30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Skrytý dohled s novými Octavia III  (Přečteno 14810 krát)

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #15 kdy: 11 Února 2016, 12:52:04 »

Teď mi vyšlo, že změna obvodu a tedy rychlosti u pneumatik 235/45-18 s hloubkou vzorku 6 mm a 2 mm je 0,6 %.
Kdyby někdo věděl, jak se zvětšuje dynamický poloměr se zvyšující se rychlostí, dalo by se to doplnit.

Jinak pro součet dvou chyb platí, že se rovná odmocnině ze součtu kvadrátů dílčích chyb.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #16 kdy: 11 Února 2016, 12:52:21 »

polcam je homologován jako komplet, to znamená celé auto s tímto vybavením. Právě jediné co mně napadá je rozporovat v zimě jiné gumy, než byly při homologaci v létě.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #17 kdy: 11 Února 2016, 13:02:06 »

Pak to jo. Ale nejen gumy, ale co takový tlak v pneu? Byl ověřitelně změřen homologovaným měřidlem s platnou kalibrací?
IP zaznamenána

Mates

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 683
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #18 kdy: 11 Února 2016, 13:03:32 »

Právě jediné co mně napadá je rozporovat v zimě jiné gumy, než byly při homologaci v létě.

To snad někde bylo (snad i tady), že po každém přezutí kalibrují.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #19 kdy: 11 Února 2016, 13:08:25 »

Pak to jo. Ale nejen gumy, ale co takový tlak v pneu? Byl ověřitelně změřen homologovaným měřidlem s platnou kalibrací?

Tlak by nijak vadit neměl, protože tak jako tak musí být postupně se silnicí celý obvod kola. Tlak má vliv jen na deformaci bočnice a jízdní odpor, ale na měření rychlosti tam vliv bude jen v řádu statistické chyby.
Uvědom si, co udělá obvod podhuštěného kola - splácne se, je v kontaktu s vozovkou větší plochou ale obvod kola a ujetá vzdálenost se bude pořád rovnat.
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #20 kdy: 11 Února 2016, 13:18:53 »

Ne, rychlost je závislá na huštění, mění se dynamický poloměr kola, podhuštěné kolo bude jako ojeté - radar vykáže vyšší rychlost.
Na tomto principu je založeno povinné hlídání tlaku v pneu pomocí čidel ABS.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #21 kdy: 11 Února 2016, 13:29:59 »

opas: no právě. Domnívám se, že nižší tlak (právě deformací bočnic) zmenšuje efektivní průměr kola.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #22 kdy: 11 Února 2016, 13:31:51 »

Poloměr se mění, ale obvod nikoli. Rozdíl mezi výpočtem rychlosti přes obvod kola a přes poloměr je kompenzovaný deformací bočnice. Uvědom si, že obvod pneumatiky se nezměnil. Aby byl na stejnou rychlost vyšší počet otáček, tak by muselo kolo prokluzovat, což nedělá.
IP zaznamenána

ViktorN

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 146
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #23 kdy: 11 Února 2016, 13:45:59 »

na první pohled by se dalo říc, že Vaše úvaha je správná, pane opasi. Na druhý pohled už je jasné, že dost možná správná není. Nakreslete si to. A představte si, co se změní, když deformaci obvodu pneu si představíte jako pás tanku okolo kola, u kterého můžete měnit jeho průměr… Co je směrodatné pak? Rychlost otáčení samotného kola (tzn. efektivní průměr) a nebo rychlost otáčení pásu, na jehož celkové délce (obvodu) v této chvíli nezáleží?

Když si vezmu nafukovací míč a budu ho kutálet (udělám si rysku), pak po znatelném vyfouknutí míče je empiricky zjištěno, že odkutálená vzdálenost je jiná! Přesto že obvod míče je stále stejný, po jeho zatížení je ale jeho efektivní průměr jiný. Mám pravdu, pane kolego…  ;)
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #24 kdy: 11 Února 2016, 13:46:37 »

Představ si extrémní případ, podhuštěná pneumatika se deformuje, původní osa desénu se vmáčkne dovnitř a pneumatika jede po bočnici, ten rozdíl ve vzdálenostu asi nebude markantní, ale úhlová rychlost je opravdu jiná. Teď jsem si to promyslel :-). A znovu odkazuji na levnější metodu povinného hlídání tlaku v pneu - pomocí čidel ABS, která hlídají otáčky kol.
IP zaznamenána

opas

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 3 316
  • Carpe diem quam minimum credula postero.
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #25 kdy: 11 Února 2016, 13:54:24 »

Cyklista:
Ano, výrazně podhuštěná pneumatika se deformuje, odírá a ujetá vzdálenost neodpovídá prostému násobku obvodu pneu a počtu otáček. Po několika km pak dochází k destrukci celé gumy. To tu ale neřešíme.

ViktorN: Ano, pás tanku je dobrý příklad. Pás tanku má pevný obvod a počet celých otočení pásu odpovídá ujeté vzdálenosti bez ohledu na to, tak tvar onen pás zrovna má. Stejně tak pneu má pevný obvod, který se nemůže změnit. Tvar gumy se změnit může, ale nemá to vliv na ujetou vzdálenost, stejně jako u pásu.

Výpočet podle poloměru kola nemůžeš použít, protože tenhle výpočet dává smysl pouze v případě ideálního nedeformujícího se kola. Podle poloměru totiž napřed počítáš obvod, ale ten v tomhle případě nesedí!!!
IP zaznamenána

SimSon

  • Příspěvků: 384
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #26 kdy: 11 Února 2016, 13:57:42 »

Teď mi vyšlo, že změna obvodu a tedy rychlosti u pneumatik 235/45-18 s hloubkou vzorku 6 mm a 2 mm je 0,6 %.

Spatne cyklisto, mas to za 5, sednout! :-)

prumer disku 18" = 457.2 mm
vyska profilu 0.45*235 = 105.75 mm
prumer kola 457.2 + 2*105.75 = 668.7 mm
prumer kola s ojetou pneumatikou 668.7 - 2*4 = 660.7 mm
pomernej rozdil (660.7-668.7)/668.7 = -0.0119 =~ -1.19%

Nema smysl pocitat obvod, jde linearne s prumerem (3.14*d). Ale rekl bych, ze nova pneumatika ma profil vyssi, klidne i 10mm (zimni jeste vic). Ten rozdil ojeta/nova muze tedy byt klidne 2%. Neco prida (ne)spravne nahusteni, a neco udela taky celkova hmotnost vozidla (pocet osob, mnozstvi paliva, atd). Rekl bych, ze celkove to klidne muze byt kolem 5%...
IP zaznamenána

cyklista

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 458
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #27 kdy: 11 Února 2016, 14:02:11 »

Jo, ten tvůj výsledek je lepší, člověk by neměl v práci dělat něco jiného.

V tom rozměru pro passaty, čili dost sportovním,  bych si tipl hloubku vzorku nové zimní pneu tak 7-8 mm, letní tak do 7 mm.

5% rozdílu je už moc, ony ani ty zimní pneu se nesmí používat pod 4 mm (v zimě), čili na sjetí tam budou tak 2 x 4 mm v obou případech, pokud nebudou používat zimní v létě. Sice policajti dost často jezdí bez zapnutých pásů, ale dojíždět zimní pneu na tak rychlém autě, snad nejsou úplně padlí na hlavu?
« Poslední změna: 11 Února 2016, 14:10:34 od cyklista »
IP zaznamenána

kverulant

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 768
  • Ego sum qui sum
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #28 kdy: 11 Února 2016, 20:53:06 »

.....Jinak pro součet dvou chyb platí, že se rovná odmocnině ze součtu kvadrátů dílčích chyb.
Pro více než 2 zdroje chyb je to obecně odmocnina ze součtu kvadrátu dílčích chyb dělená (n-1).
Takže např. pro 3 zdroje chyb s průměrnou chybou 3 , 4 a 5 % je to odm((3x3+4x4+5x5)/2) = 5
IP zaznamenána

vvvvvv

  • hard core 30kmh.cz
  • ****
  • Příspěvků: 1 075
    • Zobrazit profil
Re:Skrytý dohled s novými Octavia III
« Odpověď #29 kdy: 11 Února 2016, 21:14:11 »

Tohle je střední chyba, v obhajobě je nutno pracovat s maximální možnou chybou.
IP zaznamenána