Blokové čištění má 2 roviny - deliktní (přestupkovou) a soukromoprávní, pokud jde o náklady na odtah, nadzvednutí apod.
Ta deliktní se řídí čistě značkami, tj. pokud nedošlo k žádné manipulaci s vozem v rámci čištění a jen eMPíci mají pocit, že tam vozidlo nemělo stát, tak není co řešit. Řidič se žádného přestupku nedopustil a mají-li pocit že ano, tak nechť to oznámí příslušnému úřadu, kde se k tomu rád vyjádříte v rámci správního řízení, nazdar. Pokud na nějaké řízení opravdu dojde, tvrdit, že auto přijelo mezi domy 30 a 32, kde žádná značka nebyla. Lze si případně pro jistotu pořídit fotky, dokud tam ty dočasné značky jsou, ale není to nutné, prokázat by to museli orgáni. Pro případ, že by orgáni hráli špinavou hru a např. celá MP odpřísáhla, že tam ta značka byla, tak můžete pro jistotu tvrdit, že tam auto přijelo ještě před jejich instalací.
Výpalné za odtah se zde patrně nekoná, čili následující už je nad rámec dotazu. Pokud jde o náklady za odtah (či nadzvednutí kvůli čištění), tak to se řídí § 19(5,6) PozKom. Dočasný zákaz kvůli čištění musí být min. týden předem vyznačen značkami (formálně je to asi nějaké OOP, takže by mělo být zveřejněno i vyhláškou silničního SO plus na úředních deskách dotčených obcí, přpadně nad rámec toho i jinak - např. nějakou SMS pro toho, kdo se jim nějam aktivně zaregistruje atp.). Princip je následující - pokud řidič poruší tu značku (resp. lze to prokázat), tak odpovídá jak za přestupek (případně sekundárně provozovatel za sprdel, že nezajistil), a současně musí platit odtahové náklady. Pokud ale žádný přestupek nespáchal nebo mu to nejde prokázat (např. protože tam stál už od Vánoc), tak se přestupek/sprdel nekoná, ale pořád musí provozovatel platit, leda by prokázal, že mu závažné důvody znemožnily vozidlo odstranit.