To je přesně ten problém, co řeším dnes a denně. Má xy strategických zákazníků na přímo, o které bych nerad přišel a samozřejmě bych nerad, aby musel poptávat dopravu někde jinde. Termíny nakládek mě avizují max. 4 dni dopředu a já tady musím doslova uměle vymýšlet nějaké kraťasy tzv.komínovky nebo příhraničky (řidičům se to moc nelíbí- potřebují dietařit) , abych mu to auto mohl v termínu přistavit. Od toho jsou tady v lepším případě velké spedice anebo překupníčci, kteří mi s tím rádi a ochotně pomohou. Oni si logicky lížou tu smetanu, kterou si pořeší vlastními auty a do raalu posílají drobty nebo-li vejšupy, co jim padají od huby nebo volají smluvním dopravcům.
Vaše jediná možnost je velká spedice, která Vám tam pošle na termín vlastní auto nebo někoho smluvního dle požadavků a nemusíte se o nic starat.
V tuto chvíli je situace taková, že dopravci tahají za delší kus provazu ( v raalu je teď 36 tis. přeprav- realně jich ale nebude ani polovina, protože jsou duplicitně) i tak je to letošní rekordní skore.
Dnes je do hodiny cca 10 telefonů, kdy někdo škemrá a já nemám, červenec a srpen to poklesne, ale bude zvýšená poptávka po 7,5t. a pak přijde mrtvý říjen až do půlky listopadu.
Náš šéf dával také růzé nabídky na bezplatné servry -různé e-poptávky a buhví co ještě, ale to moc nefunguje.
Chodily nabídky typu: Potřebuji odstěhovat babičku autem s čelem do důchoďáku. To se dá pokud si chce šofér udělat o víkendu melouch nebráníme se tomu, prostě si zaplatí naftu a nějaké symbolické zápůjčné- jeho kšeft.
Ohledně cen tam je to +- srovnané. Ceny z raalu za celovozy a je jedno jestli to je 8 paleta dodávka, solo 7,5t, solo 12t nebo návěs jsou na spodní hranici obvyklé kilometrové sazby a zaplaceno prostě z A do B a nájezd je tvůj boj.
Moje exportní kalkulace pro dobrého špeditéra nebo přímého zákazníka vypadá asi takto: dohodnuté nájezdové kilometry+ trasa+ 10-25%z trasy na další přesun v zíávislosti na cílovém směrováku, oblasti, země x kilometrová sazba pokud možno na horní hranici obvyklých cen. Jsou v Evropě mrtvá místa a jsou místa nabouchaná náklady ( např. Porúří). Dále jsou místa, kde vím, že někoho znám, kdo bude mít pěkný import náklad, takže mohu nabídnout dobrému zákazníkovi lepší exportní cenu.