30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Autor Téma: Měření rychlosti na dálnici D1: Mělo přinést větší bezpečnost. Nepovedlo se  (Přečteno 3461 krát)

macoch

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 301
    • Zobrazit profil

http://www.auto.cz/mereni-rychlosti-na-dalnici-d1-melo-prinest-vetsi-bezpecnost-nepovedlo-se-110847

“Než aby stát dával peníze obcím z rozpočtu, radši je vymačká z řidičů. A ještě se zaklíná bezpečností. Pomohl si k tomu zavedením úsekového měření na opravovaném úseku dálnice.”

“S velkým humbukem už dvakrát Ministerstvo dopravy ohlásilo, jak se mu díky úsekovému měření rychlosti podařilo zvýšit bezpečnost na opravovaných úsecích dálnice mezi Prahou a Brnem. Loňský experiment u Ostrovačic mezi červnem a listopadem i letošní měření úseku Psáře – Soutice od dubna do září podle Ťokova resortu ukázaly, že měření rychlosti přináší výsledky.

Ministerská data říkají, že loni se na měřeném úseku nechala při zvýšené rychlosti chytit asi tři procenta projíždějících řidičů, letos už jen 1,2 %. Motoristé tak prý díky přítomnosti kamer více respektují značky omezující rychlost na povolenou osmdesátku. To je i oficiální důvod nedávného startu dalšího měření, tentokrát na rekonstruovaném úseku mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou mezi kilometry 146 a 153.”

“Zlepšení bezpečnosti? Kdeže!

Jenže čísla z oficiálních statistik policie a CDV říkají něco jiného. Za dobu měření před Brnem, tedy od června do konce října loňského roku, se na sledovaném úseku odehrálo 11 dopravních nehod. Ve stejném období roku 2015 devět. Když vezmeme v potaz ztížení dopravy jízdou ve dvou zúžených pruzích v obou směrech, není to prakticky žádný rozdíl. Totéž se dá říci o karambolech v rekonstruovaném úseku mezi Psáři a Souticemi. Tam se podle statistik policie od dubna do konce prázdnin loni odehrálo 32 nehod, letos 27. Tedy rozdíl zanedbatelný. Navíc je nepřiměřená rychlost příčinou jen minima z nich. V roce 2016 to byly čtyři střety, letos pouhých osm. Co má tedy měření za význam?

Korunky do prasátka

Daleko méně se totiž dočteme o tom, kolik peněz od nafocených řidičů získaly obce, na jejichž katastru se rychlost kamerami sleduje. „Za dobu měření jsme denně odesílali stovky výzev k zaplacení,“ říká Josef Smékal, tajemník úřadu v Rosicích u Brna, kam spadala jedna větev loňského měření u Ostrovačic. Stejný odhad dává i Jakub Mikšovský z úřadu ve Šlapanicích. Za dobu měření kamery zachytily téměř 150.000 řidičů, kteří překročili rychlost. Na výzvu obou úřadů reagovalo podle Ministerstva dopravy na 80 procent šoférů. Zbylé šly do správního řízení nebo byly odloženy, zejména u cizinců. Tehdy totiž ještě nebyly propojené registry přestupků.

„Výše pokuty se pohybovala okolo tisícovky,“ vzpomíná Smékal. To máme tedy nějakých 120 milionů do rozpočtu obou obcí. „Všechny vybrané peníze budeme vracet zpět do dopravy,“ dušují se oba tajemníci moravských úřadů. Finance mají jít na zlepšení dopravní situace v obou obcích i výstavbu dopravních hřišť pro děti, což může být projíždějícím řidičům na dálnici šumafuk.

S desítkami milionů do pokladny počítají i ve Vlašimi, kde úředníci řeší překročení rychlosti na úseku mezi Psáři a Souticemi. „V úseku se měřilo od dubna do konce léta,“ říká vlašimský starosta Luděk Jeništa s tím, že výzvu k zaplacení obdrželo přes 58.000 šoférů. „Počítáme s tím, že do obecní pokladny přijde mezi dvaceti a třiceti miliony.“ Také on vyhlašuje, že peníze budou směřovat do dopravních projektů města – například na výstavbu kruhového objezdu či výcvikového hřiště pro autoškoly.“

“S jídlem roste chuť

Řešení potíží samospráv s financováním dopravních projektů přes peněženky řidičů bude pokračovat i nadále, a to dokonce v mnohem větším měřítku. Takhle mačkat peníze z přestupků by se mohlo už příští rok na dalších pěti místech D1.

Tedy v případě, že se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podaří dotáhnout do konce tendr na výběr firmy, jež dodá další sady kamer. Zatím ale výběrové řízení vždycky ztroskotalo – jak loni, tak letos. „Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil soutěž na dodavatele technologií nutných pro zajištění měření rychlosti projíždějících vozidel,“ potvrzuje mluvčí ŘSD Jan Studecký odklad startu měření. Jenže další tendr je v plném proudu. Riziko pokuty na D1 za překročení rychlosti v opravovaných úsecích bude tak ne na jednom, ale hned šesti místech. Chce se vám tam hru na bezpečnost hrát i v příštím roce?”


IP zaznamenána

Mesec

  • Příspěvků: 1 010
    • Zobrazit profil

Často jsem se setkával v měřených úsecích s kolonami, protože první jel pro jistotu jen 70 km/h, druhý ještě pomaleji a 30.auto už stálo a tvořil se krásný štrůdl.

Nebo jel jsem právě taky v tom měřeném úseku a nechybělo moc k nehodě. Přede mnou auto, za mnou se lepidlo auto, vedle mě auto...

Kde se neměří, tak ta jízda jede plynuleji a pohodlněji. Většina lidí v pravém 80 km/h,  a vlevo prostě jedou ti co se nebojí s Amarokem předjet autobus. Fakt jsem viděl, jak to borec dál bez úhony.Taky to bylo hodně hodně těsně :)
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Já tam lítám i s dodáfkou vedle kamionů. Vobčas nějakej cigán rumunskej troubí, ale na ně prcám a jedu :D Nebudu se táhnout ve štrůdlu 40-60 dyž to nějakej šestihrnek se 40 tunama na hrbu nevyjede a všichni poskakují za ním…
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

.qoyi

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 422
    • Zobrazit profil

Já tam lítám i s dodáfkou vedle kamionů. Vobčas nějakej cigán rumunskej troubí, ale na ně prcám a jedu :D Nebudu se táhnout ve štrůdlu 40-60 dyž to nějakej šestihrnek se 40 tunama na hrbu nevyjede a všichni poskakují za ním…

Jako tenhle pohled chápu, ale v důsledku ten ušetřenej čas je jenom pár minut.
IP zaznamenána
Think for yourselves. Don't be sheep.

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

Jet 80-100 místo 60 to dá docela dost mezi Phou a Brnem.

Hlavně, takový poskakování někomu za kufrem v naprosto šílené rychlosti je nepřirozený a tudíž nebezpečný. Když jedu pořád víceméně stejnou rychlostí (rovnoměrně, většinou přímočaře), tak mi to přijde teda lepší než todle.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky

Mike

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 1 755
    • Zobrazit profil

asi před 2 roky, nějaká ta neděle dopoledne
na 120 jsem zpomaloval jen v těch omezeních
Kyjov - Praha Kobylisy 2:45

že bych se někdy cítil ohrožen nebo někoho ohrozil, to tedy ne
IP zaznamenána

Šmarjá Josef

  • Příspěvků: 629
    • Zobrazit profil

Já tam lítám i s dodáfkou vedle kamionů. Vobčas nějakej cigán rumunskej troubí, ale na ně prcám a jedu :D Nebudu se táhnout ve štrůdlu 40-60 dyž to nějakej šestihrnek se 40 tunama na hrbu nevyjede a všichni poskakují za ním…
Záleží jak moc kvaltuju, většinou získáš jen pár minut navíc. Párkrát jsem potkal místo, kde byly dělící svodidla posunutá a být v tu chvíli vedle kamionu, tak mám bláto na hřišti.
IP zaznamenána

Behemot

  • stálý člen 30kmh.cz
  • *
  • Příspěvků: 2 653
    • Zobrazit profil
    • HW World

To se stane, ale tak je holt posunu zpátky a pak budu po ŘSD chtít novej starej blatník. Že to tam jednou jebnou, kolikrát křivě už od začátku, pak jim to občas někdo nadrcne a už to nehlídaj a nesrovnaj přece není můj problém, ne? Je to sice zúžený, ale na nějakou šířku, a že tam maj vlny a je to ještě o 10-20 čísel užší, sorryjako, není můj problém.
IP zaznamenána
STICKERS-CZ - nekonformní samolepky a placky