OT: Nedojití do dnešního stavu... to je něco z dalšího dílu poznáváme kvantovou fyziku? :-)
K těm radarům - musel byste se vrátit zpět v čase a podívat jak to začalo..Nízké jednotky firem nabízející "radary"
a ještě nižší jednotky firem nabízející SW na základě předplatných ( co jsem zatím měl možnost ověřit, tak všechny obce mají
maximálně koupený radar, ale SW výpalné platí měsíčně.)
Tyto firmy svým lobbingem zajistili přesně to znění v zákoně jaké je. Proto je ten počet radarů tak vysoký a má je, jak uvádíte, každá prdel ( i Kuřim) .
Kdyby se to změnilo a příjem by šel do rozpočtu státu , tak obce nebudou mít sebemenší motivaci tyto radary pořizovat ( koupí radar a příjem z pokut jim nejde a jak ho tedy zaplatí). A firmy s radary budou mít útrum a to nedovolí.
Dále co možní hodně lidí neví je to, že radary jsou povolovány na dobu určitou ( standardně 2 roky) a vždy je tam podmínka, aby obec v rámci BESIPu prováděla opatření, které povedou ke zklidnění provozu aniž by k tomu musel být použit radar.
Jenže pak je samozřejmě provázanost mezi PČR a obcemi, kdy třeba právě v té Kuřimi udělali ostrůvek ( sice blbě, že nákladní auta
jej dřou koly ) a fyzicky tam opravdu není možné jet rychleji něž něco přes 70km/h, ale stejně to PČR prodloužila.
Ona Kuřim totiž má smlouvu na pronájem SW vybavení na 5 let.
Určitě by se měly eliminovat kasírky v polích bez zástavby, ale na druhou stranu v místech kde jsou školy nebo autobusové zastávky
a někteří tam jezdí jako hovada ( mám příklad z jedné obce, kde neustále místní jezdí okolo autobusových zastávek bez ostrůvku rychlostmi nad 100km/h v OBCI - přičemž je to úzká silnice 5,6 bez krajnice) by tyto radary měly opodstatnění ( ale nastavené třeba na 60km/h před den a na 70km/h v noci)Měl by to ale zařizovat stát na podnět obce a pak taktp získáné peníze investovat zpět do infrastruktury dané obce ( nikoliv na platy a odměny parazitů)