Nástřel doplnění odvolání (vzhledem k uplynutí stanovené lhůty raději k odeslání přímo na SO2):
Vyjádření k odvolání proti rozhodnutí č.j. 850/2020 – ODSH/TC-7
Úvodem připomínám, že v sankčním řízení se neuplatňuje zásada koncentrace řízení a tedy mohu přinášet nová tvrzení, uplatňovat nové skutečnosti a návrhy důkazů po celou dobu správního řízení (viz rozsudek 1 As 136/2012 nejvyššího správního soudu).
Ad údajné nerespektování značky B4
Ze spisu neplyne žádný důkaz, že by vůbec předmětné vozidlo mělo kolem této značky projet. Mezi značkou a místem silniční kontroly není přímá viditelnost a navíc se mezi značkou a místem zastavení vyskytují připojení cest, kterými je také možné přijet.
Pokud by však vozidlo přeci jen přijelo kolem předmětné značky, ze spisu nevyplývá důkaz, že ve chvíli míjení značky jsem měl být řidičem právě já (také z důvodu absence přímé viditelnosti).
Pokud by vozidlo přeci jen přijelo kolem předmětné značky, je třeba také uvést, že tato značka je doplněna dodatkovou tabulí „mimo dopravní obsluhy“. Příčetnému správnímu orgánu pak jistě dojde, že dodávkou se málokdo projíždí jen tak pro radost, ale že pravděpodobně provádí zásobování. Navíc ze zásady in dubio pro reo plyne, že správní orgán musí prokazovat, že se o zásobování nejednalo a nikoli naopak (že by musel obviněný prokazovat, že se jednalo o zásobování).
I v případě, že by se o zásobování nejednalo, zcela zde absentuje materiální aspekt, neboť značka B4 byla osazena ještě v době, kdy zakazovala vjezd pouze nákladním automobilům nad 3,5 tuny (přičemž předmětné vozidlo má hmotnost nižší než 3,5 tuny), takže jejím smyslem nepochybně bylo zamezit vjezd pouze velkým nákladním automobilům nad 3,5 tuny.
Ad údajné řízení bez řidičského oprávnění
Správní orgán uvádí, že mám povinnost mít při řízení nasazeny brýle, což odůvodňuje tvrzením, že mi řidičská oprávnění byla udělena s harmonizovaným kódem 01.01. Toto tvrzení je ovšem nepravdivé a jediným pseudo-důkazem pak má patrně být list č. 8 spisu, který obsahuje jakousi napodobeninu výpisu z karty řidiče, která ovšem není jakkoli verifikována a nelze ověřit její pravost. Takových podobných papírů s textem jsem schopen vyrobit libovolné množství s libovolným obsahem. Jako důkaz, že harmonizovaným kód 01.01 se v mé kartě řidiče nevyskytuje přikládám originál výpisu z karty řidiče, který je opatřen kulatým razítkem úřadu a podpisem oprávněné úřední osoby.
Pro úplnost uvádím, že jediný harmonizovaný kód v mé kartě řidiče je 79 u skupiny A1.
V době jízdy i během silniční kontroly jsem měl nasazeny kontaktní čočky. I pokud bych byl při řízení povinen užívat brýle, účinek brýlí a kontaktních čoček je stejný, tak by zde stejně zcela absentoval materiální aspekt přestupku.
Navíc i pokud bych byl povinen brýle užít, ale přesto řídil bez brýlí i bez kontaktních čoček, zcela jistě by nebyla naplněna skutková podstata přestupku dle § 125c(1)(e)(1) ZPPK, neboť je prokazatelné, že jsem držitelem příslušného řidičského oprávnění.