30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: rnm 29 Dubna 2024, 09:12:34
-
V poslední době jsem zaznamenal několik případů, že příšla výzva k uhrazení pokuty za překročení rychlosti v místě měření automatickými prostředky, ale řidiči bezpečně vědí, že povolenou rychlost nepřekročili a to v celém úseku, pokud se jedná o úsekové měření. Naměřená rychlost bývá v rozmezí 60 až 65kmh. Konkrétně to bylo v obcích Slavíč u Hranic na Moravě, Lomnice u Bruntálu, Přerovská ulice v Olomouci.
Máte podobné zkušenosti? Je možné se nějak bránit? Jak k tové chyby v měření můžou vzniknout?
-
U klasického MURu je selhání nepravděpodobné.
Teoreticky jsou možné dvě varianty. Měřený úsek je kratší, nebo má každá kamera jiný čas.
https://www.mubruntal.cz/informace-k-provadeni-mereni-rychlosti-v-obci-lomnice/d-981713
-
V dokumentech na odkaze z předchozího příspěvku končí doba platnosti ověření rychloměru 20.března 2024. Můžete jim poslat 106ku pro nový ověřovací list. Pokud ho nebudou mít, měření od konce platnosti ověření jsou neplatná a nepoužitelná pro účely správního řízení.
Další možnost je projet úsek s kamerkou, která zaznamenává rychlost podle GPS. Pokud přijde výzva, budete mít důkaz o tom, že radar měří blbě.
Případně můžete rovnou požádat o přezkoušení radaru, viz § 11a zákona č. 505/1990
-
čistě teoreticky, lze si na to objednat nějaké kalibrované měření od někoho, kdo to vydá se štemplem? to by mohla být docela prdel
-
Kamerku s GPS bych nepovažoval za etalon..... ani cajtí GPS není certifikované měřidlo. Z vlastní zkušenosti Garmin GPS/SIRF III umí při zrychleném pěšímpohybu na vzdálenost jen několika km kecat o vyšší desítky metrů. Závislost na konstalaci viditelných družic. A to eště bez vlivu lokálního rušení......
-
GPS snad nepotřebujete. Zjistit délku měřeného úseku přes InfŽ.
Když by to byl 300m úsek, stačí ho ujet za/pod 20 vteřin. Když něco přijde, máte jistotu a žádat o oficiální přezkoušení měřidla.
-
Radši pod 20s. 15 m/s = 54 km/h.
-
Snad za VICE nez 20 vterin...ne? 8)
Kratsi cas v danem useku = vyssi(!) rychlost.
-
Tu kalibraci/certifikaci měření byste si měli provést sami, abyste měli představu jestli vám nevychází nesmysly. Jestli jste ve škole měli fyzikální praktika, tak už možná tušíte jak. Pokud ne, můžete si to dostudovat z http://home.zcu.cz/~jcapek/download/chyby_mereni.pdf
Pokud např. změřím
- délku úseku 300m s přesností na 1m
- čas průjezdu 21 sekund s přesností na 1s
Průměrná rychlost byla 14.29 m/s, neboli 51.42 km/h
Pro určení chyby měření je třeba převést absolutní chyby měření na relativní a složit je podle vzorečku rch = sqrt(rch1^2+rch2^2)
sqrt((1/300)^2+(1/21)^2) = 0.0477 , čili relativní chyba měření je 4,77%
absolutní chyba měření činí 0.0477*14.29 = 0.682 m/s = 2.45 km/h
Skutečná rychlost vozidla byla někde mezi 48.9 km/h a 54.0 km/h, což znamená, že vozidlo mohlo překročit rychlost 53 km/h. Měření tedy neprokazuje, že řidič nepřekročil rychlost 53 km/h.
-
Naměřená rychlost bývá v rozmezí 60 až 65kmh.
Dám dle GPS tempomat na 53kmh a na stopkách si pohlídám, že to +- odpovídá. Viz. příspěvek Jojoba a možné chybě GPS. Vzhledem k původnímu příspěvků, bych to považoval za dostatečné.
-
Kamery ukládají vedle videa ještě textový soubor, kde logují GPS, akcelerometr a podobně. Při troše štěstí tam budou celé NMEA věty rovnou z GPS přijímače. Hledejte řádek začínající řetězcem $GPVTG. Data už rozklíčujete podle návodu na internetu (kdyžtak pomůžu).
Podstatné je to, že rychlost je nepřepočítaná kamerou a není zaokrouhlená na celé km/h. Pokud je číslo stabilní, můžete v daném místě té kameře věřit.
Každopádně pod nezakrytou oblohou chyba GPS nezmění 60km/h na 50km/h. Rychlost se určuje jinak než poloha.
-
urbann -> Při stanovení relativní chyby měření lze sčítat různé veličiny?
-
Mape: sčítáte dvě relativní chyby - ty jsou bezrozměrné, protože protože v podstatě určují jak moc se může měnit naměřená a skutečná hodnota nezávisle na rozměru (když měřím se stejnou přesností je jedno, jestli je to rychlost, síla nebo čas, měření je zatížené stejnou chybou).
-
Mape: sčítáte dvě relativní chyby - ty jsou bezrozměrné, protože protože v podstatě určují jak moc se může měnit naměřená a skutečná hodnota nezávisle na rozměru (když měřím se stejnou přesností je jedno, jestli je to rychlost, síla nebo čas, měření je zatížené stejnou chybou).
Nj vlastně, sčítaly se relativní chyby. Dík za vysvětlení.
-
Mape> Navic to co sem napsal není tak úplně správně viz. odkazovaný dokument, strana 17. Z max. chyby měření se měla nejdřív spočítat směrodatná chyba
-
Je to hezké, a dokážete z toho udělat něco, co by se dalo použít jako argumentace ve správním řízení?
-
No prostě z toho uděláte důkaz, resp. ucelený řetězec přímých důkazů, které prokazují, že řidič v daném místě a době nepřekročil max. rychlost.
1. videjko
2. výpověd svědka, který potvrdí, kdy a kde bylo pořízeno
3. důkaz listinou, ve které bude provedena analýza videa a vypočet rychlosti
-
To byste museli provádět měření právě v okamžiku domnělého přestupku.