosto funkční, ale málokdo nebo resp. nikdo nemá konektor, který do ní jde strčit. Na žádné stanici ME není uvedeno, že tento model neměří. Až na čtvrté stanici ME si s tím dokázali poradit a emise nějak změřili. Nezajímal jsem se o to jak to udělali, zřejmě to změřili jak starou stodvacítku s karbcem.  Takové měření asi lze, ale nebude úplně směroplatné. To by mohla být zajímavá výzva pro INSID
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 10 Února 2025, 10:42:45
Od 1996 byla snad OBD zásuvka v USA povinná. Máte Avalon/Windom? Že by si nějaká ME neporadila s DLC1/2/3 mě překvapuje.

Edit: Tedy Lexus ES300.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 10 Února 2025, 12:49:36
Nemyslím si, že to bude pro ten INSID problém. Prostě nic napichovat nebudou, stejně jako u auta, co nemá vůbec žádnou zásuvku. Aut nediagnostikovatelných OBD-II standardem je v provozu pořád dost, takže věřím, že na to budou nějak připraveni.
Pokud to bude jak říkáte postaru jak u stodvacítky, budete ex post možná schopen případnej negativní výsledek takovýho měření napadnout pro nedodržení provozní obálky analyzátoru. Zdejší technici spíš poradí, jak to s tím je  -> tlak, teplota, rosný bod a tak :-)

Spíš mi přijde, že na těch emisích neměli to auto v databázi, tak Vás poslali pryč.


(Tuhle zásuvku má hodně japonců z devadesátek, dají se s tím mj. vyblikat chybový kódy, když nemáte po ruce lepší tool. Dokonce u některých strojů z přelomu milénia jsem viděl ty zásuvky obě naráz, OBD v kabině + ten japonskej patvar v motorovým prostoru.)
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 10 Února 2025, 13:07:29
Taky je otázka, podle čeho auta ke kontrole budou vybírat. Podle začouzený prdele? Nebo si stoupnou na výjezdu z regulérní STK a budou sbírat starý vrány? Náhodnej výběr mi přijde nepravděpodobnej, určitě budou chtít maximalizovat efektivitu, už proto, aby "se to takzvaně osvědčilo" (a mohl se takovej dohled do budoucna jen prohlubovat).
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Mike 10 Února 2025, 22:51:33
verze - auto v pohybu vs. stojící se aplikovala do softů už hodně dávno
kdysi ( a fakt nevím rok, jestli přelom milenia...) mi kolega říkal, jak mu to auto v alpách divně jelo, ale pak v itálii už zase OK
až po spoustě let se dozvěděl, že přímo výrobce predikoval  - není signál GPS = měření emisí/STK
takže holt v rakouských tunelech to auto jelo "už" evropsky  ;)

byl to 5kový baworák ; benzín
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 10 Února 2025, 23:58:58
To už je z říše konspirace. Nějaké aféry byly před Dieselgate, ale spíš na bázi jízdního stylu, teploty motoru, tlaku na plynový pedál možná i úhel natočení volantu se vypínal emisní systém.

Ale promyšlený podvodný zařízení na bázi nonGPS navíc ještě kolem roku 2000? Máte nějaký lepší zdroj než jen kolega povídal?
To, že nepřeplňovaný motor ve vysoké nadmořské výšce připomíná astmatika s kubánským doutníkem není nijak překvapivý.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 11 Února 2025, 11:31:06
Taky je otázka, podle čeho auta ke kontrole budou vybírat. Podle začouzený prdele? Nebo si stoupnou na výjezdu z regulérní STK a budou sbírat starý vrány? Náhodnej výběr mi přijde nepravděpodobnej, určitě budou chtít maximalizovat efektivitu, už proto, aby "se to takzvaně osvědčilo" (a mohl se takovej dohled do budoucna jen prohlubovat).

Ja bych si je vybiral podle roku vyroby s vzhledu. Od roku 2007 plus minus musely byt uz vsechny nafty vybavene DPF, nektere automobilky s tim zacly uz i driv. DPF neni nesmrtelna zalezitost a staci mi par sekund abych s temer jistotou predikoval zda projde nebo ne. Pohled na otackomer potvrdi naftu a cerny vyfuk absenci dpf. Dokonale cistou koncovku bych nemeril a poustel dal. Taktez cerna folie na kapote nebo podobne nevabny tuzing je dobry indikator aby byl verdikt neprosel. Jakekoliv patnactilete premiovky automaticky ano, vysoke sance na chiptuning, vysoky najezd a mrtve dpf, zaslepeny egr, nefunkcni scr. Nove auta bych vubec nezastavoval. Taktez stare pelechy ktere maji vysoke limity diky stari. Verim ze v tom tipovani se prumerne inteligentni clovek zorientuje behem par dni a za par mesicu co zastavi to neprojde. Cest vyjimkam.

Moje benzinova herka taktez neprojde, motor ma dnes najeto svych prvnich 200k km a diky tomu jak dobre to promovani inzenyri vymysleli mam problem se sekundarnim vzduchem - zakarbonovane kanaly. Dale problem s neverohodnym statusem disa klapky. Tyto dve zavady zapsane v jednotce motoru by to auto mely automaticky vyradit z provozu aniz by k nejakemu mereni vubec doslo. Oprava ktera by to vyresila presahne znacne 50k kc. Auto jezdi velmi spolehlive a bezproblemove a opravovat to nebudu ani omylem. Emisema projdu pouze podvodem. Jo a jeste jsem zapomnel ze ackoliv na katalyzatory si nestezuje tak taky nebudou v nejlepsim stavu. Mam dva a jsou hodne male na vykon motoru, jejich ucinnost bude urcite uz miziva a maji skoro pul milionu za sebou. Cenove je to dalsich 44k kc pouze za katy. Udrzovat toto auto v emisne bezvadnem stavu je nerealne vzhledem k cene auta, je nizka protoze to je hodne stary vyjety pelech... Uplne stejne auto jen s naftovym motorem projde uplne legalne protoze vysoke limity a absence DPF.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: ladin 11 Února 2025, 13:32:38
Přesně, ideálem bude nafta s EURO5, tedy od roku 2009, kde už jsou víceméně dnešní limity, tedy auta stará 10-15 let, od pohledu negarážovaná, začouzená, tuzing, fólie, křídla, světla, přivařená roura od kamen,... S jejich produktivitou bude stačit maximálně jedno auto za půl hodiny, nemusí nijak spěchat, minutu až dvě před zastavením to někdo otipuje (vzhled, rychlost, kouř, zvuk) ve stoupání, při troše snahy to stihnou i předem prolustrovat.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Martin623 11 Února 2025, 15:25:39

(Tuhle zásuvku má hodně japonců z devadesátek, dají se s tím mj. vyblikat chybový kódy, když nemáte po ruce lepší tool. Dokonce u některých strojů z přelomu milénia jsem viděl ty zásuvky obě naráz, OBD v kabině + ten japonskej patvar v motorovým prostoru.)
[/quote]

No je to takový patvar s nápisem Diagnostic. Je fakt, že to auto mám dlouho, byla to dobrá koupě. Moc s tím nejezdím ani nebylo nutno cokoliv  opravovat za pomocí diagnostiky. Když jsem s tím jel poprvé na emise, tak odkryly tu patvaroidní zásuvku v motorovém prostoru a poslali mě do háje, že nemají kabel, pak pindali, že je zrezlá. Vyvedl jsem je z omylu, protože to bílé není koroze pinů, ale nějaká vazelína evidentně z výroby. Ta zásuvka byla ještě panna. Tak jsem to neřešil a jel jinam a pak ještě jinam a pak tam, co jezdím už pořád. De facto jsem nikdy ME na tomto autě neviděl, ráno tam auto postavím dám klíče technikovi a odpoledne vyzvednu a vše je ok nebo na papírek napíše, co je třeba a co zatím netřeba.Dostává jen všimné, za to že tam nemusím být. Nicméně jste mi nasadil brouka do hlavy. To auto  je z Německa a muselo tam chodit na ME, STK na servis, určitě na garančky a nevěřím tomu, že ho nikdy nikdo za nějakých 220 tis km nediagnostikoval. Pokud ne tak je to ke cti auta. Já se podívám jestli tam není někde v kabině OBD, o kterém nevím.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 11 Února 2025, 20:33:36
Moje benzinova herka taktez neprojde ...

Máte přímovstřikový bávo? Na tyhle stroje platí jen italská údržba. Nějaký koktání po městě na pětku to zničí. Resp. zničí to výrazně dřív, než když máte větší dálniční podíl.


...Když jsem s tím jel poprvé na emise, tak odkryli tu patvaroidní zásuvku v motorovém prostoru a poslali mě do háje, že nemají kabel...

Mně to nikdy nenapichovali. Prostě není OBD, není co kam strkat. Sám ale píšete, že jste jim to tam radši nechal stát. Tenhle systém STK už je taky úplně napřesdržku. Celý bych to zrušil, hned po rychlostních limitech. Jak by se nám dobře žilo, nemuset platit všechny tyhle vyžírky.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 11 Února 2025, 21:23:02
Bávo to nebude. Tam snad nebyl přímovstřik a DISA klapka. Možná něco z VW/Audi, ale zase trochu funkčně jinak.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 11 Února 2025, 21:56:01
Já to tady vůbec nechci plevelit takovýma věcma, ale třeba N53 má úplně stejný proměnný sání jako N52, takže dvě DISA klapky. Ale OK, beru z5, tam nejsou katy malý na ten výkon a taky určitě nestojí jenom 50k. Já si právě původně říkal, že jde o nějakej čtyřválec, N14 nebo tak, (Mini, Peugeot), ale nikdy jsem s tím neobcoval (pánbů s námi a zlé pryč), ale koukám, že tam dle obrázků je pevný sání. Což mi tak po paměti bylo divný, když to má i starý "ieso" v e36.

A tím už končím tenhle offtopic  :D
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 11 Února 2025, 22:20:37
Je to stare bmw z dob kdy byl svet jeste relativne v poradku, jen jste o nejakou generaci kousek napred. Je to motor N62, takze neprimy vstrik a ma i promennou delku sani a dva katy, jeden pro kazdou stranu valcu. Na jakykoliv benzinovy primovstik od bmw nemam nervy, protoze to jsou jak to napsat slusne nevim, no tudy kazdopadne cesta nevede. N63 je totalni ultra srot, n53, n55 jsou drahe na udrzbu kdyz to na ne prijde co se tyce vytriku a cerpadla a navic loziska na klice, ojnicich, dekuji, tuhle ruskou ruletu hrat nehodlam. Az doslouzi co mam tak jsem v pasti protoze neni co koupit aniz by to nestalo prilis mnoho. Napric celym politickym spektrem, mozna nejakou ameriku nebo logana... V napravu od automobilek neverim.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Hugo 12 Února 2025, 00:43:18
Někde jsem si popletl typy motorů a technologií. Ale aspoň jsem si teď něco dohledat. Beru to jako zábavu. Aspoň to není stále o úřednické vrchnosti.

Celý vlákno je stále trochu mimo, když není zákon finálně schválen.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 12 Února 2025, 01:10:11
To je jen otázka času, než se nastaví správné penězovody.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: root 12 Února 2025, 13:04:49
Jen taková myšlenka. Co kdyby se nějakou nešťastnou náhodou na OBD konektoru při takové kontrole objevilo na tom správném PINu napětí proti kostře třeba 2 kilovolty po dobu několika milisekund?  8)
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 12 Února 2025, 13:17:54
...na tom správném PINu napětí proti kostře třeba 2 kilovolty po dobu několika milisekund?
njn ale jak to udělat by se to nedalo následně odhalit i kdyby rozebrali auto do šroubku ?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: dj-bobr 12 Února 2025, 13:29:59
Nevím jak moc by to uspělo. Jednak na OBD2 jsou terminační rezistory (120ohm) kvůli odrazům na sběrnici, a jednak CANBUS transceivery mívají ESD diody, které přepětí svedou (do napájecích větví, kde jej doufejme pohltí nejbližší filtrační kondenzátor, popř. baterie).
Dělal jsem s MCP2515 CANBUS transceiverem a cokoli převyšující napájecí napětí šlo napřímo do kladné napájecí větve.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 12 Února 2025, 19:15:14
njn ale jak to udělat by se to nedalo následně odhalit i kdyby rozebrali auto do šroubku ?

Nemyslím že zrovna Vám by se jim zadařilo prokázat, že jste to namontoval Vy.
Ale jak již psáno výše, bude to asi technickej nesmysl. Nehledě na ty zvonkový dráty, co do zásuvky vedou.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: pk202 12 Února 2025, 22:58:27
No já to myslel spíše tak, že pokud připojí ne zrovna levný přístroj do mého auta a z něho se začoudí a bude zničený, tak téměř s jistotou nechají auto prozkoumat a jakmile přijdou na jakoukoliv úmyslnou změnu, tak mi to přišijou a nebude to levná záležitost...
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: re4zon 13 Února 2025, 12:06:06
I za předpokladu, že je předem upozorním (a samozřejmě si to skrytě nahraju), že připojují na vlastní zodpovědnost? Nikdo je k tomu nenutí ani se jich o to neprosí. Buď to přejdou a pak jejich blbost, nebo se budou vyptávat a prostě jim sdělím, že mi servis sdělil něco jako "nějak vám to asi blbne".
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Jenyk 13 Února 2025, 14:55:42
Nemohu si pomoci se zeptat - není o dost jednodušší mít auto, které projde? Ptám se jako nemechanik, neukamenujte mne.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 13 Února 2025, 15:51:41
Určitě ano. Pokud kupujete nový a točíte to po třech čtyřech letech, nemáte problém. Zbytek je loterie.
Další věc je, když jste třeba fanda konkrétního modelu a víte, že ten mívá potíže i v sérii, natož v úpravě. Tím teď fakt nemyslím nějaký tédéíčko "fčypu", ale opravdovou stavbu na custom ECU apod.

Ale abych to zase všechno hned nenegoval. Pokud je zadání "má to čtyři kola, volant a neprší do toho", pak i mezi starýma peklama za pár pětek se dá vybrat něco, co emisema většinou projde (VW TDI to samozřejmě není ;D).
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Fogyn 13 Února 2025, 15:58:40
není o dost jednodušší mít auto, které projde?
Nebylo by lepší žít ve světě kde by nebyla korupce, policajti pomáhali a chránili, politici nekradli...? Abych odpověděl - ano, ale to by vám nesměli změnit limity, 5 let po tom co jste to auto koupil, na nesplnitelné hodnoty...  ::)
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Behemot 13 Února 2025, 23:57:30
Pořád je na světě řada zemí, kde legálně smí na silnicu cokoli, co svítí, brzdí a zatáčí, a vůbec nikoho nic nezajímá, není potřeba s tím jezdit na nejaký kurvárny, nemusí to ani mít žádný papíry, dá se to postavit u sebe na dvorku nebo v garáží a takle s tím je možný jezdit. Proč je místo toho tady zkurvená totalita?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: František Dobrota 14 Února 2025, 10:05:05
vypalne... Driv se o bezpecnost staral Al Capone a jemu podobni. Dnes se integrovali na mnohych uradech, justici a v zakonodarnych sborech.

A ted vazne, ja nesouhlasim uplne s tim aby jezdilo po silnicich cokoliv co ma kola a motor, uz tak ty ztuzeniny s urvanym vyfukem mne neskutesne sejou.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: ViktorN 14 Února 2025, 11:56:29
„žij a nech žít“
Pokud má někdo vytuněný výfuk, tak stejně projde technickou, protože když tak ten výfuk dočasně odmontuje. A vytuněný výfuk nemá vliv na emise (paradoxně je může teoreticky ještě snížit).
Technická/emisní je ale jen další nástroj nesmírné buzerace ze strany parazitů a celého státu!
Když neprojde technickou (resp. emisemi) auto, co je 5 let staré, tak je to skutečně na pováženou. A pokud se tyhle kontroly zavádí jako nástroj buzerace (a nástroj jak násilně odstavit starší auta, která jsou na tom líp jak současná nová auta), tak je opravdu někde něco hodně špatně!!!
A pokud někdo o půlnoci jede městem a výfuk mu řve u toho jak roh zaoceánské lodi, tak by měla konat policie a nikoliv s STK a emisemi, ale kvůli rušení nočního klidu nadměrným hlukem.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: gumidos 14 Února 2025, 12:42:20
Pořád je na světě řada zemí, kde legálně smí na silnicu cokoli, co svítí, brzdí a zatáčí, a vůbec nikoho nic nezajímá, není potřeba s tím jezdit na nejaký kurvárny, nemusí to ani mít žádný papíry, dá se to postavit u sebe na dvorku nebo v garáží a takle s tím je možný jezdit. Proč je místo toho tady zkurvená totalita?
Můžete mi pár z těchto zemí vyjmenovat? Nepředpokládám ale země typu Burkina Faso, Somálsko, Bhútán atd. ...a aby opravdu nebylo třeba papírů....
děkuji
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: ViktorN 14 Února 2025, 12:47:52
No tak ať nechodíme do exotiky, například usa.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: gumidos 14 Února 2025, 13:09:28
Jako že si něco v USA ubastlíte a budete jezdit - takhle to myslíte? Jako že bez emisí, bez evidence a bez "žádných papírů"?
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: mavagner695 14 Února 2025, 15:00:46
No v některých státech to tak pokud vím je, akorát se velice nedoporučuje s takovým vozidlem způsobit nějakou škodu.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Ropák 14 Února 2025, 15:58:30
... Jako že bez emisí, bez evidence a bez "žádných papírů"?

To samozřejmě ne, musíte to zaregistrovat. Nevím, jak je to teď, ale bývalo, že jste dělali dokumentaci během stavby, pak prošli nějakou kontrolou, stroj musel mít světla, pásy, zrcátka, takový ty důležitý věci, nejspíš i emise změřený. De iure budete výrobcem vozidla a přidělí vám VIN a SPZ. Bude se to lišit stát od státu. Ale stále v USA platí, že si můžete dát do existujícího auta např. motor, jakej se vám líbí a nikoho to netrápí.

Pokud bych se měl rozhodnout přejmout tamní silniční pravidla se vším všudy, asi bych to spíš nechtěl, ale určitý věci mají ve Státech (nemyslím samozřejmě např. Kalifornii) vážně fajn, tohle se mi moc líbí.

Technickou často taky nemají (nebo ji vylepuje servis). Jestli se chcete podívat, co tam jezdí občas za vraky, vyhledejte si na TyTrubce slovní spojení "customer states" :D Ale žádnej armageddon se tam na silnicích nejspíš neděje, z čehož je jasný, že vliv TK je tu značně přeceňován. 



„žij a nech žít“

Ano, tohle by mělo být zlaté pravidlo všech mezilidských vztahů.



Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Marack666 18 Února 2025, 10:20:09
Tak auto ''bez technické'' v Americe celkem chápu, stejně někoho naboříš a celý si to zacáluješ
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: root 12 Března 2025, 18:38:28
Zákon, kterým se zřizuje Einsatzkommando Kupka, pardon, INSID, prošel sněmovnou. Uvidíme, jestli narazí v Senátu, při současném složení to nepředpokládám.
Název: Re:Emisní policie INSID - je to legální? - jak se bránit buzeraci?
Přispěvatel: Mike 13 Března 2025, 20:42:46
důležité je, že mediálně se budou zajímat především o přetížené kamiony

realita budou dodávky v libovolné horní - dolní
ale to už bude pozdě...