Na uhýbání do levého osobně nevidím vůbec nic špatného, samozřejmě pokud nedojde k ohrožení vozidel, která v tom pruhu jedou, a též za předpokladu, že je manévr proveden inteligentně (neuhýbá např. zbytečně vozidlu, které jej v pohodě zvládá připojovacím předjet, nebo neuhýbá preventivně daleko před nájezdem autu, které by se do průběžného zvládlo bez omezení zařadit před něj, nebo naopak neuhýbá, když už je na úrovni nájezdu a připojované auto se plynule zařadí za něj, aniž by muselo v připojovacím pruhu zastavit či výrazně zpomalit).
Jediné ustanovení ZPPK, se kterým by to nemuselo být úplně kompatibilní, je § 12(1), ale vyloučíme-li výše popsaná špatná provedení, tak se smysluplné uhnutí vejde pod pojem „předjíždění“ (navíc nikde není řečeno, že je výčet v druhé větě je striktně taxativní).
Když se to dělá správně, tak jediný, komu by to teoreticky mohlo vadit, je letec v levém pruhu, který se tomu holt bude muset přizpůsobit a možná trochu zpomalit. A přesně takoví řidiči bývají s dodržováním § 12(1) mnohem více na štíru než uhýbači, tedy pokud snad takové chování kritizují z pozice platných předpisů, je to obvykle chucpe.