Těch víc aut je jeden aspekt, druhý je nájezd. Já se třeba primárně pohybuju pomocí MHD, auto prakticky jen na větší nákupy, návštěvy rodičů a občas nějaký výlet. Průměr mám za posledních 15 let kolem 8kkm ročně, což i při těch 2kkč za POV zvedne cenu jízdného řádově o 10%. Otec je v důchodu, auto používá prakticky jen na městské pojezdy a můj odhad je, že ty kilometry bude mít možná i poloviční.
Průser hlavně vidím v tom, že nemůžu auto půjčit někomu, o kom si nejsem úplně jistej, že se za problémy postaví, pokud se stanou. Tj. půjčím někomu auto, když něco zboří, tak se zvedne povinný mně, já budu muset nejspíš i řešit papíry a ve finále pro dobrotu...
Třeba tahle pojistná událost mě stála řádově 6 hodin času během pracovní doby, nemohl jsem pracovat, nemohl jsem čas vyfakturovat klientovi a zcela prokazatelně mi ušel zisk, který můžu prokázat. Patrně jediná možnost tady je občanskoprávní žaloba vůči druhé straně, ale právě bych čekal, že todle bude jedna z těch služeb, co ta pojišťovna vyřeší za mě (jakože to zaplatí a po protistraně bude vymáhat).
Jinak kdyby pojištění bylo na dobrovolné bázi, platil bych si ho dál a asi ve stejném obsahu jako je teď, přihodil bych asi nějaké pojištění zavazadel, sebe a spolucestujících. Nemyslim, že existuje někdo, kdo by si byl 100% jistej, že nikdy nezpůsobí nehodu.
Tak mě teď napadá, co kdyby u nehody nebyl viník? Řekněme, že třeba náhodně dvěma autům, které na dálnici pojedou vedle sebe, praskne ve stejný čas guma a pošle je to proti sobě. Nejspíš budou existovat lepší případy, ale .. řeší se tohle nějak z povinnýho nebo tam musí být jasně danej viník, čili tenhle případ by musel jít leda z havárka?